رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

تکنیک های سئو در طراحی سایت


mahtabnaderimc

ارسال های توصیه شده

تکنیک های سئو در طراحی سایت

 

 

گوگل به دلایل و شیوه های مختلفی در بازده های زمانی متفاوت الگوریتم ها خود را آپدیت می کند. برخی از این آپدیت ها مشخص و برخی نیز ممکن است قابل تشخیص نباشد اما نکته ای که اهمیت دارد این است که در طراحی سایت باید به این آپدیت ها اهمیت داده و نقش آنها را در نظر گرفت. به همین خاطر در این قسمت سعی ما بر این بوده است که که دوازده مورد از آخرین و جدیدترین الگوریتم های گوگل را به اختصار توضیح دهیم. البته تأکید داریم که برای کسب اطلاعات دقیق تر و کامل تر به سایت گوگل مراجعه کرده و ما در این بخش صرفاً اشاره کوتاهی به موضوع داریم.

 

نقش آپدیت پاندا در طراحی سایت

 

در مورد آپدیت پاندا به صورت مفصل در دیگر مقالات بخش آموزش طراحی سایت صحبت کرده ایم و چنانچه که اشاره کردیم این آپدیت صرفاً برای طراحی سایت هایی که از لحاظ کیفیت در سطح بسیار پایینی قرار دارند منتشر شده است و تأثیر بسیار زیادی نیز بر این سایت ها گذاشت. باید اشاره کنیم که اکنون نیز سایت هایی وجود دارند که که به ریکاوری از این آپدین نیاز دارند و نمونه هایی از آنها را می توانید در اینترنت ببیند. البته جدا از طراحی سایت از نقشی که گوگل پاندا بر سئو سایت نیز داشته است نباید غافل شویم.

 

مهم ترین آپدیت های گوگل و تأثیرگذاری آنها بر طراحی سایت

 

اهمیت آپدیت پنگوئن در آموزش طراحی سایت

 

 

نمونه قابل ذکر دیگر در میان الگویتم های جدید و با اهمیت گوگل آپدیت پنگوئن است. قبل از اینکه این آپدیت انتشار یابد در میان کارشناسان و متخصصین سئو سایت مباحث زیادی در مورد تأثیرات بهینه سازی بیش از اندازه جریان داشت که در نهایت آپدیت پنگوئن توسط موتور جستجوگر گوگل منتشر و فضای طراحی سایت و بهینه سازی سایت را تحت تأثیر قرار داد. در واقع گوگل از انتشار این آپدیت هدف مهمی را دنبال می کرد و آن مقابله کردن با اسپم بود و به همین خاطر سایت های زیادی را هدف قرار داده بود.

 

آپدیت لینک های غیر طبیعی پروفایل چه تأثیری بر طراحی سایت دارد

 

شیوه کار این آپدیت گوگل به این صورت آغاز شد گوگل از طریق گوگل وب مستر تولز تعداد زیادی پیغام با عنوان لینک های مشکل دار را به وب مستر ها ارسال کرد. در آغاز همه در این فکر بودند که جریان این پیغام ها چیست که نهایتاً چند روز بعد از ارسال پیام ها به صورت کامل می شد تأثیر آنها را مشاهد کرد. کارشناسان طراحی سایت و سئو اعتراف می کنند که به هیچ عنوان نمی توانستند تصور کنند که گوگل چنین اقدامی را انجام دهند و تأثیر این آپدیت بر روی سایت هایی که از لینک های مشکل دار استفاده می کنند بسیار زیاد بود.

 

آپدیت مرتبط به خرید لینک در طراحی سایت

 

آپدیت خرید لینک نیز هم زمان با آپدیت لینک های غیر طبیعی اتفاق افتاد و هدف گوگل از آن مبارزه با سایت هایی بود که لینک ها را خرید و فروش می کردند. در آن بازده زمانی که در سال 2012 قرار داشت سایت هایی که اقدام به فروش بک لینک کرده بودند به شدت از نظر پیج رنک افت کردند و نیز لینک هایی که خرید و فروش شده بود به حالت نوفالو درآمد. طراحی سایت هایی که هدف این آپدیت گوگل قرار داشتند دچار افت بسیار زیادی شدند و رتبه آنها کاهش بسیاری زیادی یافت.

 

آپدیت لینک های فروخته شده در شبکه های اشتراک گذاری لینک

 

این آپدیت هم می توان گفت که کاملاً شبیه آپدیت هایی بود که در بالا توضیح دادیم و تأثیراتی در طراحی سایت و محتوا به همراه داشت. تفاوتی که این الگوریتم با قبلی ها داشت این بود که این الگوریتم افرادی که به خاطر اشتراک گذاری لینکشان در شبکه های اشتراک گذاری لینک هزینه ار را پرداخت کرده بودند مورد هدف قرار داد و بر روی آنها تأثیر گذاشت.

 

با الگوریتم پنگوئن احتمالاً آشنایی دارید. زمانی که این الگوریتم معرفی شد مباحثی مانند ارزش لینک ها و تأثیر لینک های ضعیف و لینک هایی که خریداری می شوند بر سایت بیشتر شد و کارشناسان طراحی وب سایت و سئو، موضوعی را طرح کردند که در آن به سئو منفی سایت اشاره می شد. البته در طول این مدت گوگل این موضوع را رد می کرد و مدیران آن اعلام می کردند که چنین کاری بسیار دشوار است. اما در همین اواخر بالاخره خبری انتشار پیدا کرد که گوگل تایید کرد که سئو سایت منفی وجود دارد. حال کارشناسان طراحی وب سایت باید با نحوه کارکرد و تأثیر سئو منفی آشنا شوند.

 

 

جلوگیری از سئو منفی در طراحی وب سایت

 

در این قسمت برای آشنایی بیشتر با سئو سایت منفی به چند روش جلوگیری از آن می پردازیم. ابزارهایی نظیر Link Disavow Tool وقتی به بازار طراحی وب سایت وارد شدند، این امکان را فراهم می کرد که بتوان لینک هایی که ضعیف هستند یا خریداری شده اند از دید گوگل پنهان کرد، عملی که باعث می شد ضربه ای جدی به صورت ناخواسته به سایت ها وارد شود.

 

تأیید توانایی رقبا در ضربه زدن به سایت شما توسط گوگل

 

گوگل اکنون با تغییر لحن بیان خود تایید کرده است که سئو سایت منفی وجود دارد و رقبای شما می توانند به سایت شما ضربه بزنند. این تغییر سیاست گوگل می تواند علایم ویژه ای برای وب مسترها داشته باشد. در واقع از چندین جهت می توان به این قضیه نگاه کرد. ابتدا اینکه کسانی که به سئو منفی اعتقاد نداشتند اکنون زنگ خطر برایشان به صدا در آمده است. متخصصین طراحی وب سایت باید از این به بعد تمامی دقت خود را داشته باشند که از ارسال لینک ها خراب خود داری کنند و لینک های ارسال شده به سایت را نیز به دقت چک کنند.

 

خوشبینی به تأیید سئو منفی توسط گوگل

 

وجود سئو منفی در طراحی وب سایت

 

البته افرادی نیز که خبرهای مربوط به دنیای طراحی وب سایت را دنبال نمی کنند ولی انتظار دارند که در دنیای وب موفق باشند نیز از جمله کسانی هستند که این خبر بدی برایشان است. این حرکت گوگل در تأیید وجود سئو منفی را باید به فال نیک گرفت و آن را یک حرکت با تدبیر خواند.

لینک ارسال
  • 2 ماه بعد...

یکی دیگه از مواردی که بهش اشاره نشده گواهی https هستش که گوگل از اواخر پارسال امتیاز بندی بهش داد

لینک ارسال
  • 2 سال بعد...

بهترین تکنیک های سئو در سال 2019

یکی از الگوریتم های گوگل، گوگل دنس نام دارد. این الگوریتم وظیفه دارد سایت هایی که در صفحه اول قرار دارند را به صفحه دوم و سایت هایی که در صفحه دوم و سوم قرار دارند را برای مدتی به صفحه اول بیاورد. شاید براتون سوال پیش بیاد که این کار چه فایده ای دارد؟ گوگل این سیاست را به خصوص برای سایت های نو پا اجرا می کند و هدف آن از این کار، مشاهده رفتار کاربران در وب سایت شما می باشد. بزارید ساده تر برتون بگم. فکر کنید شما یک وب سایت دارد و در کلمه تکنیک های سئو در صفحه 2 قرار دارید. گوگل برای مدتی شما را به صفحه اول می آورد و رفتار کاربران را در وب سایت شما کنترل می کند. اگر در این مرحله وب سایت شما دارای ux و مطالب مفیدی برای کاربران در زمینه تکنیک های سئو باشد، به وب سایت شما امتیاز می دهد و همین مساله باعث افزایش رنک سایتتون می شود. یکی از مهم ترین تکنیک های سئو که در چند سال اخیر بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است، ux سایت می باشد. ux به این معناست که وب سایت شما دسترسی و کاربری آسان و مناسبی برای کاربر داشته باشد. همچنین اگر وب سایت شما، محتوایی که کاربر به دنبال آن میگردد را در اختیارش قرار دهد باعث می شود زمان زیادی را در وب سایت شما بگذراند. علاوه بر این باعث می شود کاربر به قسمت و بخش های دیگر وب سایتتان برود و گوگل متوجه می شود وب سایت شما در این کلمه، اطلاعات خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد.پس شما ارتقا رنک پیدا می کنید و جایگاهتان در گوگل بالاتر می آید.

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...