رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

ریکاوری یا همان Recovery.img چیست ؟


ارسال های توصیه شده

 

ریکاوری در اندروید بخش بسیار بسیار مهمی در سیستم عامل هست که کارایی مشابه محیط Dos در ویندوز کامپیوترها را دارد . Backup گرفتن از گوشی و Restore کردن آن و همچنین ریست کلی و جزئی گوشی به تنظیمات اولیه و پاک کردن حافظه کش دستگاه و مهم تر از همه نصب رام های کاستوم از جمله ویژگی های Recovery در اندروید هست .

 

به طور پیشفرض سیستم عامل Android دارای قسمت Recovery است. اما امکانات کم آن باعث میشود که همیشه کاربران از کاستوم ریکاوی ها استفاده کنند .

تمام کاستوم ریکاوری های اندروید بر پایه 3 ریکاوری هستند که عبارتند از :

CWM – TWRP – 4EXT

 

 

1. CWM :

 

یکی از معروف ترین و قدیمی ترین ریکاوری ها برای اندروید که ریکاوری های زیادی بر پایه CWM ساخته شده است …

CWM مخفف عبارت ClockworkMod هست . استایل 5 و 6 این ریکاوری جز آخرین آپدیت های این ریکاوری هست . ریکاوری معروف Philz هم بر پایه CWM ساخته شده است . ورژن های اولیه این ریکاوری Touch نبوده ولی ریکاوری Philz و ورژن های اخیر CWM نیز از قابلیت Touch بهره میبرند . ریکاوری Philz را میتوان کاستوم سازی کرد و مثلا اندازه نوشته ها در ریکاوری و یا رنگ پس زمینه و … را عوض کرد . برنامه اختصاصی Rom Manager برای ریکاوری های CWM طراحی شده و یکی از بهترین برنامه ها برای اندروید هست که میتوانید با آن برنامه :

ریکاوری فلش کنید

ریکاوری را آپدیت کنید

فایل های Zip مثل رام , تم و یا کرنل را فلش کنید

Backup بگیرید

Restore کنید

و ….

 

نمایی از محیط CWM در گوشی ها :

 

91.jpg

 

 

نمایی از محیط ریکاوری جدید و محبوب Philz بر پایه CWM :

 

92.jpg

 

2. TWRP :

موبولوژی

ریکاوری فوق کاربردی و لمسی برای گوشی های اندروید که طرفداران زیادی را دارد … راحتی کار با TWRP از بهترین مزایای آن است .

TWRP مخفف عبارت Team Win Recovery Project هست . TWRP دارای تم هست و میتوان استایل ریکاوری را به دلخواه تنظیم کرد !

 

نمایی از محیط ریکاوری TWRP :

 

86.png

 

3. 4EXT :

 

موبولوژی یکی از بهترین ریکاوری ها که طرفداران زیادی در گوشی های HTC دارد . این ریکاوری با قابلیت جا به جایی آسان بین پارتیشن های ext3 و ext4 و قابلیت کلیدی Smare Flash در تب Tools که باعث میشود با چشم پوشی از ورژن فعلی فیرم ور گوشی , رام های با Firmware بالاتر را نصب کنید , به یکی از بهترین و کاربردی ترین ریکاوری ها برای گوشی های HTC تبدیل شده .

این ریکاوری نیز دارای 2 برنامه اختصاصی با نام های 4EXT Recovery Updater و 4EXT Recovery Control است .

 

نرم افزار اولی برای دریافت آخرین آپدیت ریکاوری و نصب آن بر روی گوشی استفاده میشود و نرم افزار دومی برای کنترل کردن ریکاوری از طریق گوشی به کار میرود .

 

93.jpg

 

 

 

mobology

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...