رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

این کیبورد احساسات شما را درک می کند


atefeh_ars

ارسال های توصیه شده

سه دانشجو کیبوردی خلق کرده اند که با توجه به شیوه تایپ فرد وضعیت احساسی او را پیش بینی می کند.

به گزارش مهر به نقل از یاهو نیوز، در حال حاضر در بازار، کیبوردهای مختلف زیادی وجود دارند. اما هیچ کدام مانند «کی موچی» نیستند. سه دانشجوی فناوری در دانشگاه کورنل این کیبورد را خلق کردند که با توجه به شیوه تایپ فرد، اطلاعاتی درباره او جمع آوری و سعی می کند احساسات او را بسنجند.

 

این اطلاعات شامل مواردی مانند سرعت تایپ، تعداد مکث هنگام تایپ، اطلاعات مربوط به حسگر حرکات تلفن هوشمند، زمان تایپ، تعداد کلمات حذف شده، فاصله میان فشردن کلیدهای کیبورد و تحلیل احساسات فرد استفاده می کند تا دقیقا مشخص شود فرد هنگام تایپ چه احساسی داشته است.

 

کیبورد تمام این اطلاعات را به یک مدل ماشین یادگیری ارائه می کند تا رمزگذاری شود. نتایج حاصل تا ۸۲ درصد صحت دارند.

 

«هوای چی لو» یکی از دانشجویان خالق این کیبورد می گوید: برای ما درک احساسات بسیار جالب است. این دقیقا همان بخش غفلت شده هوش مصنوعی است. تصور کنید دستگاه هوشمند هنگام ناراحتی به شما موسیقی شادی پیشنهاد کند. یا به کاربر پیشنهاد کند هنگامی که مضطرب است نفس عمیقی بکشد.

 

این کیبورد برای حفظ حریم خصوصی فرد تمام اطلاعات را در دستگاه موبایل پردازش می کند. البته هنوز برنامه موبایل «کی موچی» در دسترس عموم مردم نیست ولی قرار است در آینده نسخه ای از آن را عرضه کند تا محققان دیگر بتوانند روی آن کار کنند.

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...