رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

Gsm-Clinic

شخص مهم
  • تعداد ارسال ها

    176
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1

Gsm-Clinic آخرین باز در روز اردیبهشت 14 2017 برنده شده

Gsm-Clinic یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

آخرین بازدید کنندگان نمایه

3,730 بازدید کننده نمایه
  1. S2Tel_SC7731_Mainbord_K03_V2.5.1_D4_Firmware _ By _ WWW.GSMFILE.IN
  2. عرضه آپدیت اندروید نوقا مجدداً برای موبایل های اکسپریا Z5 و Z3 Plus آغاز شد. از امروز، دارندگان موبایل های اکسپریا Z3 Plus و Z5 و نیز تبلت Z4 می توانند نسبت به دریافت به روزرسانی اندروید 7.0 نوقا اقدام نمایند. این دومین باری است که آپدیت نسخه هفتم سیستم عامل گوگل در اختیار دارندگان این سه دستگاه هوشمند قرار می گیرد؛ چرا که نسخه ابتدایی، با باگ های گوناگون همراه بود و سونی را مجبور به توقف عرضه به روزرسانی کرد. توقف عرضه نخستین به روزرسانی اندروید 7.0 نوقا، سه روز پس از انتشار آن از سوی سونی صورت گرفت؛ چرا که کاربران از بروز مشکلاتی در پخش موسیقی، عملکرد کارت SD و عمر باتری خبر دادند. اگرچه مردم مشتاقانه منتظر عرضه مجدد این به روزرسانی بودند، ظاهراً سونی با مشکلاتی در برطرف سازی معایب برخورد که پروسه بازنشر به روزرسانی را به تاخیر انداخت. با این همه سونی در توییتر به کاربران اطمینان خاطر داد که تجربه کاربری مشتریانش، در اولویت نخست قرار دارد. گفته می شود که شماره ورژن به روزرسانی جدید، کاملاً با نسخه ابتدایی یکسان است و انتظار می رود تمام مشکلات به وجود آمده را برطرف سازد. با این همه، خبر بد این است که به روزرسانی تازه، هیچ یک از آپدیت های امنیتی ماه ژانویه را در خود جای نداده و پشتیبانی از رابط برنامه نویسی گرافیکی Vulkan را به سه دستگاه مورد اشاره نمی افزاید. در صورتی که پیش از این قادر به دریافت اندروید 7.0 نوقا روی دستگاه خود نبوده اید، لازم به ذکر است که به روزرسانی این سیستم عامل، قابلیت های قابل توجهی مانند پشتیبانی از چند پنجره به صورت همزمان، ویژگی های پیشرفته نوتیفیکشن ها و پشتیبانی از Google Now در اکسپریا هوم لانچر را با خود به همراه می آورد. منبع:Xperia Blog
  3. خدمت شما Desktop - Download - 4shared - A A
  4. کدام ساعت های هوشمند به روزرسانی Android Wear 2.0 را دریافت می کنند؟ بعد از مدتی بسیار طولانی، سیستم عامل Android Wear 2.0 بالاخره برای عرضه روی ساعت های هوشمند کمپانی های مختلف آماده شده است. نسخه جدید این سیستم عامل برای نخستین بار با ساعت های هوشمند Watch Sport و Watch Style ال جی به دست مشتریان می رسد اما دارندگان سایر دستگاه ها، باید اندکی منتظر بمانند تا قادر به دریافت به روزرسانی آن «طی هفته های آتی» باشند. در صورتی که یکی از ساعت های هوشمند نسبتاً قدیمی عرضه شده به بازار را در اختیار داشته باشید، مسلماً این سوال برایتان پیش می آید که آیا قادر به دریافت Android Wear 2.0 روی دستگاه تان هستید یا خیر. خوشبختانه گوگل بالاخره لیست کامل دستگاه های سازگار با اندروید ویر 2.0 را منتشر کرده که به شرح زیر است: Asus ZenWatch 2 Asus ZenWatch 3 Casio Smart Outdoor Watch Casio PRO TREK Smart Fossil Q Founder Fossil Q Marshal Fossil Q Wander Huawei Watch LG G Watch R LG Watch Urbane LG Watch Urbane 2nd Edition LTE Michael Kors Access Moto 360 2nd Gen Moto 360 for Women Moto 360 Sport New Balance RunIQ Nixon Mission Polar M600 TAG Heuer Connected در نهایت گفتنی است که نباید انتظار داشت تمام دستگاه های ذکر شده در بالا، به یکباره آپدیت جدید را دریافت کنند و هر یک از این ساعت های هوشمند ممکن است در تاریخی متفاوت قادر به دریافت به رزورسانی گوگل باشد؛ با این همه، دانستن این که دیگر زمان زیادی تا انتشار اندروید ویر 2.0 باقی نمانده مسلماً هر کاربری را خوشحال می کند. منبع:GSMArena
  5. پیام رسان تلگرام برای Android Wear 2.0 منتشر شد. گوگل ساعاتی پیش از Android Wear 2.0 پرده برداشت، جدیدترین نسخه سیستم عاملی که پوشیدنی های اندرویدی از آن بهره می گیرند. یکی از خصوصیات این نسخه پشتیبانی از اپلیکیشن های مستقل است، به همین خاطر تیم تلگرام نسخه ویژه ای از این پیام رسان را برای Android Wear 2.0 منتشر کرده تا از طریق ساعت هوشمندتان هم بتوانید با دوستان خود در ارتباط باشید. این نسخه تلگرام دقیقا همان چیزی است که از یک اپلیکیشن ساعت هوشمند انتظار دارید؛ محصولی کم حجم، زیبا و بسیار سریع که از طریقش می توانید به سرعت به پیام ها پاسخ متنی داده و صدا و اموجی و استیکر ارسال کنید. همچنین قادر به جستجو در لیست مخاطبین هم هستید و حتی می توانید از طریق ساعت هوشمند گروه بسازید. نسخه اسمارت واچ تلگرام از تم های رنگی هم پشتیبانی به عمل می آورد. همچنین تیم سازنده اپلیکیشن اعلام کرده که به زودی نسخه اندروید پیام رسان هم از چنین قابلیتی برخوردار خواهد شد. نسخه پوشیدنی تلگرام را می توانید همین حالا از گوگل پلی دانلود کنید. توجه داشته باشید که برای این کار حتما می بایست Android Wear 2.0 را روی ساعت هوشمندتان نصب کرده باشید. منبع:Telegram Blog
  6. Gsm-Clinic

    راهنمای خرید هارد مناسب.

    راهنمای خرید هارد مناسب. هارد دیسک، حافظه ایه که به خاطر جنس سخت و قابل حمل نبودنش، به این نام معروف شده، و در مقابل فلاپی یا دیسک نرم قرار داره؛ هرچند، امروزه هارد دیسک های قابل حمل اومده و فلاپی هم تقریبا از رده خارج شده. اهمیت و وجود هارد در هر سیستم بر کسی پوشیده نیست؛ از خود سیستم عامل گرفته تا همه برنامه ها و نرم افزارها و همه فایل هایی که روی درایوهای هارد نصب یا کپی می کنیم، همه و همه روی این دیسک سخت قرار دارد. هارد دیسک یک حافظه مغناطیسیه که میشه اون رو نوعی حافظه ROM دانست، با این تفاوت که توانایی خواندن و نوشتن اطلاعات به طور همزمان رو داره و در واقع معروف ترین حافظه پایدار و ثابت رایانه است که با قطع جریان برق، اطلاعات آن حذف نمیشه. هر سیستم، حداقل 1 هارد دیسک نیاز داره، اما می تونه از چند هارد دیسک در کنار هم برای بالا بردن حجم ذخیره اطلاعات استفاده کرد. 1. اولین ملاک انتخاب هارد دیسک مناسب، ظرفیت و حجم اونه. منظور مقدار داده هاییه که هارد می تونه ذخیره و ثبت کنه. امروزه این حجم مدام، رو به افزایشه و از حد گیگابایت به ترابایت رسیده. معمولا ظرفیت های 250، 320، 500 گیگابایت و 1، 2 و 4 ترابایت در بازار موجوده 2. دومین ملاک، زمان دسترسی یا تقاضا یا همون (Access / Seek time) ـه. یعنی زمانی که برای مشخص کردن مکان فایل ها و دسترسی به اطلاعات آونهاست. این زمان برحسب میلی ثانیه (ms) بوده و هرچه کمتر باشد، هارددیسک زمان دسترسی سریعتری داره. 3. سایز و اندازه هارددیسک هم از جمله ملاک های انتخاب اونه. این اندازه در رایانه های رومیزی و سیستم های معمولی 3.5 اینچی بوده اما در لپ تاپ ها معمولا 2.5 و 1.5 اینچیه. سرعت، ظرفیت، قیمت و سهولت استفاده، دلایل اصلی استفاده از هارددیسک های 3.5 اینچی نسبت به 2.5 اینچیه. سریع ترین سرعت خواندن هارد 3.5 اینچی حدود 131 مگابایت در ثانیه است. اما این سرعت در هارد 2.5 اینچی حدود 101 مگابایت در ثانیه است و قیمت این هارد هم بالاتر از مدل 3.5 اینچی است. 4. نوع اتصال هارددیسک به مادربرد هم نکته ایه که نمیشه ازش صرفنظر کرد. برای هارددیسک های داخلی (Internal) این نوع اتصال به صورت IDE، و اتصال SATA برای هاردهای جدیدتره و برای هاردیسک های خارجی (External) این اتصال می تونه SATA، eSATA یا2.0 USB (یو اس پی دو) یا USB 3.0 باشه. امروزه انتخاب رابط ساتا باعث سرعت بالای انتقال اطلاعات می شه. 5. یه ملاک سنجش حرفه ای برای انتخاب هارددیسک، سرعت انتقال داده یا همون DTRـه. این ملاک را پهنای باند واسط یا Interface Bandwidth نیز میگن که در هارد سریال یا ATA، حدود 100 و 133 مگابایت و در هارد SATA حدود 150 مگابایت در ثانیه است. این عدد معمولا روی هارددیسک هم مشخص شده. 6. هارد دیسک، دارای سرعت دوران یا RPM هم هست که ملاک خوبی برای انتخابِ بهتره. منظور سرعت چرخش صفحات هارددیسک در دقیقه بوده که هر چه این عدد بالاتر باشد، سرعت خواندن و نوشتن هارد بیشتر و طبیعتا قیمت اون، گرونتر بشه. این سرعت، امروزه معمولا 5400 و 7200 دور در دقیقه هست. 7. حافظه موقت بافر یا Cache برای هارد دیسک هم ملاک دیگری برای انتخاب هارد دیسکه. Cacheچیپ های حافظه ای اند که روی هارد دیسک قرار داشته و به دلیل این که به مراتب سریع تر از هارددیسکند، برای ذخیره موقتی آخرین اطلاعات استفاده شده، به کار میرن. در صورتی که مجددا به آن اطلاعات نیاز داشته باشیم، لازم نیست از روی هارد دیسک بخونه، بلکه به طور مستقیم از چیپ حافظه استفاده میشه که کمک به بارگذاری و Load کردنِ اطلاعات می کنه. معمولا این حافظه در حدود 2-4-8-16-32 MBـه که هرچه بالاتر باشه، هارددیسک سریع تر عمل می کنه. 8. نوع هارد ملاک بعدیه و انواع این هاردها عبارتند از: الف- هارد IDE / ATA / PATA: IDE یک استاندارد سریع و ارزونِه و یکی از مهم ترین اینترفیس های حافظه سخته. نام IDE یا EIDE معمولا توسط فروشندگان سخت افزاری استفاده میشه و ATA نام کابل رابط میان این درایوها و کانکتور روی مادربرده. به دلیل این که این درایوها، از تکنولوژی موازی استفاده می کنن، به اونا PATA هم گفته میشه. ب- تکنولوژی های متفرقه ای مثل Fast ATA / Ultra ATA / UDMA / UIDE / AT-6 این موارد، هر کدام یک تکنولوژیند که برای مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار نگرفتند. ج- هارد اسکازی هم یه مدل هارده که از همین رابط استفاده کرده و بیشتر در سِرورها بکار میره. اما مزیت این هاردها چیه؟ اول اینکه کارایی بیشتری نسبت به ATA و SATA به خصوص در عملکرد چند وظیفه ای دارن. دوم اینکه اتصال چند درایو به صورت زنجیره ای روی یک رابط امکان پذیره. اما امروزه به دلیل قیمتِ گرانِ اسکازی، رابط SATA به تدریج جای اون رو گرفته. د- هارددیسک SATA را دیگه همتون باید بشناسین. تکنولوژی جدیدیه که از Serial ATA اومده و اطلاعات را از طریق کابل نازک تری نسبت به IDE انتقال میده. ازمزایای SATA نسبت به PATA میشه به:کابل های زیباتر و نازک تر، نصب آسان تر این درایوها، سرعت بالاتر انتقال اطلاعات به خاطر پهنای باند بیشتر، عدم نیاز به تغییر پین ها در هارددیسک و قابلیت اطمینان بیشتر نام برد. SATA و ATA Serial در سطح الکتریکی و فیزیکی باهم سازگاری ندارن و برای ارتباط اونا باهم، مبدل هایی وجود داره امروزه نوع ساتا هم، ملاک مهمی برای انتخاب یه هارده خوبه. معمولا SATA II (ساتا دو) و SATA III (ساتا 3) با سرعت انتقال 6 گیگابیت در ثانیه روی مادربرد قرار داره که هارد می تونه به اونا وصل بشه. البته مینی و میکرو ساتا هم در برخی موارد وجود داره. ساتای خارجی که به اختصار بهش eSATA میگن، پورتی برای اتصال درایوهای هارد دیسک خارجیه و به عنوان جایگزین برای USB 2.0 و پورت فایروایر استفاده می شه. ه- اما یکی از مهمترین و پرکاربردترین هاردهای امروزی، هاردِ خارجیه. معمولا خود این حافظه به دو شکله: رومیزی (Desktop) و پاسپورتی یا قابل حمل (Passport & Portable). نوع خارجی یا رومیزی معمولا سنگین بوده و دارای پورت USB یا eSATA برای اتصال به رایانه است و امروزه در حجم های بالا عرضه می شه. اما نوع پرتابل که معروف به پاسپورتیه، به راحتی قابل حَمله و به راحتی با یک پورت USB 2.0 یا USB 3.0 امروزه به عنوان پرحجم ترین وسیله ذخیره سازی قابل حمل شناخته می شه که معمولا 500 گیگابایت، 1 – 2 و 4 ترابایتی اون در بازار موجوده. و- هاردهای SAS هم نوع جدیدی از هارد دیسکه که سایز کوچکتر اما سرعتِ مشابه SCSI داره، یعنی حدود 15000 دور در دقیقه. ز- یه نوع پرسرعت دیگه از هاردها، هارد دیسک SSD معروف به هارد دیسک حالت جامده. در ساختار اونا، هد و دیسک گردان نبوده و تکنولوژی ساختشون شبیه فلش دیسک هاست اما از همان رابط IDE و SATA برای ارتباط بهره می برن. ظرفیت SSDها تقریبا از 16 گیگابایت گرفته تا 512 گیگابایت می رسه و در ساخت اونا معمولا از تکنولوژی NAND استفاده میشه. به دلیل قیمت بالا، حجم اونا هنوز زیاد بالا نرفته. اما از مزایای SSDها میشه به این موارد اشاره کرد: نداشتن دیسک گردان باعث شده این حافظه ها با ضربه خراب نشود و میزان زیادی در مصرف برق صرفه جویی بشه و حرارت کمتری تولید بشه./// سرعت SSD در بعضی موارد تا 2 برابر هاردها گزارش شده. سریع ترین SSD می تونه داده ها را با سرعت بالاتر از 230 مگابایت در ثانیه بخونه و چون قسمت های قابل حرکت مثل هارددیسک معمولی نداره، کاملا بی صداست./// هاردها در دامنه دمای خاصی کار می کنن اما SSDها چنین حساسیتی ندارن. طول عمر بالای SSDها هم در نوع خودش بی نظیره و می تونه تا حدود 200 سال کار کنه. به خاطر این مزایاست که SSD بهترین گزینه برای انتخاب برای لپ تاپ ها و دستگاه های قابل حمله: تحمل ضربه، مصرف برق کمتر، حرارت کمتر، سرعت بالاتر، بی صدا کار کردن، حساس نبودن به دمای محیط، طول عمر بالا و ... تنها عیب این نوع حافظه ها، قیمت بسیار گران اوناست! 9. ملاک هایی مثل ظاهر که سلیقه ایه، وزن، گارانتی، و البته قیمت مناسب هم جزء ملاک های دیگه ی انتخاب هارد مناسبه. منبع: به روز
  7. آیا اندروید به رم بیشتری در قیاس با iOS نیاز دارد؟ اگر به مشخصات هر نسل از آیفون دقت نمایید و آن را با امکانات یکی از پرچمداران اندرویدی همان سال مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که آیفون همواره از رم کمتری بهره می گیرد. با در نظر داشتن همین مساله، بسیاری بر این باورند که اپلیکیشن های مبتنی بر iOS به مموری کمتری در قیاس با اپ های اندرویدی نیاز دارند و موبایل های اندرویدی صرفا به خاطر اپلیکیشن هایشان همراه با حجم بالاتری از رم وارد بازار می شوند. سوال اینجاست: آیا اندروید به مموری بیشتری در قیاس با iOS نیاز دارد؟ رم اولین نکته ای که باید اشاره کنیم این است که در اینجا ما در مورد حافظه تصادفی یا رم صحبت می کنیم؛ منظور همان حافظه ایست که چیپست موبایل برای نگهداری و اجرای اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار می دهد. لذا این مبحث به حافظه داخلی که گاهی اوقات هم از آن تحت عنوان «مموری» یاد می شود [چون از فلش مموری در ساخت آن استفاده می گردد] مربوط نمی شود. در این بخش نگاهی خواهیم انداخت به میزان رم مورد استفاده در موبایل های سامسونگ، اپل، ال جی و نکسوس. همانطور که مشاهده می کنید آیفون همواره رم کمتری در قیاس با رقبای اندرویدی اش داشته است و تنها استثنا در اینجا نکسوس 5 اکس است که درست مانند آیفون 6 اس همراه با دو گیگابایت رم به بازار عرضه شده. تصور عموم این است که آیفون در ازای ارائه تجربه کاربری بهتر یا حتی برابر با محصولات اندرویدی از رم کمتری استفاده می کند. البته در فضای وب توضیحات مختلفی برای این موضوع مطرح شده که در اغلب شان حرف از جاوا به میان آمده؛ در واقع استدلال برخی صاحب نظران این است که اندروید به خاطر بازیافت حافظه جاوا و منابع بیش از حدی که به آن اختصاص می یابد (سربار جاوا) به رم بیشتری نیاز دارد. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در خصوص نادرست بودن این باور برایتان ارائه نماییم. رم آزاد چیست؟ مدیریت حافظه در یک دستگاه رایانشی مدرن (شامل پی سی، لپ تاپ، تبلت یا اسمارت فون) فرایند پیچیده ای است. در دوران قدیم، کامپیوترها معمولا حجم مشخصی رم داشتنند که بخشی از آن به سیستم عامل و بخش دیگر به برنامه های اجرایی و دیتای مربوط به آنها اختصاص می یافت. اما این مساله به لطف قبضه کردن چند وظیفه ای و اختراع حافظه های مجازی (VM) تغییر کرد. البته بنا نداریم که دراین مطلب بیش از اندازه به جزئیات این نوع حافظه بپردازیم اما لازم است اشاره نماییم که به لطف آن هر برنامه (یا اپلیکیشن) قادر خواهد بود در فضای آدرس مجازی خودش اجرا گردد. این یعنی در اندروید و iOS، مقداری از رم به سیستم عامل اختصاص می یابد و بخش هایی از آن نیز (که صفحه خوانده می شوند) در اختیار اپلیکیشن های مختلف قرار می گیرند. به این ترتیب، هر صفحه ای که اِشغال نشود آزاد به حساب می آید. نکته ای که وجود دارد این است که اگر رم اشغال نشده ای داشته باشید، سیستم از کل ظرفیت های خود استفاده نمی کند و این مساله ابدا خوب نیست. برای نمونه سرعت انتقال ورودی و خروجی داده با استفاده از حافظه نهان بهبود پیدا می کنند. البته ذخیره شدن این دیتا در کش به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار است اما نمی توان این اهمیت را با اجرای اپلیکیشن ها برابر دانست. در هر حال سیستم عامل می تواند بخشی از رم آزاد خود را به این موضوع اختصاص دهد. در مرحله بعد، چنانچه به رم بیشتری از ناحیه یکی از اپلیکیشن ها نیاز بود، آنگاه کش شدن دیتا به درجه دوم اولویت انتقال داده می شود و حافظه به اپلیکیشن مربوطه اختصاص می یابد. البته سیستم عامل انجام کلیه این امور را بر عهده می گیرد. نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره شود اینکه در یک سیستم عامل مطلوب به ندرت حافظه آزاد وجود دارد هرچند که «رم قابل دسترس» در آن خواهد بود؛ منظور حافظه ای است که توسط بخش های دیگر مورد استفاده قرار دارد اما می توان بلافاصله آن را تغییر کاربری داد. درست وقتی که قدم به این محیط ناشناخته گذاشتید و از رم خود برای انجام امور دیگری غیر از اجرای اپلیکیشن ها بهره گرفتید، به سرعت متوجه عمق ماجرا می شوید. سیستم عامل های مدرن نظیر اندروید و iOS از هر تدبیری برای استفاده مجدد از رم اشغال نشده بهره می گیرند و نتیجه به کار گیری این ترفندها می شود دایره ای از لغات مختلف در مورد مدیریت حافظه که از فعال، غیرفعال، آلوده، آزاد، بافر، کش و غیره را شامل می شود. نکته اینجاست: میزان رم آزاد اهمیتی ندارد و آنچه به کارتان می آید رم در دسترس است؛ یعنی همان حافظه ای که از فرایند کم اهمیت کش شدن به تسک مهم تر اجرای اپلیکیشن ها اختصاص می یابد. آیا اندروید نسبت به iOS از رم بیشتری استفاده می کند؟ برای این منظور نویسنده این مطلب یک دستگاه آیفون 7 و نکسوس 5 اکس را ریبوت کرده و در پایان متوجه شده که آیفون 730 مگابایت مموری قابل دسترس دارد در حالی که این رقم برای دستگاه اندرویدی برابر با 840 مگابایت بوده است. این یعنی اندروید حدودا 100 مگابایت کمتر از iOS مموری استفاده می کند. Resident Set Size درست همانطور که رم آزاد با رم قابل دسترس فرق دارد، حجم مجازی یک برنامه نیز با حجم واقعی آن فرق می کند. تصور کنید اپلیکیشنی برای بارگذاری یک تصویر از روی دیسک، خواستار تخصیص یک مگابایت حافظه شود و همزمان با ارائه این درخواست، حجم مجازی اپلیکیشن ها نیز زیاد شود. با این حال، تا به اینجای کار سیستم عامل هیچگونه رم فیزیکی را به اپلیکیشن تخصیص نمی دهد. بنابراین میزان رم فیزیکی واقعی مورد استفاده توسط اپلیکیشن زیاد نمی شود و وقتی اپلیکیشن فایل مورد نظرش را می خواند و شروع به نوشتن آن روی مموری می کند، سیستم عامل مقداری حافظه فیزیکی را به آن اختصاص خواهد داد. اگر تنها نیمی از مموری درخواست شده استفاده گردد، آنگاه شاید سیستم عامل یک مگابایت کامل از رم فیزیکی را به آن اختصاص ندهد و مقدار کمتری را در اختیار آن بگذارد. رم فیزیکی که در اصل توسط یک اپلیکیشن اشغال می شود حجم مجموعه مقیم (Resident Set Size) یا به اختصار RSS خوانده می شود و مقیاس خوبی برای اندازه گیری مقدار رم مورد نیاز اپلیکیشن های مختلف برای اجرا محسوب می گردد. خوشبختانه با استفاده از ابزارهای مختلف توسعه روی اندروید و iOS می توان فهرستی از اپلیکیشن های این دو پلتفرم را به همراه حجم مقیم شان به دست آورد. برای بررسی این نظریه که اپلیکیشن های اندرویدی نسبت به انواع مبتنی بر iOS از مموری بیشتری استفاده می کنند یا خیر مجموعه ای از بازی ها و اپلیکیشن های اداری روی دو دستگاه بهره مند از آنها نصب شد تا RSS آنها در زمان اجرا مشخص شود. در هر دو مورد نیز اطمینان حاصل شد که اپلیکیشن ها نخست در حال اجرا باشند و دوم آنکه فعالیت مفیدی را انجام دهند. نتایج به شرح زیر هستند: همانطور که مشاهده می کنید نتایج متفاوت هستند. اپلیکیشن Crossy Road در اندروید به 383 مگابایت برای اجرا نیاز دارد در حالی که در iOS رم مورد نیازش برابر با 308 مگابایت است. در مقابل اما، بازی Temple Run 2 در اندروید 211 مگابایت از مموری را به خود اختصاص می دهد اما در iOS این رقم برابر با 364 مگابایت است. به طور کلی می توان اینطور نتیجه گرفت که اپلیکیشن های اندرویدی تنها اندکی بیشتر از اپ های ساخته شده برای iOS از مموری استفاده می کنند (حدود 6 درصد). با این همه باز هم نمی توان گفت که اپ های iOS نصف حجم همتایان اندرویدی خود را دارند. همچنین لازم به یادآوری است که هیچکدام از اپ های تست شده روی اندروید و iOS بیشتر از 400 مگابایت از مموری را استفاده نمی کردند، هرچند که بی تردید اپلیکیشن هایی با حجم بالاتر از موارد تست شده نیز وجود دارند. در هر حال مساله اینجاست که برای اجرای هر اپلیکیشنی روی این دو سیستم عامل نیازی به 4 گیگابایت رم پیدا نخواهید کرد چراکه دستگاه های مبتنی بر هر دوی آنها با بیش از 700 مگابایت رم قابل دسترس بوت می شوند و در نتیجه بازی هایی مانند Crossy Road و Temple Run بدون هیچ دردسری روی آنها اجرا می شوند. اجرا در پس زمینه و پیش زمینه مقادیر RSS عنوان شده در این بخش به اپلیکیشن هایی مربوط می شوند که در صفحه اصلی یا پیش زمینه اجرا می شوند؛ اپ هایی که در واقعیت در حال اجرا هستند و کاربر با آنها تعامل دارد. اما هم در iOS و هم اندروید، این احتمال وجود دارد که برای انجام کاری دیگر، اپلیکیشنی که مشغول کار با آن هستید را به حال خود رها کنید تا بعدا به سراغش بروید. به این ترتیب، آن اپلیکیشن به پس زمینه انتقال می یابد و اینجاست که محاسبات شکل دیگری به خود می گیرند. نکته کلیدی در اینجا تجربه کاربری است. اگر از جیمیل استفاده کنید، برای مدتی پای یک بازی بنشینید و بعد از اندک زمانی مجددا به سراغ جیمیل بروید احتمالا انتظارتان این است که جیمیل درست مانند همان زمانی رفتار کند که آن را ترک کرده بودید. سوال اینجاست: اگر بعد از یک هفته به سراغ بازی رفتید، باید در چه وضعیتی باشد؟ به همان حالتی که آن را رها کرده بودید یا کاملا بسته؟ طبق ارقامی که در بالا به آنها اشاره کردیم، اگر از اپلیکیشن ورد مایکروسافت استفاده نمایید و سپس به سراغ Crossy Road بروید و باز با ورد کار کنید و بعد هم Temple Run 2 را اجرا نمایید، موبایل شما به حدود 750 مگابایت رم قابل دسترس نیاز دارد. همین موضوع در مورد آیفون 7 و نکسوس 5 اکس مطرح می شود. اگر در زمان اجرای یکی از اپ هایی که در بالا اشاره شده بخواهید به سراغ دیگری بروید آنگاه مموری باید تمام اپ های باز را در پس زمینه نگه دارد و همزمان اپلیکیشن جدید را هم باز کند که برای انجام این امور به رم بیشتری نسبت به مقدار قابل دسترس خود نیاز خواهد داشت. پس چه اتفاقی می افتد؟ اولویت سیستم عامل بارگذاری و اجرای اپلیکیشن جدید است اما مموری قابل دسترس همواره به میزان کافی وجود ندارد. بنابراین لازم است که کاری انجام بگیرد. در سیستم های دسکتاپی و سروری اتفاقی که معمولا رخ می دهد این است که سیستم عامل شروع به استفاده از هارد دیسک به عنوان فضایی موقت برای ذخیره سازی صفحات حافظه اشغال شده توسط اپ های پس زمینه می کند. این فرایند که با نام جابجایی از آن یاد می شود معموبا بسیار کند انجام می گیرد اما به لطف آن، برنامه های قدیمی تر در پس زمینه قابلیت حذف شدن از مموری اصلی و ذخیره شدن روی دیسک را پیدا می کنند. در ادامه اگر کاربر باز هم قصد اجرای یکی از برنامه های موجود در پس زمینه را داشته باشد، مجددا عمل «جابجایی» برای آن صورت می گیرد. گفتنی است که در اندروید، عمل جابجایی با استفاده از حافظه داخلی صورت نمی گیرد زیرا سرعت های نوشتن یا همان رایت در حافظه های فلش بسیار پایین است، ضمن آنکه خطر مخدوش شدن فلش نیز وجود دارد. بنابراین لازم است که کار دیگری انجام بگیرد. یکی از رویکردهای اتخاد شده توسط اندروید اجرای فرایندی تحت عنوان جابجایی فشرده است. در این فرایند سیستم عامل به دنبال صفحاتی می گردد که در سیستم های دسکتاپی به هارد دیسک منتقل می شوند، منتها به جای این فرایند آنها را فشرده سازی و سپس روی رم ذخیره می کند. فضایی که در نتیجه این فشرده سازی فراهم می گردد نقش رم قابل دسترس را ایفا خواهد نمود. جالب است بدانید که از زمان انتشار OS X 10.9 Mavericks، تکنیکی مشابه به این نیز توسط MacOS مورد استفاده قرار می گیرد. اما مشکلی که در رابطه با فشرده سازی وجود دارد این است که فرایند مذکور نرخ ثابتی ندارد. برای نمونه اگر صفحه حافظه اقدام به ذخیره سازی متن یا نوعی از دیتای ساده نماید، آنگاه نرخ فشرده سازی بالا و میزان رم قابل دسترس جدید نیز بالا خواهد بود. با این همه، اگر دیتایی که پیشتر فشرده سازی شده (مثلا یک عکس با فرمت JPEG) در مموری ذخیره شود آنگاه فشرده سازی نرخ پایینی خواهد داشت. این فرایند همچنین بار اضافه ای را بر دوش چیپست موبایل می گذارد. با این همه، بار اضافه ای که بر دوش چیپست گذاشته می شود و حتی نامعلوم بودن نرخ فشرده سازی همگی ارزشش را دارند زیرا پیامدهای انجام نشدن این فرایندها بیشترند. تصور کنید اگر سیستم عامل نتواند مقدار کافی از مموری را آزاد کند، آنگاه انتخاب دیگری جز بستن یک اپلیکیشن دیگر نخواهد داشت. لذا سیستم عامل با بهره گیری از برخی الگوریتم های هوشمندانه تشخیص می دهد که کدام اپلیکیشن باز در پس زمینه باید حذف شود و به آن اطلاع میدهد که به زودی چنین اتفاقی برایش رخ خواهد داد. در مرحله بعدی اپلیکیشن باید وضعیت خود را حفظ کند (بنابراین می تواند بعدا در همان موقعیت ری استارت شود) و برای حذف شدن آماده گردد. وقتی اپلیکیشنی که با این شیوه بسته شده ری استارت می شود به اطلاعات وضعیتی خود نگاه می کند و سپس دیتای مختلف را از نو بارگذاری میکند و همه چیز را درست مانند وضعیت سابقش در می آورد. البته این فرایند زمان بر است و پیچیدگی های خود را دارد. مثال مشابه در این رابطه صفحات وب هستند. اگر مرورگر به یک باره بسته شود آنگاه زمانی که ری استارت می شود صفحه ای که قبل از این اتفاق استفاده می کردید را مجددا برایتان می گشاید (گویی که URL آن صفحه را حفظ کرده) اما نسخه واقعی ذخیره شده از آن صفحه را ندارد. در موبایل نکسوس 5 اکس، می توانید دو بازی مختلف (مثلا Crossy Road و Subway Sufers) را در مموری داشته باشید و بدون هیچ دردسری میان آنها سوئیچ کنید. با این حال، زمانی که بازی سومی را باز کنید (مثلا Temple Run 2) آنگاه یکی از دو بازی دیگر به صورت خودکار بسته می شود. در iOS هم از همین تکنیک برای حذف اپلیکیشن ها استفاده می گردد، با این همه، طبق بررسی های مختلفی که در این باره انجام شده ظاهرا سیستم عامل موبایلی اپل از ترفندهای دیگری نیز برای این منظور بهره می گیرد. تردیدی نیست که iOS هم برای آزاد کردن رم خود اپلیکیشن ها را می بندد اما این فرایند، با تناوبی که در اندروید رخ می دهد در آن تکرار نمی شود. در مقابل این سیستم عامل از روش مجزایی برای کم کردن RSS یک اپلیکیشن بدون بستن آن استفاده می کند. برای مثال، پیشتر مشخص شد که بازی Crossy Road به 308 مگابایت رم نیاز دارد تا برای نخستین بار گشوده شود. اما اگر این بازی به پس زمینه انتقال داده شود آنگاه RSS آن به کمتر از 10 مگابایت می رسد. لذا اپلیکیشن به کلی بسته نمی شود و وقتی بخواهید مجددا از آن استفاده نمایید برایتان مهیاست و نیازی به بارگذاری مجددش نخواهد بود. جالب است بدانید که وقتی این بازی مجددا به پیش زمینه انتقال داده می شود RSS آن به یکباره به 100 یا حتی 200 مگابایت می رسد اما دیگر هیچگاه رقم اولیه 308 مگابایت را برای آن مشاهده نخواهید کرد. در نتیجه وقتی همان تست اجرای چند بازی روی آیفون 7 با دو گیگابایت رم را اجرا نمایید قادر خواهید بود میان هر سه آنها سوئیچ کنید. اینکه iOS چنین فرایندی را دقیقا چگونه انجام می دهد مشخص نیست و متاسفانه اپل نیز اطلاعات زیادی را در این رابطه در اختیار عموم قرار نمی دهد. نتیجه گیری با در نظر داشتن آنچه گفته شد، نه iOS به رم کمتری نسبت به اندروید نیاز دارد و نه اینکه اندروید به مموری بیشتری، بلکه iOS از ترفندها و استراتژی های بهتری برای مدیریت کردن اپلیکیشن های پس زمینه و همچنین تغییر کاربری مموری استفاده می کند. به طور کلی اینطور به نظر می رسد که اپ های اندرویدی پس از انتقال به پس زمینه نیز از همان مقدار رم اولیه در زمان گشوده شدن استفاده می کنند. اما در iOS اپ های پس زمینه مموری کمتری را به کار می برند و سیستم عامل به درستی آنها را مدیریت می نماید. در اینجا لازم است اشاره کنیم که ترفند مورد استفاده توسط اپل تماما هم بی عیب و نقص نیست و برای نمونه در وضعیت مالتی تسکینگ دو بخشی (یعنی زمانی که دو اپلیکیشن در کنار هم نمایش داده می شوند) هیچکدام از آنها نمی تواند RSS خود را پایین بیاورد. در پایان می توان اینطور نتیجه گرفت که به خاطر نحوه مدیریت اپ های پس زمینه در اندروید است که شرکت های تولید کننده یک تا دو گیگابات رم بیشتر را به محصولات تولیدی شان اضافه می کنند. منبع:androidauthority
  8. بزرگترین فروشگاه سامسونگ در ایران افتتاح شد. بزرگ ترین مرکز فروش محصولات سامسونگ روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه طی مراسمی با حضور مدیران ارشد سامسونگ به طور رسمی در تهران آغاز به کار کرد. در این مراسم، که در حضور هیاتی از مدیران ارشد سامسونگ از کره جنوبی برگزار شد، آقای «بام سوک هانگ» مدیر سامسونگ در ایران افتتاح این فروشگاه را گام بزرگی در جهت عرضه محصولات و خدمات متمایز برای مشتریان ایرانی دانست. در این فروشگاه که در طبقه همکف بازار بزرگ چارسو قرار دارد، تمامی محصولات سامسونگ الکترونیک اعم از موبایل، تبلت، لوازم جانبی، لوازم خانگی و تلویزیون ها و نمایشگرهای جدید سامسونگ عرضه می شود. هانگ در جریان رونمایی از این فروشگاه گفت: «اینجا تنها مکانی برای فروش محصولات نیست، بلکه فضایی برای لمس فناوری*های روز دنیا و تجربه جدیدترین محصولات الکترونیکی سامسونگ است.» به گفته مدیر عامل سامسونگ ایران، این فروشگاه ۸۲۰ متری مطابق با آخرین استانداردهای دیزاین و ارائه محصولات طراحی شده و هدف از گشایش آن آشنایی هر چه بیشتر مشتریان ایرانی با سبک نوین و هوشمند (smart home) زندگی است. در طراحی این فروشگاه آشپزخانه شبیه سازی شده*ای با محصولات سامسونگ در نظر گرفته شده که امکان ارائه این محصولات در محیطی نزدیک به واقعیت را فراهم کرده است. در قسمت مربوط به تلویزیون، علاوه بر حضور جدیدترین نمایشگرها و تلویزیون های سامسونگ، فضایی با عنوان اسمارت هاب تایزن (Tizen Smart Hub) در نظر گرفته شده است. در این بخش بازدیدکنندگان می توانند از نزدیک با این برنامه ها که مبتنی بر سیستم عامل جدید سامسونگ یعنی همان تایزن است، کار کنند. در این مراسم علی جعفریه، مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ، گفت: «امروز به جرات مهمترین روز در سال ۹۵ برای بخش موبایل سامسونگ است. این فروشگاه حاصل زحمات تیم بزرگی از سامسونگ و شرکای ما در بازار چارسو است. سامسونگ نه تنها پیشگام در خلق محصولات نوآور الکترونیکی در دنیاست، بلکه امروز پیشگام در عرضه نوین این محصولات هم هست. فروش نوین به معنای ارائه لمس و تجربه محصولات و آشنایی کامل با جزئیات و قابلیت های محصول است. هدف اصلی ما در این فروشگاه ارائه متفاوت محصولات برتر و تکنولوژی خاص است، و تاکید بر این نکته که سامسونگ در راستای خلق آینده ای الهام بخش از فناوری و خلاقیت حرکت می کند.» فروشگاه بزرگ محصولات سامسونگ با افتتاح رسمی از روز چهارشنبه در طبقه همکف بازار چارسو در تقاطع جمهوری پذیرای مراجعه کنندگان خواهد بود. منبع: دیجیاتو
  9. راز تولید موبایل های پیشرفته چینی با قیمت ارزان چیست؟ . این روزها بازار اندروید شکلی به شدت رقابتی به خود گرفته که علت نیز تا حدود زیادی به افزایش شمار پرچمداران چینی با قیمت های پایین شان باز می گردد. نام هایی نظیر وان پلاس، میزو و برند آنر هوآوی علاوه بر اینکه در بازار محصولات اقتصادی کشور چین خوب عمل کرده اند، این روزها در خاک اروپا نیز محبوب تر شده اند و حتی چندی است که با تمام قوا برای ورود به خاک آمریکا تلاش می کنند. البته هنوز هم هستند برندهایی که در ازای پرچمداران خود مبالغ گزافی را از مشتریان طلب می کنند، با این همه شمار زیادی از این کمپانی ها قادر نیستند امکاناتی همسطح با رقبای چینی خود را با قیمت پایین ارائه نمایند. هرچند تصور می شود که تعیین قیمت های بالا صرفا در راستای ایجاد تصویری از یک برند اعلی در نظر کاربران است، با این همه، شرکت های چینی مزایای دیگری هم نسبت به رقبای خود در کره جنوبی، تایوان و آمریکا دارند که آنها را در پایین نگه داشتن قیمت ها یاری می دهد. موبایل های چینی در کجا ساخته می شوند؟ با نگاهی دقیق تر به درون تلفن های هوشمند امروزی، درخواهید یافت که اغلب قطعات کلیدی و البته گران مورد استفاده در آنها ارتباطی با چین ندارند، لذا اینکه شرکت های چینی از راه تولید این محصولات پول در می آورند و حتی سودهای هنگفتی هم به جیب می زنند کمی عجیب به نظر می آید. کوآلکام از جمله غول های تولیدکننده چیپست است که مقر اصلی اش هم در خاک آمریکا قرار دارد. بازیگر دیگر در این عرصه نیز مدیاتک است که اساسا در تایوان فعالیت می کند و چیپست های اگزینوس سامسونگ هم در خاک کره جنوبی تولید می گردند. در عین حال کارخانجات متعدد تولید نیمه رسانای TSMC نیز در خاک تایوان استقرار دارند و هاینیکس نیز در کره جنوبی مستقر است. نکته دیگری که باید به آن اشاره گردد اینکه تولید مموری هم در این کشورها صورت می گیرد. ماژول دوربین که از دیگر قطعات گران قیمت درون تلفن های همراه به شمار می رود عموما توسط سونی و از خاک ژاپن تامین می گردد. حتی شرکت چینی های سیلیکون هم چیپ های سفارشی خود را از TSMC خریداری می نماید. اما بخش هایی که چین می تواند خود پاسخگوی نیاز شرکت های داخلی اش باشد، عبارتند از نمایشگر، باتری و مونتاژ محصولات الکترونیکی. در این میان، نمایشگر از جمله بخش هایی است که ممکن است اختلافاتی را ایجاد کند چراکه شرکت ها معمولا از میان دو گزینه AMOLED و LCD باید یکی را انتخاب نمایند و در موبایل های ارزان قیمت نیز رزلوشن 1080p عموما بر 1440p ارجحیت دارد. در سال 2016 میلادی، قیمت نمایشگرهای 5 اینچی AMOLED و LCD برای نخستین بار با هم برابر شد و به ترتیب به ارقام 14.30 و 14.60 دلار رسید. تولیدکنندگان چینی البته بیشتر به استفاده از انواع LCD تمایل دارند اما بسیاری از پرچمداران گران قیمت بازار شامل سری اکسپریای سونی، اچ تی سی 10، جی 5 ال جی، وی 20 و آیفون 7 نیز همراه با این نوع نمایشگر به بازار عرضه می شوند. در ادامه می توانید جدول مربوط به قیمت پرچمداران حال حاضر بازار را به همراه فهرستی از امکاناتشان مشاهده نمایید. اما وقتی نوبت به قطعات داخلی می رسد، تفاوت چندانی میان موبایل های تولیدی در چین و دیگر کشورهای دنیا مشاهده نمی شود. برخی پرچمداران البته یک یا دو امکان اضافه دارند، اما دست آخر تفاوت میان هزینه تمام شده تولید آنقدری نیست که این اختلاف فاحش قیمتی میان موبایل های چینی و انواع دیگر را توجیه کند. ممکن است استدلال تان این باشد که تفاوت در هزینه های تولیدی باعث این اختلاف شده. در این صورت نظر شما را به فهرست کوتاهی از محل استقرار کارخانجات تولیدی برخی برندهای مطرح موبایل جلب می نماییم: سامسونگ: ویتنام، کره جنوبی، چین، هند، برزیل، اندونزی اپل: چین و احتمالا به همین زودی ها هند سونی: چین، تایلند اچ تی سی: تایوان ال جی: چین، ویتنام، هند اوپو/ وان پلاس/ ویوو: چین هوآوی: چین، هند شیائومی: چین، هند به غیر از اچ تی سی، همانطور که مشاهده کردید، دیگر تولیدکنندگان اسمارت فون، موبایل های خود را بعد از واردات قطعه در چین می سازند، بنابراین به نظر می آید اختلاف هزینه های تولیدی این شرکت ها نیز ناچیز باشد. علاوه بر این، هزینه تولید تنها 5 تا 10 دلار از کل مبلغ اختصاص یافته به مواد به کار رفته در ساخت یک موبایل را تشکیل می دهد. لذا اختلاف هزینه تولید یک اسمارت فون اقتصادی نظیر موتو E و آیفون 7 معمولا کمتر از 150 دلار است، بنابراین باید مساله دیگری وجود داشته باشد تا اختلاف قیمت 350 دلاری میان اکسون 7 کمپانی ZTE و پیکسل اکس ال گوگل را توجیه کند. پیش از آنکه مبحث هزینه های تولید را پشت سر بگذاریم لازم است اشاره ای داشته باشیم به نتایج تحقیقی که توسط موسسه Deloitte در مورد جنبه رقابتی تولید در دنیا انجام شده و نشان می دهد که چین چرا و چگونه همچنان حکم مرکزی برای عملیات های تولیدی را دارد. براساس این اطلاعات، چین و آمریکا به لحاظ رقابتی رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص می دهند و بعد از آنها ژاپن، کره جنوبی و تایوان قرار دارند که به ترتیب در جایگاه های سوم تا پنجم قرار می گیرند. با نگاهی به کالاهای صادراتی تولید شده توسط این کشورها نیز در خواهیم یافت که حجم بالایی از صادرات آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و تایوان با تکیه بر مهارت های بالا و توانمندی های تکنولوژیکی آنها ساخته شده اند. چین اما ترکیبی متفاوت از کالاها را به خارج از مرزهایش صادر می کند و آنطور که گزارشات مختلف نشان می دهند بیشتر تمایل دارد تلاش هایش را روی پایین آوردن هزینه تمام شده تولید قرار دهد تا هر مقوله دیگر. صادرات کالاها به لحاظ پیشرفت تکنولوژیکی البته اینکه ساختار این اقتصادها چرا تا این اندازه متفاوت است دلایل زیادی دارد و از آموزش گرفته تا ذوق و استعداد کارکنان، سطح درآمد، منابع طبیعی و ساختارهای قانونی و حقوقی کشورهایی که درآنها فرایندهای تولیدی صورت می گیرند، همگی می توانند در این مساله دخیل باشند. بزرگ ترین مزیت چین را می توان رقابتی بودن قیمت کالاهای تولیدی آن دانست که این موضوع در گزارشی که پیشتر اشاره کردیم نیز ذکر شده. وقتی از مدیران عامل این شرکت ها خواسته شد که شش کشور نخست دنیا را براساس عوامل مشخصی که در صادرات و تولید دخیل هستند . رتبه بندی نمایند، چین با اتفاق نظر در صدر جدول نشست و علت نیز صرفا به خاطر قیمت های رقابتی آن بود. عوامل نام برده شده عبارتند از: استعداد، سیاست نوآوری و زیرساخت، مقرون به صرفگی، انرژی، زیرساخت های فیزیکی و در نهایت فضای قانونی و حقوقی به لحاظ کلی، کارخانجات مستقر در چین با هزینه ای به مراتب کمتر نسبت به کارخانجات درون خاک آمریکا فعالیت می کنند. البته به این خاطر، شرکت های چینی عموما از پذیرش سفارش های کوچک خودداری می کنند اما سفارشات بزرگ تر با هزینه های پایین تر نسبت به دیگر کشورها از سوی آنها پذیرفته می شوند. با در نظر داشتن تمامی عواملی که به آنها اشاره شد، روشن است که راه اندازی کارخانجات تولیدی در کشورهای گران دنیا برای این شرکت ها صرفه اقتصادی ندارد. همین مساله به ایجاد نوعی شرایط خود-شکوفا می انجامد که در آن کارخانجات چینی قادر خواهند بود ظرفیت های تولیدی شان را بالا ببرند و این یعنی تولید حجم بالای کالاها در هر زمان که لازم باشد امکان پذیر خواهد بود. این مساله همزمان به پایین آمدن هزینه های تولید این شرکت ها منجر شده و آنها را به دریافت سفارشات کلان تشویق می کند. مساله درآمد وقتی بحث تولید در چین مطرح می شود، حقوق و دستمزد پایین نخستین موضوعی است که به ذهن خطور می کند. همه ما می دانیم که هزینه های نیروی کار در این کشور به مراتب پایین تر از هر نقطه دیگری در این دنیاست و اساسا به همین خاطر است که احداث کارخانجات رقیب در کشورهای دیگر دنیا صرفه اقتصادی ندارد البته گزارشات مختلفی که اخیرا منتشر شده اند نشان می دهند هزینه های تولید در این سرزمین در حال افزایش و نزدیک شدن به آمریکاست و دستمزد و بهره وری در کشورهایی نظیر مکزیک از آن بالاتر است. در هر حال، شرکت هایی که صرفا در خاک چین فعالیت تولیدی دارند کمتر از سایر کشورهای دنیا به مهندسان، نیروهای بازاریاب، مدیران و کارکنان بخش پشتیبانی مشتریان خود حقوق پرداخت می کنند. متوسط حقوق سالانه یک مهندس تولید در چین حدودا 30500 دلار است که در قیاس با رقم پرداختی 74136 دلار در آمریکا یا 53 هزار دلار در ژاپن رقم پایینی محسوب می شود. البته در این بازه کره جنوبی با پرداختی 34800 دلار به چین نزدیک است اما جالب اینجاست که متوسط حقوق دریافتی در تایوان از این رقم نیز پایین تر بوده و برابر با 29700 دلار است. در ادامه می توانید نمودار متوسط حقوق برخی مشاغل در حوزه توسعه محصول را در کشورهای مختلف مشاهده نمایید. به طور کلی متوسط درآمد مهندسان چینی در بخش توسعه محصول از مهندسان کره جنوبی، ژاپن و آمریکا پایین تر است. البته روی هم رفته تایوان کمترین میزان حقوق را برای مشاغل مورد اشاره در این لیست پرداخت می کند اما اصلی ترین مشاغل مهندسی در این کشور، حدودا همان حقوق همتایان چینی شان را دریافت می کنند. شاید این اختلاف حقوق مبلغ بالایی نباشد اما با توجه به اینکه صدها یا شاید هزاران نفر نیرو در خطوط تولیدی هر کدام از این کارخانجات فعالیت دارند، رقم پایانی هنگفت خواهد بود. این یعنی توسعه محصول در چین و تایوان قطعا نسبت به دیگر کشورهای دنیا ارزان تر تمام خواهد شد و بخش اعظمی از صرفه جویی شرکت های تولیدکننده در هزینه هایشان نیز به همین واسطه صورت می گیرد، با این همه، اینکه چرا یک شرکت تایوانی مانند اچ تی سی نسبت به بقیه برندها پول بیشتری را بابت پرچمدارانش طلب می کند و چرا تا به امروز تولیدکنندگان محصولات اقتصادی از خاک این کشور سر در نیاورده اند، جای پرسش دارد. الگوهای کاری جدید یکی از مباحث مهم در رابطه با حاشیه قیمتی چین که البته کمتر از آن صبحتی به میان آمده، به الگوهای کاری تازه ای مربوط می گردد که از سوی تولیدکنندگان موبایل در خاک این کشور مورد استفاده قرار می گیرند. این شرکت ها علاوه بر اینکه مبلغ کمتری را صرف تبلیغات به ویژه در خارج از خاک چین می کنند بلکه دیگر از الگوی همکاری با اپراتورها که در آمریکا پیاده می شود نیز تبعیت نمی کنند و در مقابل در فضای آنلاین به دنبال مشتری برای محصولات خود می گردند. در نظر داشته باشید که بخش اعظمی از قیمت نهایی اسمارت فون شما به هزینه های توزیع و کانال های فروش اختصاص می یابد و اگر هم در آمریکا باشید اپراتورها نیز سهمی از آن را بر می دارند. با توجه به همین مساله شرکت های چینی سعی میکنند که با فروش موبایل از طریق وبسایت های خود یا همکاری اختصاصی و انحصاری با برخی خرده فروشان، کانال های فروششان را تحت کنترل در بیاورند و این یعنی شرکت های تولید کننده می توانند از این طریق به میزان قابل توجهی از هزینه های خود بکاهند. وان پلاس بعد از فروش موفق محصولاتش در فضای آنلاین به تدریج در حال گشایش فروشگاه های فیزیکی برای جذب مشتریان بیشتر است و شاید اساسا به همین خاطر است که جدیدترین پرچمدار این شرکت به نام وان پلاس 3T اندکی گران تر از محصولات قبلی اش است. اما عدم همکاری با خرده فروشان و اپراتورها برای فروش تلفن های همراه قطعا ایراداتی هم دارد. برندهایی که با این الگو فعالیت می کنند، معمولا حضور کمرنگی در فروشگاه ها دارند و در نتیجه برخلاف برندهای تثبیت شده کمتر می توانند به بازارهای کلیدی نفوذ نمایند. این موضوع همچنین ورود به دیگر بازارهای جدید را هم دشوارتر می نماید چراکه شناساندن آن برند به مشتریان دشوارتر می گردد و کانال های توزیع هم باید بدون کمک کانال های تثبیت شده ایجاد گردند. این مساله به خصوص در آمریکا مشکل زا می شود چراکه طیف وسیعی از موبایل ها در خاک این کشور از طریق قرارداد با اپراتورها خریداری می شوند. البته فروش های همراه با تخفیف در فروشگاه های آنلاین نتایج خوبی را برای شرکت های چینی و هندی به دنبال داشته، با این همه به نظر نمی آید که این استراتژی در آمریکا نیز موفق باشد. در واقع به همین دلیل است که هم اکنون برخی برندهای چینی در تلاش برای ایجاد فروشگاه های فیزیکی خود و حضور در بازارهای جدید هستند که این مساله باعث شده هزینه تمام شده تولید و در نتیجه قیمت نهایی محصولات این شرکت ها نیز افزایش محسوسی پیدا کند. برای نمونه هوآوی و آنر برندهایی هستند که در قفسه فروشگاه های اروپایی یافت می شوند و حالا شیائومی و وان پلاس نیز تلاش دارند که به جایگاهی مشابه این دو دست پیدا کنند. نتیجه گیری محصولات چینی به لحاظ تاریخی وجهه خوبی در نظر مردمان کشورهای دیگر ندارند و بسیاری آنها را به بی کیفیتی متهم می نمایند، با این همه بازار اسمارت فون در سال 2016 نشان داد که تولیدکنندگان این ناحیه توانایی عرضه محصولاتی با جدیدترین امکانات را دارند، بی آنکه از کیفیت موبایل های تولیدی شان بکاهند یا بر قیمت فروش خود بیافزایند. منبع:androidauthority
  10. گزارش مهم ترین تهدیدات امنیتی اندروید در سال 2016 منتشر شد. مؤسسه «سونیک وال» (SonicWall) به تازگی در قالب گزارش سالیانه خود، مهم ترین تهدیدات امنیتی دیوایس های اندرویدی در سال 2016 را معرفی کرده است. اگرچه سطح امنیت این سیستم عامل هر سال نسبت به قبل بهتر می شود، اما باز هم بسیاری از دستگاه های مجهز به OS گوگل در معرض خطرات بالقوه قرار دارند. به گزارش این شرکت، پوشش صفحه نمایش (Screen Overlay)، نصب خودکار اپلیکیشن، DressCode و Metasploit و HummingBad متداول ترین روش های حمله بدافزاری به دیوایس های اندرویدی را در سال 2016 تشکیل می دادند. نکته جالب این است که Metasploit در واقع یک ابزار تست نفوذ با اهداف تحقیقاتی به شمار می رود، اما هکرها از طریق آن به تکمیل بدافزارهای خود پرداخته اند. در واقع بدافزارها در سال 2016 از نظر فنی پیشرفت قابل توجهی داشته اند که به تشکیل بات نت های بزرگ و حملات محروم سازی از سرویس (DoS) گسترده در سال گذشته میلادی انجامید. حملات Overlay یکی از روش های معمول برای سرقت داده های کاربران اندرویدی به شمار می رود، اما خوشبختانه طی سال گذشته استفاده از این ترفند کاهش یافته، و چنین وضعیتی به طور کلی برای بدافزارها نیز وجود دارد، به گونه ای که در سال 2016 تعداد 60 میلیون نمونه منحصر به فرد بدافزار شناسایی شده، که نسبت به سال 2015 چهار میلیون عدد کاهش یافته است. تعداد کل حملات بدافزاری نیز در سال 2016 رقم 7.87 میلیارد را نشان می دهد، در حالی که در سال 2015 این رقم به 8.19 میلیارد مورد می رسید. SonicWall می گوید تعداد اپلیکیشن های آلوده در پلی استور طی سال گذشته میلادی به میزان قابل توجهی کاهش یافته، اما این موضوع برای مارکت های ثالث صحت ندارد. یکی از روندهای رو به رشدی که توسط این مؤسسه شناسایی شده، افزایش نگران کننده باج افزارهاست که در سال 2016 تعداد 638 میلیون مورد حمله را در بر گرفته و افزایش 167 برابری را نسبت به سال قبلش نشان می دهد. سونیک وال همچنین به افزایش 34 درصدی انتقال ترافیک داده از طریق پروتکل های ایمن SSL یا TLS در سال 2016 اشاره کرده است. گفتینست تمامی آمار فوق از شبکه جهانی GRID مؤسسه SonicWall به دست آمده که بیش از یک میلیون نود امنیتی را در بیش از 200 کشور و منطقه مختلف جهان در بر می گیرد و به صورت 24 ساعته وضعیت اینترنت را تحت نظر دارد. منبع:AndroidHeadlines
  11. دانلود شماتیک و سرویس منوال Sony Z5 https://goo.gl/5uIHYy
  12. سلام دوست عزیز. من موقع استفاده این متن پیام میاد دلیلش چیه؟
  13. عملکرد باتری گلکسی S7 Edge سامسونگ در اندروید نوقا. اگر از کاربران موبایل گلکسی S7 Edge سامسونگ هستید، حتماً می دانید که اندروید نوقا هنوز به صورت کامل برای همه منتشر نشده، اما در هر صورت جمعیت محدودی از کاربران که طعم این سیستم عامل جدید را چشیده اند، روایات جالبی برای ما دارند. همانطور که می دانید تغییر سیستم عامل می تواند روی عملکرد و عمر باتری تاثیرگذار باشد و همواره انتظار می رود با به روز رسانی به نسخه ای جدیدتر (که همیشه گوگل مدعی است سبک تر شده)، شاهد افزایش عمر باتری باشیم؛ اما تست های فنی GSM Arena درباره نسخه مجهز به چیپست اگزینوس 8890 تلفن هوشمند مورد بحث نتایج متفاوتی را نشان می دهد. مدل های گلکسی S7 Edge که در بازار ایران یافت می شوند، همگی از چیپست اگزینوس برخوردار هستند و اسنپدراگون 820 تقریباً فقط برای بازارهای کشور آمریکا در نظر گرفته شده است. این را هم در نظر داشته باشید که نسخه اگزینوس پرچمدار سامسونگ مجموعاً در پردازش چند هسته ای عملکرد بهتری نسبت به نسخه کوالکام این موبایل دارد. مرور اینترنت بر بستر وای-فای که یکی از مهم ترین و پرکاربردترین بخش های تجربی تلفن های هوشمند به شمار می رود، در اندروید نوقای گلکسی S7 Edge حدود 3 ساعت کمتر از مارشمالو امکان پذیر است و تقریباً مدت زمانی نزدیک به نسخه اسنپدراگون 820 نسخه قبلی اندروید را به ارمغان می آورد. از جهت دیگر بعد از به روز رسانی این موبایل به نوقا، با یک بار شارژ کامل 5 ساعت کمتر از قبل می توانید ویدیو تماشا کنید. زمان قابل توجه حدود 20 ساعت برای تماشای ویدیو تا حد زیادی کاربردی و رضایت بخش است، اما کاهش 5 ساعته آن غیر قابل توضیح و توجیه به نظر می رسد. اما در سوی مقابل زمان مکالمه صوتی مبتنی بر شبکه 3G حدود 2 ساعت بیشتر شده است. با این اوصاف با گلکسی S7 Edge آپدیت شده می توان بیش از 26 ساعت به صورت مداوم تماس حاصل کرد. در مجموع این به روز رسانی حدود 6 ساعت کاهش میانگین عمر باتری پرچمدار سامسونگ را رقم زده، هرچند که عدد 92 ساعت همچنان عالی به نظر می رسد. گفتنی است آزمایش روی رزولوشن های پایین تر (یکی از قابلیت های نوقا) برخلاف انتظارات هیچ تاثیری روی عمر باتری نمی گذارد. منبع:GSM Arena
×
×
  • اضافه کردن...