رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

ویلچرهای خودکار مجهز به رادار معلولان را به مقصد می رسانند


pariii

ارسال های توصیه شده

به تازگی در دو کشور سنگاپور و ژاپن از ویلچرهای خودکاری استفاده شده که می توانند افراد معلول را بدون نیاز به دخالت انسان به مقصد برسانند.

به گزارش مهر به نقل از اسپکتروم، سالمندان و افراد دارای ناتوانی های حرکتی با استفاده از ویلچرهای یادشده می توانند به راحتی به مقصد برسند. برای این کار آنها تنها باید یک برنامه تلفن همراه را بر روی گوشی های خود نصب کنند.

 

ویلچرهای یادشده ابتدا در بیمارستانی در سنگاپور و سپس در فرودگاهی در ژاپن به کار گرفته شدند تا جابجایی معلولان و سالمندان را تسهیل کنند.

 

طراحی ویلچر مورد استفاده در سنگاپور که اسمارت یا هوشمند نام گرفته، از ژانویه سال ۲۰۱۶ آغاز شده است. رایانه رباتیک این ویلچر از داده های سه رادار برای نقشه خوانی و مسیریابی استفاده می کند. سپس الگوریتم مکان یابی ویلچر مذکور، موقعیت آن را بر روی نقشه مشخص می کند. در ادامه کاربر مقصد خود را از طریق برنامه موبایلی ویژه ای مشخص می کند تا حرکت به سمت آن آغاز شود.

 

ویلچر مشابه ژاپنی ها که Whill Model M نام دارد، از دو رادار برای شناسایی و کشف محیط اطراف بهره می برد و از فناوری حرکت خودکار پاناسونیک بهره می گیرد. این ویلچر هم از طریق یک برنامه موبایلی خاص عمل می کند.

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...