رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

آموزش Restart کردن آیفون و آیپد،بدون استفاده از دکمه*های Home و Power


shahin-gsm

ارسال های توصیه شده

آن جا که صحبت از ریبوت گوشی*های آیفون یا تبلت*های آیپد می*شود اپل، هیچ گزینه*ی سرراستی را در اختیار کاربران سیستم*عامل ios قرار نمی*دهد، در واقع راه پیشنهادی این شرکت، نگه*داشتن همزمان دکمه*های Home و Power و انتظار کشیدن تا زمان ظاهر شدن لوگوی اپل بر روی صفحه*ی نمایش دستگاه است. بهر حال این احتمال وجود دارد که بر حسب اتفاق، یکی از این دکمه*ها دچار مشکل شوند و مخاطب امکان استفاده از آن*ها را برای ریبوت دستگاه مورد نظر خود از دست بدهد، خوشبختانه برای این وضعیت نیز راهکاری وجود دارد و مسیرهای دیگری نیز هست که کاربر با پیمودن آن*ها قادر خواهد بود تا آیفون یا آیپد خود را در صورت لزوم ریستارت کند.

 

Bold Text ؛

 

در Setting سیستم*عامل ios و در قسمت Accessibility قابلیتی به نام Bold Text وجود دارد که این امکان را برای مخاطبان فراهم می*کند تا متن*های مورد نظر خود را برای خوانشِ بهتر واژگانِ سطرها، تغییر دهند. در صورتی که تمایل داشته باشید تا این ویژگی را بر روی دستگاه خود تغییر دهید، لازم است برای نهایی شدن تغییرات بر روی سیستم*عامل، یک بار آیفون یا آیپد خود را ریستارت کنید. بنابراین، این شیوه می*تواند به یکی از راه*حل*هایی تبدیل شود که به کمک آن می*توان دستگاه مورد نظر را بدون استفاده از دکمه*های Home وPower ریستارت کرد، در ادامه*ی مطلب، می*توانید با نحوه*ی انجام این کار آشنا شوید:

 

گام اول: قسمت Setting را باز کنید و به مسیر General > Accessibility بروید.

 

گام دوم: به سمت گزینه*ی Bold Text اسکرول کنید و این گزینه را فعال کنید.

 

گام سوم: در این مرحله با پیغامی مواجه می*شوید که به شما اخطار می*دهد انجام این تغییر نیازمند ریستارت کردن دستگاه مورد نظر است، در این وضعیت، گزینه*ی Continue را انتخاب نمایید.

 

http://dl.bbpic.ir/wordpres/2015/01/rebo-ios-0214511.png

 

با انجام مراحل بالا، آیفون یا آیپد شما ریبوت می*شود و چند ثانیه پس از ظاهر شدن لوگوی اپل بر روی صفحه، قادر خواهید بود تا lock screen را بر روی صفحه*ی نمایش مشاهده کنید.

 

ریستارت تنظیمات Network؛

 

راه دیگر ریبوت دستگاه بدون استفاده از دکمه*های Home وPower ریستارت کردن تنظیمات Network بر روی گوشی آیفون یا تبلت آیپد است. حتماً توجه داشته باشید که با انجام این کار، تمامی رمز عبورهای ثبت شده برای اتصال وای*فای و تنظیمات انجام شده بر روی قابلیت بلوتوث دستگاه مورد نظر پاک خواهد شد. در صورتی که تصمیم دارید از این روش استفاده کنید، می*توانید از روش زیر بهره بگیرید:

 

گام اول: قسمت Setting را باز کنید و به مسیر General > Reset بروید.

 

گام دوم: گزینه*ی Reset Network Settings را انتخاب کنید، درصورت لزوم رمز عبور خود را وارد نمایید برای ریستارت شدن دستگاه، بار دیگر رمز عبور مورد نظر را تأیید کنید.

 

http://dl.bbpic.ir/wordpres/2015/01/rebo-net-ios0124.png

 

بروز اشکال در عملکرد دکمه*های Home وPower از جمله مسائلی است که هر از چندی برای کاربران گوشی*های آیفون ۴ و آیفون ۵ اتفاق می*افتد، البته با معرفی نمونه*های جدیدتر از سوی شرکت اپل، به نظر می*رسد، این مشکل به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و دستگاه*های جدیدتر کم*تر به این مسأله دچار می*شوند. به هر حال از هر کدام از مدل*های آیفون یا آیپد که استفاده کنید، در صورتی که بخواهید دستگاه خود را ریستارت کنید و به هر دلیلی امکان استفاده از دکمه*های Home وPower را نداشته باشید، با استفاده از راهکارهای مورد اشاره، می*توانید به مقصود خود دست پیدا کنید.

 

منبع : bbpic.ir

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...