رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

آموزش فلش رام های رسمی lg (توسط موبولوژی)


ارسال های توصیه شده

رام رسمی چیست ؟گوشی های اندرویدی دارای 2 نوع Firmware رسمی و غیر رسمی هستند . به Firmware های رسمی که توسط شرکت سازنده تلفن همراه ساخته میشود , اصطلاحا رام رسمی و یا Official میگویند ! ( برای مثال رام رسمی گوشی های ال جی , توسط شرکت ال جی عرضه شده و مستقیما از طرف شرکت ال جی پشتیبانی میشود )

فلش کردن چیست ؟در سیستم عامل اندروید معمولا به نصب ریکاوری , افزونه و رام ( کاستوم و یا رسمی ) بر روی گوشی ها , فلش کردن میگویند ! اما در کشور ما (ایران) اصطلاح “فلش کردن” را بیشتر برای نصب رام (فیرم ور ) بر روی گوشی های هوشمند به کار میبرند !!

چرا باید بر روی گوشی اندرویدی خود رام رسمی فلش کنیم ؟

کاربران گوشی های اندروید معمولا به دلایل زیر بر روی گوشی خود رام رسمی فلش میکنند :


    [*=right]به روز رسانی ورژن اندروید گوشی خود ( آپدیت کردن ) : گاهی اوقات شما برای آپدیت کردن گوشی خود و به روز رسانی به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید , ناچار به فلش کردن رام رسمی بر روی گوشی خود هستید ! هر گاه که یک رام رسمی جدید برای گوشی شما عرضه شود , شما میتوانید آن را بر روی گوشی خود فلش کنید تا نسخه سیستم عامل اندروید شما بالاتر رود . همچنین در نسخه های جدید رام ها سرعت کار کردن با گوشی بهتر خواهد شد و امکانات جدیدی به گوشی شما اضافه میشود که به طور کلی باید گفت نواقص و مشکلات ورژن قبلی رام برطرف خواهد شد . پس آپدیت شدن گوشی , یکی از فواید فلش کردن رام رسمی در گوشی های اندروید محسوب میشود .
    [*=right]ترمیم گوشی های اندرویدی و مشکلات آن : گاهی اوقات رام جدیدی برای گوشی شما عرضه نمیشود ! اما ممکن است گوشی شما دارای مشکلاتی شده باشد که برای تعمیر آن , مجبور به فلش کردن رام رسمی باشید . مثلا ممکن است شما بر روی گوشی خود آنقدر نرم افزار و بازی نصب کرده باشید که بسیار سنگین شده باشد و این سنگینی گوشی باعث پایین آمدن سرعت گوشی شود که حتی با پاک کردن بعضی از اپلیکیشن ها , همچنان سرعت گوشی پایین بماند ! در این مواقع فلش کردن یک رام رسمی ( حتی رام رسمی با همان نسخه فعلی دستگاه شما ) میتواند گوشی شما را تعمیر کند !
    [*=right]ریست شدن تمامی اطلاعات رام , گوشی و پارتیشن های آن ( Data – System – Cache – Dalvik Cache ) : گاهی اوقات شما مرتکب یک اشتباه در گوشی خود میشوید که به ناچار مجبور به فلش کردن گوشی خود خواهید بود ! مثلا ممکن است شما اقدام به تعویض فونت گوشی اندرویدی خود از طریق نرم افزار کرده باشید که در این صورت , برای بازگشت به حالت اولیه میبایست بر روی گوشی خود یک رام رسمی فلش کنید . یا اینکه ممکن است فایل های سیستمی گوشی خود را اشتباهی پاک کرده باشید که باز هم برای حل این مشکل , میبایست گوشی خود را فلش کنید . ( ضمنا میتوانید برای ریست شدن اطلاعات گوشی , آن رافکتوری ریست کنید ! اما برای ریست شدن کامل پارتیشن های گوشی میبایست یک رام رسمی بر روی گوشی خود فلش کنید )
    [*=right]آنروت کردن گوشی های اندروید : یکی از راه های مطمئن برای آنروت کردن گوشی های اندروید , فلش کردن رام رسمی بر روی گوشی های اندروید میباشد . به وسیله فلش کردن رام رسمی به صورت 100% گوشی شما آنروت خواهد شد .
    [*=right]بازگشت به شرایط گارانتی : گاهی اوقات ممکن است شما بر روی گوشی خود , رام کاستوم ریخته باشید و یا گوشی خود را آنلاک کرده باشید ! در این صورت اگر شما گوشی خود را فکتوری ریست کنید , همچنان گوشی شما آنلاک میماند و هچنین فقط تنظیمات رام کاستوم شما , ریست میشود !! برای رهایی از رام کاستوم و بازگشت به رام اصلی گوشی خود ( همان رامی که زمان خرید گوشی , بر روی گوشی شما نصب بود ) میبایست گوشی خود را فلش کنید .

تذکر : در برند های مختلف گوشی های اندروید , نصب رام رسمی متفاوت میباشد !

توجه : شما میتوانید یک رام رسمی با همان نسخه فعلی اندروید دستگاه خود , بر روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید ! همچنین میتوانید یک رام رسمی با نسخه بالاتر از نسخه فعلی اندروید دستگاه خود , بر روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید ! اما برای نصب یک رام رسمی با نسخه پایین تر از نسخه فعلی دستگاه اندروید خود , که اصطلاحا به آن “دانگرید (Downgrade)” میگویند , باید کمی محتاط عمل کنید ! مثلا شما یک گوشی با نسخه اندروید 5.0 دارید که اکنون میخواهید یک رام با نسخه اندروید 4.4.2 بر روی گوشی خود فلش کنید . دانگرید کردن در گوشی های اندروید دارای یک سری پیش نیاز هایی هست که اگر آن پیش نیاز ها و آن نکات انجام نشود , ممکن است گوشی شما آسیب ببیند ( مثلا ممکن است IMEI و آنتن گوشی شما بپرد ) !! هر چند در بعضی از برندها , بدون انجام هیچ کاری میتوانید به راحتی دانگرید کنید !!

لینک ارسال

[h=3]آموزش فلش کردن رام رسمی بر روی گوشی های ال جی به وسیله LG Flash Tool :[/h]

1. ابتدا درایور گوشی های ال جی LG را از لینک زیر دانلود کنید :

2. برنامه LG Flash Tool 2014 را از لینک زیر دانلود کنید :

3. دانلود یک رام رسمی با فرمت KDZ برای گوشی های LG که میتوانید از

این لینک و این لینک برای دانلود آن کمک بگیرید .4. USB Debugging گوشی خود را فعال کنید . برای اینکار به آموزش زیر مراجعه کنید :

5. حتما و حتما قبل از فلش کردن رام رسمی بر روی گوشی خود , از اطلاعات گوشی تان یک بک آپ کامل تهیه کنید و اطلاعات حافظه داخلی و مموری گوشی خود مانند عکس ها , فیلم ها , موزیک ها و … را در کامپیوتر خود کپی کنید . برای بک آپ گرفتن از مخاطبین گوشی خود , برنامه و حافظه Data آنها و … از آموزش زیر استفاده کنید :

لینک ارسال

اگر مراحل فلش کردن رام رسمی بر روی گوشی های ال جی را به درستی انجام دهید , هیچ مشکلی برای دستگاه تان پیش نخواهد آمد ! پس مراحل زیر را به دقت انجام دهید :

1. ابتدا درایور گوشی های ال جی را که در مرحله شماره 1 پیش نیاز دانلود کرده بودید , در کامپیوتر/لپ تاپ خود نصب کنید .

2. بعد از آن فایل “LG Flash Tool 2014 -Mobology.iR” را که در مرحله شماره 2 پیش نیاز دانلود کرده بودید , در کامپیوتر/لپ تاپ اکسترکت کنید ( مثلا در صفحه دسکتاپ )

3. اکنون وارد فولدر “LG Flash Tool 2014 -Mobology.iR” که اکسترکت کرده اید شوید و بر روی نرم افزار “LGFlashTool2014.exe” را با آیکن قرمز رنگ موجود هست , دو بار کلیک کنید تا نرم افزار LG Flash Tool اجرا شود :

توجه : اگر برنامه LG Flash Tool در سیستم شما اجرا نشد , برنامه “Visual C++ Runtime Library” را در سیستم خود نصب کنید . برای دانلود آن روی این لینک کلیک کنید

اگر مراحل فلش کردن رام رسمی بر روی گوشی های ال جی را به درستی انجام دهید , هیچ مشکلی برای دستگاه تان پیش نخواهد آمد ! پس مراحل زیر را به دقت انجام دهید :

1. ابتدا درایور گوشی های ال جی را که در مرحله شماره 1 پیش نیاز دانلود کرده بودید , در کامپیوتر/لپ تاپ خود نصب کنید .

2. بعد از آن فایل “LG Flash Tool 2014 -Mobology.iR” را که در مرحله شماره 2 پیش نیاز دانلود کرده بودید , در کامپیوتر/لپ تاپ اکسترکت کنید ( مثلا در صفحه دسکتاپ )

3. اکنون وارد فولدر “LG Flash Tool 2014 -Mobology.iR” که اکسترکت کرده اید شوید و بر روی نرم افزار “LGFlashTool2014.exe” را با آیکن قرمز رنگ موجود هست , دو بار کلیک کنید تا نرم افزار LG Flash Tool اجرا شود :

توجه : اگر برنامه LG Flash Tool در سیستم شما اجرا نشد , برنامه “Visual C++ Runtime Library” را در سیستم خود نصب کنید . برای دانلود آن روی این لینک کلیک کنید

لینک ارسال

36.pngدر تصویر بالا تعدادی فیلد و گزینه میبینید که سعی کنید گزینه های پیش فرض برنامه را دستکاری نکنید ! یعنی گزینه ها مانند تصویر بالا باشند :


    [*=center]Select Type : این گزینه را بر روی CDMA قرار دهید .
    [*=center]Phone Mode : این گزینه را بر روی DIAG قرار دهید .
    [*=center]Reset Time : به این گزینه اصلا دست نزنید و بگذارید مقدار پیشفرض بماند که در حالت عادی عدد 33000 میباشد .
    [*=center]Version : این فیلد نیز با بارگذاری فایل KDZ , به صورت خودکار تغییر میکند و نیازی نیست شما آن را دستکاری کنید !
    [*=center]Select KDZ file : در این قسمت شما میبایست آدرس رام رسمی با فرمت KDZ را به برنامه بدهید .

4. حالا گوشی خود را به “

Download Mode” ببرید و با کابل USB آن را به کامپیوتر/لپ تاپ خود وصل کنید . برای این کار به این آموزش مراجعه کنید . بعد از ورود به حالت “دانلود مد” گوشی شما مانند تصویر زیر خواهد شد :37.pngو پس از مدت کوتاهی نیز وارد صفحه “Firmware Update” خواهید شد :38.png5. در این مرحله میبایست , رام رسمی با فرمت KDZ را به برنامه LG Flash Tool در کامپیوتر بدهید . به همین منظور در برنامه LG Flash Tool در کامپیوتر گزینه ای که در تصویر زیر مشخص شده را انتخاب کنید :39.pngبعد از آن مسیر فایل KDZ ( رام رسمی برای گوشی های LG ) که در مرحله 3 پیش نیاز دانلود کرده بودید را پیدا کرده و در نهایت روی آن 2 بار کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی برنامه LG Flash Tool شوید . همانطور که مشاهده میکنید قسمت “Version” به صورت خودکار تغییر کرده است و در قسمت “Select KDZ file” مسیر فایل KDZ نوشته شده است :40.png6. اکنون میبایست یکی از گزینه های “Normal Flash” یا “CSE Flash” را متناسب با نوع فلش کردن خود , انتخاب کنید (پیشنهاد ما CSE Flash میباشد ) . در زیر به توضیح مختصری درباره آنها میپردازیم :الف) Normal Flash :


    [*=center]این نوع فلش مانند آپدیت های OTA میباشد و خاصیت های آپدیت OTA را داراست ! ( مانند آنروت کردن گوشی ها در صورت روت بودن )
    [*=center]در Normal Flash هیچ اطلاعاتی از پارتیشن دیتای گوشی شما (نرم افزار ها , بازی ها , سیو بازی ها و نرم افزار ها , مخاطبین ذخیره شده در گوشی , اس ام اس ها , شماره تماس ها و … ) پاک نخواهد شد !
    [*=center]تنها زمانی از Normal Flash استفاده کنید که قصد تعمیر کردن ارور های سیستمی گوشی خود را داشته باشید ( مانند ارور های Force Close یا Unfortunately پی در پی در گوشی ) !
    [*=center]شما فقط میتوانید رام هایی را به وسیله Normal Flash بر روی گوشی خود فلش کنید که ورژن اندروید آن با ورژن اندروید گوشی شما یکسان باشد . ( در واقع زمانی که بخواهید همان رام فعلی گوشی خود را ری-فلش کنید )

ب) CSE Flash :


    [*=center]این نوع فلش , یک فلش کامل محسوب میشود . ( در این روش نیز گوشی شما آنروت خواهد شد )
    [*=center]در CSE Flash تمامی اطلاعات دیتای گوشی شما (نرم افزار ها , بازی ها , سیو بازی ها و نرم افزار ها , مخاطبین ذخیره شده در گوشی , اس ام اس ها , شماره تماس ها و … ) و تمامی پارتیشن های Cache , Dalvik Cache و System پاک و ریست خواهند شد . یعنی تمامی اطلاعات گوشی مانند زمانی میشود که گوشی را تازه خریده باشید .
    [*=center]شما میتوانید به منظور تعمیر گوشی , ارتقای گوشی به نسخه بالاتر (آپدیت) و یا بردن گوشی به نسخه پایین تر (دانگرید) , از CSE Flash استفاده کنید .

7. شما بعد از انتخاب گزینه “CSE Flash” و یا “Normal Flash” وارد صفحه “Read Phone Information” خواهید شد . در این صفحه بر روی گزینه “Start” کلیک کنید ( همانطور که در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص شده است ) :

41.png8. حالا شما وارد بخش “Select Country & Language” میشوید . گزینه های “Country” و “Language” را طبق مقادیر زیر تغییر دهید :


    [*=center]Country : این گزینه را بر روی “Diffrent Country” قرار دهید .
    [*=center]Language : این گزینه را بر روی “English” قرار دهید .

42.pngنکته : اگر به تنظیمات پیشفرض دست نزنید , بعد از نصب رام رسمی و بالا آمدن گوشی , میتوانید زبان گوشی را تغییر دهید .توجه : اگر گوشی شما دارای سیستم عامل “Windows Mobile” میباشد , میبایست تیک گزینه “Smart Phone Upgrade -Windows Mobile” را بزنید . و اگر گوشی شما دارای سیستم عامل “Android” میباشد , گزینه “Smart Phone Upgrade -Windows Mobile” نباید تیک خورده باشد .در انتها و بعد از تنظیم مقادیر “Country” و “Language” , گزینه “Ok” را انتخاب کنید .9. بعد از انتخاب گزینه “Ok” وارد صفحه ای مانند شکل زیر خواهید شد :43.pngتوجه : لطفا در این مرحله و تا پایان مرحله فلش شدن گوشی , مراقب باشید که اتصال کابل USB قطع نشود و باتری از گوشی نیز جدا نشود !تذکر : بعضی از وبسایت های فارسی زبان نوشته اند که برای موفق شدن در انجام عملیات فلش کردن گوشی , میبایست در این مرحله اتصال خود را به اینترنت قطع کنید ! در تستی که ما چندین بار انجام دادیم , این مرحله با اتصال به اینترنت نیز قابل انجام هست و نیازی به قطع کردن اینترنت نمیباشد ! اما اگر به مشکل برخوردید میتوانید موقتا اتصال خود را به اینترنت قطع کرده و مراحل فلش کردن گوشی را انجام دهید .نکته 1 : مراحل فلش کردن گوشی در این مرحله به 4 دسته تقسیم میشود که در بالای نرم افزار با 4 آیکن نمایش داده شده است :44.pngنکته 2 : ممکن است در مرحله “دانلود فایل از اینترنت” یعنی آیکن “45.png” , برنامه به شما ارور بدهد که بدون نادیده گرفتن ارور , بگذارید تا مراحل فلش کردن روند خود را طی کند و به مرحله “Upgrading your phone” برسد و در نهایت فلش گوشی شما کامل شود :46.pngنکته 3 : هنگام رسیدن مراحل فلش به قسمت “Upgrading your phone” , گوشی شما نیز مراحل فلش شدن را به صورت “درصد” نمایش میدهد !47.png10. هنگامی که گوشی شما به مرحله “Software Upgrade is complete” رسید ( مانند تصویر زیر ) , یعنی رام رسمی با موفقیت کامل بر روی گوشی شما فلش شده است و گوشی شما به صورت خودکار Restart میشود ! همچنین میتوانید کابل USB را جدا کنید و از رام رسمی جدید که بر روی گوشی خود فلش کرده اید , لذت ببرید :48.pngفلش کردن رام رسمی بر روی گوشی های ال جی

 

موفق باشیدبهترین و جامع ترین آموزش ها را از موبولوژی بخواهید : – )” کپی برداری از آموزش تنها با ذکر نام نویسنده و سایت Mobology مجاز میباشد “

لینک ارسال
درود بر شما دوست عزیز ...

 

از گذاشتن آموزش های لینک همسایه خودداری کنید.

درود بر شما

منبع ذکر شده و داخل سایت همسایه هم مشکلی برای کپی نیست

ولی چشم

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...