رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

آموزش عیب یابی گوشیهای خاموش سری کوالکام/Qualcomm


ارسال های توصیه شده

سلام خدمت دوستان

این آموزش برای عیب یابی گوشیهای خاموش هواوی با پردازده ی کوالکام/Qualcommمیباشد..مانند(g630-u10 g730-u30-y625-u32-g6-u10................)

عیب یابی این سری کار دشواری نیست و با این اصولی که اموزش داده میشود به راحتی میتوان از روی جریانکشی به عیب دستگاه پی برد.

1-چنانچه دستگاه پس از پاور کردن با منبع  در حالت خاموش 6تا10صدم جریانکشی داشته باشد و پس از رها کردن دکمه ی پاور جریانکشی همان میزان قبلی بماند وتغییری نکند تا 90 درصد cpuو ای سی پاور بدون مشکل و emmc  مشکل دارد.

2-چنانچه دستگاه پس از پاور شدن با منبع در حالت خاموش بین 10تا18 و گاهی تا 25صدم جریانکشی داشته باشدوپس از رها کردن دکمه ی پاور جریانکشی صفر شود ایسی پاور مشکل دارد.

3-چنانچه دستگاه پس از پاور شدن در حالت خاموش0تا1صدم جریانکشی داشته باشدوپس از رها کردن دکمه ی پاور جریانکشی صفر شود cpu مشکل دارد.

4-چنانچه دستگاه را درحالت خاموش به سیستم وصل شود و سیستم درایورQDLoader HS-USB  را بشناسد تا 100درصد پردازندهای سی پاور سالم میباشد و emmc مشکل دارد(گاهی با ترمیم بوت میتوان دستگاه را احیا کرد).میتوان این درایور را در device manager سیستم مشاهده کرد..بعضی از گوشیها برای شناخت این درایور نیازمند باطری میباشند

5-چنانچه دستگاه قبل از پاور شدن جریانکشی داشته باشد(میتواند هرمیزانی باشد) و دستگاه با منبع  و پس از پاور کردن دستگاه هیچ جریانی را نشان ندهد  احتمال 90 در صد ای سی پاور  مشکل دارد که میتوان با دوربین حرارتی پی به ای سی معیوب برد(ای سی که زیادی داغ میکند)

نکته:عیب یابی دستگاههای دیگر هاوایی مانندهg610-u10-g730--u10-y600-u20,..p6-honor 4c...با پردازنده های دیگر مانند mtk-spd-hisilicon هیچ ارتباطی با این اموزش ندارد و علایم و مشخصات دیگری دارد که در اموزش های بعدی به انها میپردازیم.

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...