رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

دانلود آخرین نسخه لینوکس اوبونتو Ubuntu


ارسال های توصیه شده

156.jpg

 

 

Ubuntu یکی از توزیع*های لینوکس است که بر اساس دبیان پایه*گذاری شده *است اما در چندین مورد با دبیان تفاوت دارد. نام اوبونتو از یکی از مفاهیم افریقای جنوبی به معنی «انسانیت نسبت به دیگران» (Humanity Towards Others) گرفته شده*است.

اوبونتو هر شش ماه یک بار نسخه جدیدی را به بازار عرضه می*کند. علاوه بر این برای هر نسخه از اوبونتو، تا ۱۸ ماه پس از انتشار آن نسخه، پشتیبانی ارائه می*شود. برای نسخه LTS مثل 8.04 (Hardy)، به جای پشتیبانی ۱۸ ماهه، سه سال پشتیبانی برای نسخه ویژه رایانه*های شخصی و پنج سال پشتیبانی برای نسخه*های سرور ارائه می شود.یکی از نکات مورد توجه در پروژه اوبونتو، تأکید بر دسترسی و جهانی*سازی است. به همین منظور این نرم*افزار برای تمام ملیت*ها موجود است. کار کردن با آن بسیار راحت است و حتی کاربران نا آشنا با آن هم به راحتی به محیط آن عادت می*کنند.

همه ی نسخه*های اوبونتو تا ابد رایگان هستند. دیسک*های فشرده اوبونتو به رایگان برای کسانی که آن را از طریق پست الکترونیکی درخواست کرده*اند، فرستاده می*شود. همچنین پروژهای با نام اوبونتو (Edubuntu) وجود دارد که این سیستم عامل همان طور که از نامش هم مشخص است، برای استفاده در کلاس*های درس و محیط*هایآموزشی بسیار مناسب است. پروژه ی دیگری نیز از این سیستم عامل با نام کوبونتو (Kubuntu) طراحی شده*است که از KDE Desktop استفاده می*نماید. خانواده اوبونتو شامل موارد زیر است:

ubuntu Desktop

Ubuntu Server Edition

Kubuntu

Edubuntu

Gobuntu

Ubuntu MID Edition

Xubuntu

بنیاد Wikimedia، موسسه پشتیبانی کننده پروژه ویکی پدیا اعلام کرد که در حال مهاجرت دادن مجموعه سرورهای خود به توزیع اوبونتو است. این مهاجرت بخشی از تلاش این بنیاد برای نگهداری آسانتر ۴۰۰ سرور پروژه*های مختلف این بنیاد است که پیش از این از نسخه*های مختلف Redhat و Fedora استفاده می کرده*اند.

 

محیط اوبونتو:

اوبونتو به طور پیش فرض از گنوم (Gnome) استفاده می*کند. البته طرفداران کی*دی*ای (KDE) نسخه*ای از این توزیع را با نام کوبونتو ارائه کردند که محیط پیش*فرض آن کی*دی*ای است. همچنین تعداد نرم*افزارهای موجود در نسخه سی*دی بسیار کم است، و برای نصب بقیه نرم*افزارهای ارائه شده توسط اوبونتو باید از اینترنت استفاده نمایید یا نسخه دی*وی*دی آن را تهیه کنید.

 

توجه:

این سیستم عامل را می توانید در کنار ویندوز XP یا ویستا نصب کنید ولی توصیه می شود، از برنامه VirtualBox یا VMware برای نصب این سیستم عامل و یادگیری و کار با آن استفاده کنید.

 

 

دانلود نسخه 32 بیتی - فرمت CD

 

دانلود نسخه 64 بیتی - فرمت CD

 

 

لینک دانلود نسخه های سرور و سایر نسخه ها

 

 

رفاقت کشکه و دوغ

لینک ارسال
  • 5 ماه بعد...

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...