رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

آموزش صفر تا صد نصب و کار با کیچن اندروید


ارسال های توصیه شده

  • مدیریت کل سایت

آموزش صفر تا صد کار با کیچن اندروید

 

ابزارهای کیچن یک ابزار رسمی از سوی شرکتی ارایه نمیشود بلکه از سوی توسعه دهندگان معمولی ارایه میشوند تقریبا کار چندین ابزار را در این کیچن ها جای میدهند ، کیچن اندروید به شما کمک میکند بجای استفاده از دستورات خسته کننده برای انجام پروژه ها با چند کلید ساده کارتون رو به نحو احسن انجام دهید. این ابزارها قابل توسعه هستند و به صورت متن باز ارایه میشود.کیچن های بسیاری از سوی توسعه دهندگان ارایه میشود بنده در این بخش از آموزش، کیچن توسعه شده توسط تیم xda را برای شما آموزش خواهم داد،کیچن از اصلی ترین ابزار های ساخت رام کاستوم به سلیقه شخصی میباشد ، کاربران میتوانند خیلی ازعملیات توسعه را با استفاده از کیچن اندروید با چند کلیک انجام دهند.

 

آموزش نصب و راه اندازی kitchen اندروید:

New-Bitmap-Image-73.bmp

 

  • در این مرحله گذینه (all usersrecommended) را انتخاب گرده سپس روی next کلیک کنید.

New-Bitmap-Image-74.bmp

 

  • در این بخش از مرحله نصب از شما یک آدرس برای نصب فایلها درخواست میکند ، گذینه BROWS را زده سپس آدرس از داخل پوشه

http%3a%2f%2fmirror.its.uidaho.edu%2fpub%2fcygwin%2

پوشه release را انتخاب کنید و بر روی گذینه next کلیک کنید.

New-Bitmap-Image-75.bmp

 

  • به همچین صفحه ای وارد خواهید شد . در اینجا نوع نصب را روی حالت default بذارید و روی next کلیک کنید.

New-Bitmap-Image-76.bmp

 

  • منتظر بمانید تا عملیات نصب پایان یابد.

New-Bitmap-Image-77.bmp

New-Bitmap-Image-78.bmp

 

  • پس از نصب درایو c و یا درایو مربوطه مراجعه میکنیم ، میبینید که پوشه ای با نام cygwin ساخته شده است ، وارد این پوشه شده سپس پوشه home را باز میکنیم.در اینجا پوشه ای با نام سیستم خود درست میکنید.مثلا نام سیستم بنده hawk-team میباشد پس بنده پوشه ای با نام hawk-team درست میکنم

C:\cygwin\home\hawk-team

بجای hawk-team پوشه ای با نام سیستم خود درست میکنید.

حال داخل پوشه ای که باز کرده اید یک پوشه جدید به اسم kitchen بسازید و باید آدرس دایرکتوری شما به این صورت باشه

C:\cygwin\home\hawk-team\kitchen

محتویات پوشه Android-Kitchen (موجود در پوشه kitchen ) را به آدرسی که ساختید کپی کنید.

به صفحه اصلی cygwin برگردید سپس Cygwin.bat را اجرا کنید.یه صفحه سیاه شبیه dos برای شما باز خواهد شد با استفاده از کدهای زیر به خانه کیتجن هدایت شوید

ابتدا کد دسترسی به پوشه kitchen را تایپ کنید و اینتر را بزنید.

Cd kitchen

سپس با استفاده از کد زیر کیتچن اندروید را اجرا کنید.

menu/.

New-Bitmap-Image-79.bmp

پس از تایپ کدهای مربوطه چنانچه مراحل را به درستی طی کرده باشید به خانه کیتچن اندروید هدایت شوید.

New-Bitmap-Image-80.bmp

اگه این پست بهت کمک کرد دنبال دکمه تشکر نگرد . بجاش تو هم به جامعه آزادت کمک کن.

لینک ارسال
  • مدیریت کل سایت

پس از نصب و راه اندازی موفقیت امیز کیچن اندروید نوبت به استفاده از قابلیت های این ابزار میرسد.این کیچن کارهای خواص و منحصری میتواند بر روی بخشهای مختلف رام انجام دهد.بجز اعمال ویرایشات بر روی فایلهای system و boot میتواند بر روی پروژه های update.app و خیلی از کرنل های موجود در رام کارهای مختلفی انجام دهد ولی قابلیت های کلیدی این ابزار بر روی فایلهای system و boot میباشد.این ابزار قابلیت کامپایل فایل system به صورت اورجینال را ندارد و فقط بعد از عملیات ویرایشات رام را برای فلش با کاستوم ریکاوری خروجی میدهد.ولی شما میتوانید بعد از انجام ویرایشات مختلف پروژتون رو کپی کرده و با استفاده از فایل های باینری که در آینده توضیح و آموزش خواهیم داد به صورت اورجینال کامپایل کنید و با استفاده از روشهای فلش رامهای اورجینال فایل ویرایش شده را رایت کنید.

برای ویرایش فایل مد نظر رام آن را به پوشه original_update موجود در پوشه کیچن کپی کنید .

C:\cygwin\home\your pc name\kitchen\original_update

سپس ابزار مربوطه را اجرا و با استفاده از کدهای مربوطه به صفحه اصلی کیچن اندروید هدایت شوید.

با استفاده از شماره 1 set up working folder from rom و با دنبال کردن توضیحات مربوطه با استفاده از کلید enter به انتخاب ویرایش فایل مربوطه خواهید رسید.در اینجا پروژه ای که قصد دارید روش کار میکنید را انتخاب کنید.عملیات استخراج فایل مربوطه توسط کیچن انجام میشود ، برای استخراج فایل system کیچن نرم افزارهایی جهت استخراج به شما پیشنهاد داده خواهد شد .شما میتوانید با استفاده از ابزارهایی که کیچن به شما معرفی میکند فایل مربوطه را استخراج کنید و یا با استفاده از روش هایی که در آموزش قبلی توضیح داده شد فایل system مربوطه را استخراج کنید.

پس از انتخاب پروژه مربوطه یک پوشه در فولدر کیچن با نام WORKING ایجاد میشود و تمامی فایلهای استخراج شده توسط کیچن در این پوشه قرار میگیرد.

New-Bitmap-Image-81.bmp

شما میتوانید فایل system را در صورتی که توسط نرم افزارهای کیچن قابل استخراج نباشد را با استفاده از ابزارهای قبلی استخراج کرده و به پوشه system موجود در پوشه working استفال دهید.

اگه این پست بهت کمک کرد دنبال دکمه تشکر نگرد . بجاش تو هم به جامعه آزادت کمک کن.

لینک ارسال
  • مدیریت کل سایت

برای مشاهده اطلاعات رام از جمله مدل ، نسخه رام ، دسترسی روت ، busy box و.... فایل boot و system را با استفاده از آموزش های قبلی به کیچن تعریف کرده و شماره 10 را تایپ کنید.تمامی مشخصات رام را برای شما نشان خواهد داد.با استفاده از این قابلیت میتوانید بعد از انجام ویرایشات مربوطه با استفاده از کیچن به اطلاعات رام پی ببرید.

 

اگه این پست بهت کمک کرد دنبال دکمه تشکر نگرد . بجاش تو هم به جامعه آزادت کمک کن.

لینک ارسال
  • مدیریت کل سایت

با استفاده از این آموزش میتوانید رام مربوطه را روت کرده و کامپایل کنید.این روش برای رامهای پردازنده مدیاتک که قابلیت روت را ندارند بسیار کاربردی میباشد.

برای اضافه کردن روت به رامهای مورد نیاز فایل system و boot رام مورد نظر را با استفاده از آموزش قبلی به کیچن معرفی کنید.و گذینه شماره 2 موجود در ابزار کیچن را انتخاب کنید ، در اینجا از شما سوال میپرسه که چه نوع روتی را میخواهید به رام اضافه کنید.در اینجا گذینه شماره 1 chinafire که بهترین روش دسترسی محصوب میشود را انتخاب کرده و enter بزنید ، حال از شما سوال پرسیده میشود که میخواهید دسترسی روت را به فایل boot هم اضافه کنید ؟ شما میتوانید هم اضافه کنید و هم خیر ... اضافه کردن قابلیت روت به فایل boot روت کردن دیوایس را در حالت adb محیا میکند.انتخاب این متد برای پردازنده های مدیاتک بسار کارامد میباشد.

New-Bitmap-Image-83.bmp

اگه این پست بهت کمک کرد دنبال دکمه تشکر نگرد . بجاش تو هم به جامعه آزادت کمک کن.

لینک ارسال
  • مدیریت کل سایت

برای اضافه کردن دسترسی busybox به رام با استفاده از آموزش قبلی فایل system و boot را به کیچن معرفی کنید و گذینه شماره 3 را در کیچن انتخاب کنید.سپس از شما سوالی پرسیده خواهد شد شما گذینه y را تایپ کرده و دکمه اینتر را فشار دهید.

New-Bitmap-Image-84.bmp

اگه این پست بهت کمک کرد دنبال دکمه تشکر نگرد . بجاش تو هم به جامعه آزادت کمک کن.

لینک ارسال
  • مدیریت کل سایت

در آموزشهای قبلی به فواید و معایب deodex کردن رام پی بردیم در این بخش از آموزش قصد داریم شما را با نحوه deodex کردن رامهای اندروید را یاد دهیم . این آموزش برای نسخه های اندروید 4.4.4 به پایین میباشد و برای deodex کردن رامهای اندروید لولیپوپ 5.0 به بالا باید از ابزارهای دیگری باید استفاده کنید.

با استفاده از آموزش قبلی فایل system و boot را به کیچن تعریف کنید و شماره 0 را انتخاب کنید تا به بخش پیشرفته کیچن هدایت شوید.

New-Bitmap-Image-85.bmp

گذینه 11 را انتخاب کنید و گذینه پوشه ای که میخواهید عملیات deodex را انجام دهید را انتخاب کنید.

New-Bitmap-Image-86.bmp

اگه این پست بهت کمک کرد دنبال دکمه تشکر نگرد . بجاش تو هم به جامعه آزادت کمک کن.

لینک ارسال
  • مدیریت کل سایت

برای انجام ویرایشات مورد نیاز به فایل boot ان را با استفاده از آموزش قبلی به کیچن تعریف کنید و شماره 0 را انتخاب کنید تا به صفحه پیشرفته کیچن هدایت شوید .سپس گذینه شماره 12 را برای انپک و ریپک فایل boot انتخاب کنید .

New-Bitmap-Image-87.bmp

سپس با انتخاب دستور مورد نیاز ویرایشات مورد نیاز را انجام دهید.

اگه این پست بهت کمک کرد دنبال دکمه تشکر نگرد . بجاش تو هم به جامعه آزادت کمک کن.

لینک ارسال
  • مدیریت کل سایت

ساین کردن برنامه های اندرویدی به شما این امکان رام میدهد که بتوانید نرم افزار مربوطه را در دیوایس اجرا کنید . برخی نرم افزارها بدون نیاز به ساین هم قابل اجرا هستند و نرم افزارهای سیستمی نیازی به ساین کردن نمیباشد.

فایلهای zip نیز برای فلش به صورت flashable zip از طریق ریکاوری نیاز به ساین کردن دارد این متد در ریکاوریهای کاستوم نیاز به انجام نمیباشد.

برای ساین کردن برنامه های apk موجود در فایل system ، آن را با استفاده از آموزش قبلی به کیچن تعریف کنید سپس گذینه شماره 0 را در کیچن انتخاب کنید تا به بخش پیشرفته کیچن هدایت شوید.

گذینه شماره 16 را برای انتخاب ساین کردن پروژه های مربوطه انتخاب کنید .از گذینه شماره a برای ساین فایلهای سیستم انتخاب کنید.

New-Bitmap-Image-88.bmp

برای ساین کردن دیگر نرم افزارهای apk و فایل zip ابزار کیچن را اجرا کرده سپس شماره 0 را انتخاب کنید تا به بخش پیشرفته کیچن هدایت شوید.در این بخش از کیچن ، شماره 16 را انتخاب کنید برای ساین فایل apk گذینه s و برای ساین کردن فایل zip گذینه z انتخاب کنید.با انتخاب هر یک از گذینه ها پوشه ای با نام sign در پوشه کیچن ساخته خواهد شد ، هر یک از فایل zip که قصد ساینش را دارید به پوشه sign کپی کنید سپس به ابزار مربوطه باز گشته و دستورات بعدی را پیگیری کنید.

New-Bitmap-Image-89.bmp

پس از اتمام ساین فایل zip مورد با همان اسم در پوشه مربوطه در اخرش signed نوشته شده ذخیره خواهد شد.

اگه این پست بهت کمک کرد دنبال دکمه تشکر نگرد . بجاش تو هم به جامعه آزادت کمک کن.

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...