رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

آموزش حل ارورهای Sp Flash Tools


farzin.gsm

ارسال های توصیه شده

 

آموزش حل ارورهای Sp Flash Tools

ارور 1003

 

متن ارور S_COM_PORT_OPEN_FAIL

این ارور مربوط به پورت سیستم هست اگر از پورتهای جلو کیس استفاده میکنید بدانید که پورتهای جلو نوسان برق بیشتری دارند و اصلا توصیه نمیشه از این پورتها استفاده نماید برای رفع مشکل از پورت پشت کیس استفاده کنید.


ارور1011

متن ارور  S_NOT_ENOUCH_STORAGE_SPACE

این ارور معمولا وقتی اتفاق میفته که فایل سیستمی شما حجم بالایی داره و راه حل آن خالی کردن فضای درایو c ویندوز میباشد که سرعت فلش رو هم افزایش خواهد داد اگربازهم بعد ازانجام اینکارباارور مواجه شدید از نسخه فلش تولزدیگری استفاده کنید.

 

ارور 1012

نسخه های دیگر فلش تولز را امتحان کنید.


ارور 1013

متن ارور  S_COM _PORT_OPEN_FAIL

این ارور همانند ارور ۱۰۰۳ میباشد و همان مراحل را طی کنید حتماهم فلش تولز را از طریق run as administrator اجرا کنید.


ارور 1022

متن ارور S_UNSUPPORTED_VER_OF_DA

این ارور ناشی از ناهمخوانی نسخه فلش تولز شما با گوشی دارد نسخه های دیگر را امتحان کنید.


ارور 1040

متن ارور S_UNSUPPORTED_OPERATION
این ارورناشی از ناهمخوانی cpu گوشی با فایل فلش بوده به طور مثال اگه پردازنده گوشی شما مدل ۶۵۷۷ هست نمیتونید با فایلی فلش کنید که مدل پردازنده آن ۶۵۷۲ هست البته در ورژنهای جدید فلش تولز درصورتی که پردازنده فایل فلش با پردازنده گوشی مطابقت نداشته باشد عمل فلش انجام نمی شود.

ارور 2004

متن ارور S_BROM_DOWNLOAD_DA_FAIL 

یکی از بدترین و پیچیده ترین ارورهای فلش تولز هست
این ارور ناشی از رایت preloader هست وقتی فلشر بخواهد یه preloader دیگه ای روی گوشی رایت کنه این ارور رو میده
برای رفع ارور چند راه حل وجود داره
۱- مراحل فلش را بدون تیک preloader انجام دهید
۲- ابتدا فایل اسکتر داخل پوشه rework رایت کنید سپس اقدام به فلش کنید
۳- فریمور ( فایل فلش ) را تعویض کنید به دنبال فریمور اصلی و اورجینال بگردیدحتی اگر از ورژن فعلی دستگاه شما پایینتر باشد به شرطی که از preloader فایلی که الان روی گوشیتون هست استفاده کیند وبقیه فایل رو از فرمیمور اورجینال انتخاب کنید

۴- اگربا هیچکدام از روشهای بالا جواب نگرفتید باید ولتاژ cpu رو تخلیه کنید ابتدا گوشی رو باز کنید نقاط kclo و gnd از روی برد را پیدا کنید سپس سیم کشی کنید بعد به راحتی گوشی رو فلش کنید.

 

ارور 2005

متن ارور S_BROM_CMD_STARTCMD_FAIL
این ارور نشون دهنده اینه که فایل ما دارای dsp\bl هست که فلش تولز ما این ورژن رو ساپورت نمیکنه گاهی اوقات هم خودمون باید دستی تیک دار کنیم و فایل رو انتخاب کنیم
همینطور میتونیم بدون تیک preloader فلش کنیم
البته مواردی هم بوده که گوشی برای فلش به سیستم صحیح بوت نشده که میتونیم با روش صحیح بوت کردن گوشی را کانکت کنیم
برای انجام پروسه های ReadBack .Format .MemoryTest ما احتیاج داریم که گوشی صحیح بوت بشه
.

ارور2035

زمانی که گزینه download را میزنید ابتدا گوشی را خاموش کنید و سپس کلید ولوم را بگیرید اگر بازهم ارور رفع نشد باتری را درآوردید و یکبار کلید ولوم بالا و یکبار کلید ولوم پایین را امتحان کنید تا به نتیجه برسید.

ارور 3001

متن ارور S _DA_EXT_RAM_ERROR
گوشی شما به درستی به سیستم متصل نشده است و باید درایور را چک کنید و درمرحله بعد پورت و کابل را تعویض کنید.
 

ارور 3013

متن ارور S_DS_SOC_CHECK_FAIL
دلیل آن ناهمخوانی فایل بوت گوشی با فریمور ( فایل فلش ) میباشد که باید رفع گردد.

ارور 3144

متن ارور S _DA_EMMC_FLASH_NOT_FOUND
این ارور از اسکتر هست که با emmc همخوانی ندارد باید با اسکترهای مختلف گوشی رو فلش کنید.

ارور 3066

متن ارور S_DA _HANDSET_FAT_INFO_NOT_FOUND
این ارور موقع فرمت کردن اتوماتیک هست که با فرمت به صورت دستی manual از طریق فلش تولز حل میشه.

ارور 3149

 

۹۰درصد این مشکل به سخت افزار بر میگردد البته بعضی موارد هم با انتقال فلش تولز به درایور C ویندوز و استفاده از نسخه های دیگر مشکل رفع گردیده است.

ارور 3168

 

فایل SCATTER با گوشی شما همخوانی ندارد امکان دارد که فایل رام شما ناقص باشد و احتمال دیگرهم درایورهای شما بصورت صحیح نصب نیست یا عملکرد صحیحی ندارند.

ارور 3182

 

فریموری که برای فلش انتخاب کردید متناسب بادستگاه نمیباشد ابتدا فریمور صحیح را انتخاب کنید در ضمن از نصب صحیح درایورVCOM اطمینان حاصل نمایید و درهنگام فلش بعداز انتخاب فایل اسکاتر تیک هیچ گزینه ای را فعال و غیر فعال نکنید.
 

ارور 4001

 

متن ارور S_FT_DA_NO_RESPONSE
Sp Flash Tool نمیتواند با گوشی ارتباط برقرار کند
ابتدا پورت و کابل USB روتغییر بدید Sp Flash Tool را با کلیک راست بر روی Run as Administrator اجرا کنید
درایورها را بررسی کنید و روی سیستم دیگرهم اگر مینوانید تست کنید سپس مطمئن بشید باطري کاملا شارژ هست وبه درستی درون دستگاه قراردارد و درهنگام عمیات فلش هم خاموش میباشد.

ارور 4008

 

متن ارور S_FT_DOWNLOAD_FAIL
SP Flash Tool در هنگام لود فریمور به مشکل برخورده است
نسخه آخر SP Flash Tool را امتحان کنید ابتدا بررسی کنید که باتری دستگاه کاملا شارژ هست و پورت و کابل را عوض نمایید اگر بازهم مشکل پابرجا بود از گزینه FORMAT نرم افزار SP FLASH TOOLS استفاده کنید.
 
 

ارور 4009

 

متن ارور S_FT_READBACK_FAIL
این خطا زمانی بوجود میاد که فایل هاي سیستمی PC مشکل داشته باشه مثلا زمانی که فضاي کافی براي فایل در کامپیوتروجود نداشته باشد و فایل فلش قفل میشه و نمیتونه کاري بکنه و مشکلات سیستمی مثل ازاین قبیل و بهترین راه حل نصب دوباره ویندوز میباشد. 

ارور 4032

 

متن ارور S_FT_ENABLE_DRAM_FAIL
ابتدا کابل و پورت وباتری را چک کنید سپس کانکتور USB را بررسی نمایید و نسخه دیگری از فلش تولز را امتحان کنید همچنین میتوانید از گزینه FORMAT نرم افزار SP FLASH TOOLS استفاده کنید اگر باز هم مشکل پابرچا بود فریمور ایراد دارد ضمنا احتمال دارد هارد دستگاه شما نیز دچار مشکل شده باشد .
 

 ارور 4050

 

متن ارور S_FT_NEED_DOWNLOAD_ALL_FAIL
سایز بلاک در PMT و اسکاتر یکی نیست به عنوان مثال

Partition 13 (USRDATA) size changed from 0x0000000000000000 to 0x000000000B620000


ارور 5007

 

متن ارور BROM ERROR : S_FTHND_FILE_IS_NOT_LOADED_YET
این ارور ناشی از ایراد مسیر فایلها در اسکاتر میباشد که فایل اسکارت نمیتواند فایلها را برای فلش آماده کند ابتدا از سلامت فریمور اطمینان حاصل کنید و فایل اسکاتر را پیش فایلهای دیگرکپی کنید و یا تیک هایی که خورده براي فلش اما در پوشه موجود نیست تیکش رو بردارید.
 

ارور 5054

 

 متن ارور S_DL_GET_DRAM_SETTINGS_FAIL
توجه : رامی که قصد فلشـش رو دارید براي این دسـتگاه نیست! پس براي شـروع مطمئن بشید که رام و دستگاه یکی هستن .اما اگر از صحت یکی بودن رام و دسـتگاه مطمئن هستیـد بـا یکبار فرمت کردن توسط SP Flash مشـکل شـما برطرف میشه. تنها نکته اي که بایـد به اون توجه کنیـد این هست که با این عمل سـریال دستگاه میپره که توصیه شدید میکنیم حتما قبلش ازسریال نامبربا استفاده از نرم افزار MTK DROID بکاپ تهیه کنید.

ارور 8038

 

ابتدا آخرین ورژن را نصب کنید وتوجه داشته باشید که پوشه فایل ها همیشه به زبان انگلیسی باشد و روي دسکتاپ بریزیم و آدرس مسیرایل کوتاه باشد در بعضی مواقع هم این ارور به دلیل کمبود شارژ هم هست.

ارور 8200

 

آخرین ورژن فلش تولز را نصب کنید و دلیل این ارور هم روت بودن دستگاه شما در موقع فلش با نسخه های قدیمی فلش تولز میباشد.

ارور 8417

 

این ارور ناشی از آدرس طولانی فایل فریمور باشد ( شاید اسم فایل هم دارای کاراکترهای غیر مجازباشد ) بهترین راه حل برای این ارور این است مه همیشه برای انجام عملیات فلش فریمور و فلش تولز را داخل دسکتاپ کپی کنید تا آدرس کوتاهی داشته باشند.

ارور  FAILEDIMAGE UBOOT CHECK SUM

 

این ارور ناشی از عملکرد نادرست فایل CHECKSUM.INI میباشد که برای رفع مشکل به پوشه فریمور بروید و این فایل را پاک کنید.


ارور  PMT changed for the ROM.it must be downloaded

 

این ارور زمانی رخ میده که آدرس بلاکهای موجود در گوشی با آدرسهای موجود در رام یکی نباشد راه حل اصلی آن استفاده از گزینه FORMAT AND DOWNLOAD میباشد البته توجه داشته باشید که سریال نامبر شما بعد از انجام این کار میپره و حتما باید قبلش با نرم افزار MTK DROID بک آپ گرفته باشید البته نگران نباشید اگر بازهم بک آپ نگرفته باشید میتوانید فایل NV RAM گوشی خود را با جست و جو در اینترنت پیداکنید درصورتی که نمیخواهید این ریسک را انجام دهید شاید با گزینه FIRMWARE UPGRADE مشکل شما رفع گردد.
در ضمن ورژن فلش تولز ۵٫۱۳۵۲٫۰۱ حساس به این ارور نمیباشد و از این ارور رد میشود
راه حل بعدی هم استفاده از MTK DROID برای ساخت فایل اسکاتر مخصوص خود گوشی بعلت ( عملکرد متفاوت دستگاههای MTK در ساخت پارتیشن دوم از خودشون نشون میدن ) میباشد
نحوه ساخت : نرم افزار MTK DROID را دانلود کنید سپس گزینه STORE CARD UNITS را بزنید سپس دو فایل در اختیا شما قرار میگیره که یکی از آنها PMT میباشد این فایل را نگهداری و به فرم معمول فایلهای اسکاتر بنویسید ( میتونید از اسم اسکاتر رامی که ارور میداده هم استفاده نمایید ) سپس با اسکاتر اقدام به فلش کنید و با هیچ اروری مواجه نخواهید شد

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...