رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

۱۰ روش برای افزایش سرعت ابونتو


ارسال های توصیه شده

عوامل زیادی وجود داره که می*تونه سرعت انجام کارها با رایانه رو کاهش بده؛ قدیمی بودن سخت*افزار، مشکلات نرم*افزاری و یا نحوه استفاده ما، جزئی از این عامل*هاست. انجام یک سری کارها و رعایت بعضی موارد و همچنین استفاده از تعدادی ابزار آزاد، به افزایش سرعت استفاده از سیستم*عامل و صرفه*جویی در وقت کمک می*کنه.

 

در این مطلب ۱۰ روش که به ما در حداقل رساندن زمان*های تلف شده کمک می*کند را معرفی میکنم.

استفاده از میانبرها

 

فراگیری میانبرها و کلید*های ترکیبی برنامه*ها و استفاده از اون می*تونه سرعت کار ما رو با رایانه افزایش و باعث حرفه*ای*تر جلوه کردن ما بشه؛ به عنوان مثال در اکثر مرورگرهای امروزی، Ctrl + T برگه*ای جدید ایجاد می*کنه، Ctrl + L باعث رفتن به نوار آدرس و Ctrl + K باعث فعال شدن کادر جست*وجو میشه.

جستجو

 

یکی از متداول*ترین کارهایی که هر روز با رایانه*تون انجام میدید جست*جو هست که گشتن در فایل*ها، برنامه*ها و اینترنت رو دربر میگیره و داشتن جست*جویی بهینه*تر می*تونه صرفه*جویی زمانی قابل توجهی را برای شما به همراه داشته باشه.

 

اگر کاربر اوبونتو و Unity هستید، با زدن کلید Super (کلیدی که لوگو ویندوز دارد) و تایپ بخشی از اسم فایل یا برنامه*ای که دنبالش هستید، آن را سریع پیدا کنید. گنوم ۳ نیز قابلیت مشابهی دارد که با کلید Super فعال می*شود. میزکار xfce از نسخه 4.10 امکان مشابهی فراهم آورده؛ Alt + F2 را زده و ابتدای اسم برنامه مورد نظر خود را وارد کنید تا آن رو بیاورد.

81.png

اگر میزکار شما چنین قابلیتی ندارد، با نصب اجراگر Synapse از مخزن اوبونتو می*توانید جستجو های بهتر و راحت*تری داشته باشید. با زدن کلید ترکیبی ctrl + space نوار جستجو Synapse را فعال کنید و یا به پس زمینه بفرستید. یادتان نرود Synapse را به لیست برنامه*های Startup اضافه کنید تا هنگام راه*اندازی سیستم اجرا شود.

شروع سریع و راحت ترمینال

 

اجرای هرباره ترمینال با رفتن به فهرست برنامه*ها، پیدا کردن و اجرای آن، در هر روز زمان زیادی از شما میگیرد. توصیه من استفاده از ترمینال Guake است که ظاهر زیبایی دارد و با هربار زدن کلید F12 ظاهر و یا زدن مجدد آن مخفی می*شود.

 

به*روزرسانی منظم

 

معمولا با به*روزرسانی کتابخانه و نرم افزارها، مشکلات اون*ها رفع میشه و سریعتر اجرا خواهند شد. پس به*روزرسانی منظم میتونه به افزایش سرعت سیستم*عامل شما کمک کنه.

پاک کردن بسته های اضافی

 

پاک کردن بسته*های اضافی و غیر ضروری با کمک ابزاری مانند Computer Janitor و دستور apt-get clean در توزیع*های مبتنی بر اوبونتو باعث افزایش سرعت رایانه*تون میشه. البته هنگام حذف، یک بار بسته*ها رو بررسی کنید تا از پاک شدن اشتباهی آن*ها جلوگیری کنید. خواندن نوشته «رژیم لاغری برای اوبونتو» را توصیه می*کنم.

حذف برنامه*های اضافی از راه*انداز سیستم

 

حذف برنامه*های کم استفاده از Startup به راه*اندازی سریع*تر سیستم*عامل و در نتیجه صرفه*جویی بیشتر در زمان کمک خواهد کرد.

 

به عنوان مثال من به دلیل این*که اغلب از فایرفاکس استفاده میکنم و جز در مواقعی خاص نیاز به اجرای مرورگری دیگری دارم، گوگل کروم را که به صورت خودکار در Startup جا خوش کرده، غیر فعال میکنم.

تهیه لیست وظایف روزانه

 

اگر مثل من کارهای زیادی در روز برای انجام دادن دارید و در عین حال همه چیز رو زود فراموش می*کنید، تهیه لیستی از کارهای روزانه یا Todo List از واجباته. برنامه*های زیادی برای این منظور در لینوکس ساخته شده که شاید Nitro Tasks با ظاهر جذاب خودش بهترین اون*ها باشه.

استفاده از نرم افزار*های دسکتاپ به جای مراجعه به وب*سایت*ها

 

تنظیم Thunderbird برای دریافت ایمیل*ها ممکنه در نگاه اول خسته کننده باشه ولی دسترسی به ایمیل*هاتون رو بسیار سریع می*کنه و دیگر نیازی به مراجعه به وب*سایت میزبان ایمیل مانند Yahoo!‎ نخواهید داشت.

 

در صورت استفاده از شبکه*های اجتماعی مانند تویتر و فیس بوک، با دریافت نرم*افزارهایی مانند Hotot و Gwibber سرعت باخبر شدن از پیام*های جدید را افزایش بدین و دیگر نیازی به چک کردن مداوم یا باز نگه داشتن مرورگر نخواهید داشت.

استفاده از ابزارهای مدیریت فایل

 

استفاده از نرم*افزاری مانند Shotwell برای مدیریت و دسته*بندی تصاویر و Calibre به*منظور مدیریت کتاب*ها دیجیتال به دسترسی سریع*تر شما به فایل*های موردنظر کمک خواهد کرد.

بهره*گیری از میزکارهای مجازی

 

اکثر افرادی که به تازگی از ویندوز به اوبونتو مهاجرت میکنن مانند گذشته تمام نرم*افزارها رو فقط در یک میزکار باز میکنن در حالی که اکثر میزکارهای لینوکس از چند میزکار مجازی پشتیبانی می*کنه و استفاده از چند میزکار مجازی و تقسیم بندی برنامه*ها در اون*ها می*تونه بهره*وری کار رو افزایش بده و مانع به هم ریختگی دسکتاپ شما بشه.

موفق باشید...

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...