رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

نقش و وظیفه اساسی کرنل boot.img در تمامی رامهای مختلف


ارسال های توصیه شده

  • مدیریت کل سایت

نقش و وظیفه اساسی کرنل boot.img در تمامی رامهای مختلف

 

 

این فایل از آنجا که از نامش پیداست (بوت ) وظیفه بوت کردن گوشی به هنگام روشن کردن دیوایس و ... را دارد.این فایل از اصلی ترین کرنل یک رام اندروید به حساب میرود و همچنین در سیستم عامل های دیگر نیز با این فایل آشنایی دارید.

 

 

در برخی برندها روی این فایل حساسیت های زیادی به کار برده شده و در برخی برندهای دیگر مانند رامهای اسکاتری پردازنده مدیاتک حساسیت آنچنانی در این برندها به کار برده نشده است .

 

 

به عبارتی در صورت رایت فایل بوت اشتباه در برندهای حساس هاردبریک شدن گوشی حتمیست ولی در پردازنده های مدیاتک به دلیل وجود فایل نقشه هارد یعنی preloader ،احتمال هارد بریک شدن خیلی پایینه ولی حتما مشکل سافت بریک پیش میاد و این مشکل این هم با رایت فایل اصلی رفع خواهد شد.

 

 

این فایل در خیلی از برندها علاوه بر بوت شدن نقش اساسی در تصویر گرافیکی lcd دارد و در صورت رایت اشتباه یا نسخه قدیمی این فایل میتواند صفحه گوشی را به صورت کلی شطرنجی ، سیاه ، dead screen کند.این مشکل با رایت نسخه بالای رام حل میشود.

 

جدا از این مبحث کرنل ذکر شده در دیوایس های اندرویدی وظیفه مانت کردن پارتیشن های system ، data و ... را به هنگام لود گوشی دارد به همین خاطر برخی اوقات با رایت اشتباه این کرنل گوشی روی لوگو گیر میکند و کرنل مربوطه قادر به مانت کردن بخش ها نمیشود.

 

این کرنل در دایرکتوری dev قرار میگیرد.

موفق باشیدً@*&،454

اگه این پست بهت کمک کرد دنبال دکمه تشکر نگرد . بجاش تو هم به جامعه آزادت کمک کن.

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...