رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

چرا باید به پرینترهای سه بعدی توجه ویژه داشت!؟


fntrnrtnum

ارسال های توصیه شده

درباره پرینترهای سه بعدی همه ما می دانیم؛ دستگاه های مدرنی که می توانند جهان را در حوزه های مختلف تکنولوژی، هنری و پزشکی متحول کند. به نظر شما در کشور ما استفاده از پرینترهای سه بعدی در چه حوزه هایی استفاده می شود؟ باید به شما اعلام کنیم که خوشبختانه در ایران نیز استفاده و بهره گیری از تکنولوژی های چاپگرهای سه بعدی در روند بسیار خوبی قرار دارد.

برای اولین بار فناوری سه بعدی در اواخر دهه 1980 ظهور کرد، که در آن زمان نمونه سازی سریع PR نامیده می شد. این فرآیند به عنوان یک روش سریع و مقرون به صرفه تر برای ایجاد نمونه های اولیه برای توسعه محصولات استفاده می شد. این تکنولوژی برای اولین بار توسط دکتر کودوما در ماه می سال 1980 ثبت شد. با این حال ریشه های چاپ سه بعدی را می توان به سال 1986 ارجاع داد که در آن زمان با استفاده از دستگاه SLA چاپ سه بعدی انجام شد. این اختراع توسط چارلز چاک هال انجام شد که اولین دستگاه SLA را در سال 1983 اختراع کرد. بدون شک باید اذعان داشت که پرینتر سه بعدی، تحولی بزرگ در دنیای تکنولوژی محسوب می شود.

سیستم سه بعدی برای اولین بار با سیستم تجاری PR در سال 1987 معرفی شد و پس از تست دقیق برای اولین بار در سال 1988 فروخته شد. در سال 1987 کارل دیکارد در دانشگاه تگزاس دستگاه پخت به وسیله لیزر (SLA) را ثبت کرد. در سال 1989 نیز اسکات کرامپ که یکی از بنیانگذاران شرکت استارتاتیس است تکنولوژی FDM را اختراع کرد. در طول دهه 1990 و اوایل سال 2000 فن آوری های جدیدی به بازار معرفی شد که هنوز هم در کاربردهای صنعتی و فرآیند های نمونه سازی مورد استفاده است.

پیش از این درباره پرینترهای سه بعدی به کرات صحبت کرده بودیم؛ تکنولوژی بسیار پیشرفته ای که به نوعی می توان آن را نوع تکامل یافته دستگاه های CNC دانست اما با این تفاوت که حالا علاوه بر تولید قطعات فلزی و چوبی مهندسی می تواند در علم پزشکی، علوم هنری، تغذیه و... نیز کاربردهای بسیار چشمگیری داشته باشد؛ پس همانطور که گفتیم در واقع پرینتر سه بعدی، تکامل یافته CNC هستند.

در واقع باید گفت شاید نام پرینترهای سه بعدی را پیش از این نیز شنیده باشید؛ پرینترهای سه بعدی که با ظهورشان در دنیای تکنولوژی، تحول بزرگی را بوجود آوردند، حالا امروزه در تمامی صنایع و حوزه های مختلف فناوری فواید و استفاده های گوناگونی دارد. پرینترهای سه بعدی را به نوعی می توان نسل جدید دستگاه های نام آشنای CNC دانست که در صنعت مکانیک و تولید و طراحی قطعات کاربردهای بسیار زیادی دارند.

دانستن این نکته ضروری است که پرینترهای سه بعدی امکان طراحی و ساخت سخت ترین وسایل را برای ما آسان کرده است، در بسیاری از حوزه ها هزینه تمام شده محصولات را تا مقدار زیادی کاهش داده است. امروزه از چاپگرهای سه بعدی در  طراحی و ساخت انواع لباس و کفش گرفته تا علوم پزشکی بهره می برند در ادامه در مورد برخی از مهترین کاربردهای این دستگاه برای شما بیشتر می گوییم.

طراحی و ساخت ماکت های اولیه در هوا و فضا با هزینه های بسیار زیادی همراه بوده است و سرعت طراحی مدل ها همواره یکی از مشکلات اساسی و چالش های بزرگ این صنعت عظیم تلقی می شده است، اما با به کارگیری از پرینتر و چاپگرهای سه بعدی در این صنعت قیمت تمام شده طراحی و ساخت این مدل ها به شدت کاهش یافته است و سرعت ساخت آن ها نیز تا چند برابر افزایش یافته است. این باعث پیشرفت بسیار زیادی در این حوزه و آینده روشن تری خواهد بود. اما در پزشکی... حالا پرینتر سه بعدی، این بار در خدمت معلولین قرار گرفته و مشکل بزرگی از این دسته از افراد را حل کرده است.

کیت چاپ شده open-sourceبا قیمت ۵۰۰ دلار به صندلی چرخدار الکترونیکی ۲۵۰۰ دلاری تبدیل می شود. یک تیم رباتیک دبیرستانی یک چاپگر سه بعدی الکتریکی برای صندلی چرخدار ایجاد کرده است که یک صندلی چرخدار معمولی را به یک موتور تبدیل می کند. ابزار چاپی رایگان برای دانلود ۳d میتواند کاربران صندلی چرخدار را در حدود ۲۰۰۰ دلار جلو بیاندازد.

چاپ سه بعدی به صورت روزانه برای زندگی راحتتر برای جامعه ی غیرفعال استفاده می شود . چه از طریق پروتزهای چاپی ۳d، چه کمک چاپی سه بعدی برای نابینایان و یا چیز دیگری به طور کامل.علاوه بر این موارد ابزار فوق العاده مفید چاپ شده جدید، یک دستگاه صندلی چرخ دار است که توسط قطعات چاپ شده و موتور حرکتی به یک صندلی متحرک تبدیل شده است. بدون شک کمک به معلولین با چاپگر سه بعدی یکی از مهمترین ویژگی های جدید این تکنولوژی بی نظیر است.

مسئله مهم دیگر چگونگی استفاده از پرینتر برای کسب درآمد بیشتر است؛ بی شک شما هم می توانید با استفاده از این پرینترها کسب و کار خود را به نحو غیر قابل تصور رونق ببخشید. پرینترهای سه‌ بعدی به‌زودی هزینه‌های دارو و درمان را به‌شدت کاهش می‌دهند؛ با این حال فناوری دردسرهای مختصه خودش را هم دارد. همین پرینترها ممکن است روزی توجه فروشندگان مواد روان‌گردان را به خود جلب کنند. از جمله فروشندگان شناخته شده این پرینترها در ایران می توان به شرکت XPrinter3D اشاره کرد که خدمات و نمایندگی های آن نیز در تهران و دیگر استان ها بهترین‌ها را به مشتریان ارائه می دهند.

گفتنی است کارشناسان فروش پرینتر سه بعدی این شرکت آماده اند تا به علاقه مندان ورود به این صنعت راهنمایی های لازم و حرفه ای در مورد خرید پرینتر و اسکنرهای سه بعدی ارائه دهند و مشتریان عزیز را با این تکنولوژی و انواع آن آشنا نمایند تا علاقه مندان بتوانند محصول مورد تظر خود را به درستی انتخاب نمایند.

بعلاوه باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این مرکز با درخدمت داشتن مهندسین مجرب در زمینه تعمیرات پرینترهای سه بعدی نیز فعال میباشد و تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری تمامی برندهای پرینتر سه بعدی را انجام میدهد. در زمینه گارانتی تمامی محصولات این مجموعه با گارانتی یکساله بی قیدو شرط و همچنین خدمات پس از فروش بی مدت ارئه میشود. این مجموعه فعالیت هایی از قبیل بیمه پرینتر های سه بعدی و خدمات گارانتی برندهای وارداتی را برای فعالان این عرصه نیز به صورت حرفه ای انجام می‌دهد.

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...