رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

شیائومی در راه رقابتی سخت با بزرگان تکنولوژی


fntrnrtnum

ارسال های توصیه شده

این روزها نام های مختلفی را در بازار لوازم الکترونیکی می شنویم که اگر جانب اتصاف را بخواهیم رعایت کنیم، در مجموع نیز بد کار نکرده اند و می توانند در آینده ای نزدیک به یک برند بزرگ جهانی همچون سامسونگ، اپل یا سونی تبدیل شوند.

شیائومی(小米 科技) شیائومی(小米 科技)

شیائومی(小米 科技) یکی از این کمپانی های تازه جان گرفته در بازار جهانی است که احتمالا نام آن نیز به گوش‌تان خورده است. بد نیست بدانید که شیائومی در حقیقت یک کمپانی چینی خصوصی است که دفتر مرکزی آن نیز در پکن قرار دارد. تقریبا بیش از یک سال است که محصولات این کمپانی که عمدتا تلفن همراه یا لوازم جانبی تلفن همراه می باشند، وارد کشور ما نیز شده است.

شیائومی، در راه رقابت با بزرگان شیائومی، در راه رقابت با بزرگان

شیائومی در زبان چینی به معنای برنج کوچک است! اما همین برنج کوچک با سابقه نه چندان زیاد خود ظاهرا کمپانی های بزرگ دنیای تکنولوژی را به تکاپو انداخته است و به نوعی حضور قدرتمند خود را به آنها اعلام کرده است. اولین گوشی هوشمند این کمپانی حدود ۶ سال پیش بود که در بازار کشور چین عرضه گردید و حالا بخش اعظمی از بازار تلفن های همراه چین متعلق به این کمپانی است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید لی جون، بنیان‌گذار این کمپانی در رده بیست و سوم ثروتمندترین مردان کشورش قرار گرفته است!

لی جون لی جون

در سالیان اخیر این کمپانی فعالیت های خود را افزایش داده و به بازار تلویزیون های هوشمند هم وارد شده است. بعلاوه گفتنی است رابط کاربری MUI نیز که بر روی گوشی های با سیستم اندروید اجرا می شود، متعلق به همین کمپانی نام آشنای چینی است.

یکی از ویژگی های بارز محصولات شیائومی، کیفیت بالای آنها در مقابل قیمت به نسبت پایین آنها در برابر محصولات دیگر کمپانی های بزرگ با همین مشخصات است. شیائومی در سال ۲۰۱۴ میلای نیز توانست اپ استور(فروشگاه) خود را راه اندازی نماید که در حال حاضر فقط شهروندان چینی قادر به استفاده از آن هستند؛ شاید باید گفت شیائومی، در راه رقابت با بزرگان گام برداشته است.

تلفن همراه Mi 5 شیائومی تلفن همراه Mi 5 شیائومی

بد نیست بدانید که یکی از اهداف اصلی تاسیس این کمپانی در اختیار گرفتن بازار داخلی تلفن های اپل در کشور چین بود که اتفاقا تا حدود زیادی به این مهم دست پیدا کرده اند و توانسته اند گوی رقابت را از این برند بی نظیر جهانی بربایند.

یکی دیگر از برنامه های بزرگ این کمپانی چینی افتتاح کردن چیزی نزدیک به ۱۰۰۰ فروشگاه در سراسر جهان به نام Mi Home است که بی شک با این اتفاق گام بزرگ دیگری در جهت هر چه بیشتر جهانی شدن برخواهد داشت. بنا به گفته مسئولین این کمپانی ۲۰۰ فروشگاه اول قرار است تا قبل از شروع سال ۲۰۱۸ میلادی در چین بازگشایی شده و عالیت خود را شروع کنند و به تدریج ۸۰۰ فروشگاه بعدی نیز در کشورهای مختلف جهان افتتاح خواهند شد. این فروشگاه ها که شباهت زیادی با فروشگاه های اپل در سراسر جهان دارند، بدون شک برای جهانیان نیز قابل توجه خواهد بود.

Mi Home Mi Home

البته نباید از این نکته هم غافل بمانیم که پیشرفت همزمان دیگر کمپانی های چینی همچون اوپو و هواوی همواره برای شیائومی همچون زنگ خطری بوده که از آن می هراسیده است؛ بخصوص هواوی که اتفاقا در کشور ما نیز بازار بسیار خوبی دارد.

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...