رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

بهترین رامهای سفارشی


ارسال های توصیه شده

Best-custom-ROM-for-Android-Phone-and-Ta

بهترین رامهای سفارشی

mohsen 1395/09/23 ویکی جی اس ام ارسال دیدگاه 223 بازدید

 

امروز در خدمتتان هستیم با معرفی بهترین رامهای سفارشی موجود برای اندروید در این معرفی ما رامهای را معرفی میکنیم که بیشتر از بیس AOSP ساخته می شوند و رامهای بر پایه رامهای شرکتی مانند رام miui در لیست ما نیست با اینکه قبل از اینکه  مختص گوشیهای شرکت شیاومی یک رام سفارشی بوده است.

مدیریت رامها با ROM Manager

قبل از معرفی توضیح مختصری و ساده ای درباره چگونگی نصب رامها بدهیم،اول از همه باید بوتلودر گوشی خود را باز کنید و گوشی را روت کنید این را هم اضافه کنم با این کارها گارانتی گوشی از بین می رود و یک راه بسیار ساده آن هم برنامه ROM Manager می باشد همانند نام برنامه کارهای که می شود با آن انجام داد مدیریت رامهای شما در محیطی ساده و پشتیبان گیری از آنها،استفاده از رم گوشی برای نصب رام و ریکاوری و حتی دانلود رامهای سفارشی است.

best-custom.jpg

البته راهای معمول فلش ریکاوری با فست بوت و نصب از طریق ریکاوری هستن که در گوشیهای مختلف متفاوت هستن برای همین ما این برنامه را معرفی کردیم که برای همه گوشیها یک روند می باشد،اکنون برویم برای معرفی رامها.

سیانوژن مود پایدار،خوش استیل با بروزرسانی مکرر

سیانوژن مود (CyanogenMod)  یکی از  بهترین پشتیبانی را بین رامهای سفارشی دارد،با خانواده بسیار بزرگ و آپدیت مکرر که حتی گوشیهای قدیمی را هم پشتیبانی می کند که در چند سال پیش بصورت پیش فرض بر روی گوشی وان پلاس 1 نصب بود. از قابلیتهای این رام می توان به لانچر آن به نام Trebuchet اشاره کرد همچنین برنامه مدیریت  تم اختصاصی،فیلمبرداری از صفحه نمایش،استفاده از قابلیت چپ دستان بصورت عریض می باشد این رام بیشتر بصورت اندروید خام می باشد و سفارشی سازی زیادی در نسخه های رسمی آم وجود ندارد.اکنون بیش از 60 دستگاه را بصورت رسمی پشتیبانی میکند و همیشه بر روی نسخه های جدید اندروید کار می کنند.

rom-cyanogenmod.jpg

PAC-ROM

پک رام بیشتر خود را بصورت رام همه در یکی معرفی می کند.تیم توسعه دهنده این رام میشه گفت بصورت بی شرمانه تمام قابلیتهای رامهای دیگر که در اینجا معرفی کردیم مانند OmniSwitch و Pie controls را در یک پکیج جمع و در رام خود قرار داده است. اما اگر دنبال سفارشی سازی فراوان و قابلیتهای زیاد می گردید گزینه خوبی می باشد البته فقط می شود بخاطر انیمیشن بوت آن مقداری تیم توسعه دهنده را تحصین کرد.

پک رام دارایی بیلد شبانه با پشتیبانی روزانه و داشتن 50 دستگاه در لیست خود می باشد که در سایت رسمی خود توسعه دهندگان می توانید ببینید که دستگاه شما را پشتیبانی می کند یا خیر

rom-pac-rom.jpg

Paranoid Android اندروید خام با تغییراتی نامحسوس

اولین بار تقریبا سال 2013 بود که Paranoid Android بیلد جیلی بین خود را توسعه داد،این رام تغییرات زیادی در خود نداشت و بیشتر بر سادگی استوار بود و همان اوایل بیشتر بر نوار اعلان و دکمه های ناوبری سفارشی سازی صورت می گرفت.مود Immersive در این رام قابلیت دیدن اطلاعات در حالتی که پنل اعلانها مخفی باشد را بصورت داینامیک به شما میدهد که رنگ هر برنامه مختص آن متغییر هم می باشد این مود صرفا زیبایی این رام را از منظر زیبا شناسی  بالا برده است.

در سال 2015 شرکت وان پلاس  اعضای کلیدی Paranoid Android را به استخدام خود درآورد که تقریبا این رام را به خواب زمستانی فرو برد اما سعی یک توسعه دهنده به نام آندره سادلر و رد پیشنهاد شرکت پروژه همچنان زنده است و بقایای آن همچنان از ارزش بالایی برخوردار است و دستگاهای را همچنان پشتیبانی می کند برای مشهاده لیست دستگاها به سایت رسمی رام مراجعه نمایید.

rom-paranoid-android.jpg

OmniROM نوار ابزار OmniSwitch

این رام توسط توسعه دهندگان سابق سیانوژن طراحی شده است(Xplodwild, Chainfire, Dees_Troy, Pulser و Entropy) که در اواخر سال 2013 توسعه داده شده است،در این رام ما شاهد برنامه های زاید نیستیم و یک تجریه کاملا خالص از اندروید را در اختیارمان می گذارد.

از قابلیتهای OmniROM که می توان به آنها اشاره کرد اجرای برنامه ها با ضربه به تاریخ گوشی در نوار اعلان،اضافه کردن شمارنده اعلانها در نوار اعلان برای برنامه ها و قابلیت تنظیم نور صفحه نمایش با پیمایش دست در نوار اعلان اشاره کرد.از ویژگی های برجسته این رام میانبر OmniSwitch می باشد که یک منوی سریع می باشد که در هر جایی گوشی که باشید می توانید به برنامه مورد علاقه خود بروید یا برعکس و کاملا قابل سفارشی سازی نیز می باشد.

rom-omni-rom.jpg

SlimROMs کمترین برنامه زاید با ویژگی های غنی

اسلیم رام با ارائه رامی ساده و اجازه به کاربر برای انتخاب چند برنامه از سرویسهای گوگل برای خود نامی دست و پا کرد. در اسلیم رام می توان به راحتی DPI  را تغییر داد و اندازه آیکونها و نوشته ها را کوچک کرد.

اسلیم رام تقریبا از 50 دستگاه پشتیبانی می کند ولی روند پیشرفت آن به نسبت کند می باشد برای اطلاع از پشتبانی به سایت رسمی این رام سر بزنید.

SlimRoms.jpg

AOKP کنترل کامل همراه با سفارشی سازی فراوان

Android Open Kang Projectیا AOKP توسط توسعه دهندگان حرفه ای در سپتامبر 2013 توسعه داده شده است که اکنون  دستگاهی متفاوتی را پشتیبانی می کند و خانه قابلیتهای جالبی می باشد مانند قابلیت کنترل میانبرها در منوی تنظیمات سریع و کنترل نور چراغ و تعداد چشمکهای چراغ ال ای دی برای هر برنامه می باشد.

علاوه بر این AOKP داری قابلیتی به اسم Navigation ring می باشد که میتوان در آن پنج برنامه بعنوان میانبر معرفی کرد. برنامه مدیریت دسترسی برنامه ها و قابلیت تنظیم کردن عملکرد پردازنده دیگر قابلیتهای هستن که این رام را یکی از جالبترین رامهای سفارشی اندروید می سازد.

اما متاسفانه حدودا در اکتبر سال گذشته پروژه توسعه این رام متوقف شد ولی بعدا در پیامی گروه توضیح دادن که برمیگردن برای اطلاع از بازگشت کار پروژه به سایت رسمی رام سر بزنید.

AOKP.jpg

دیتابیس کامل رامهای سفارشی

در آخر هم برای درک بهتر یک دیتا بیس برایتان قرار می دهم که توسط تحقیق تعدادی کاربر در XDA جمع آوری شده است که تمام قابلیتهای رامهای سفارشی را یکجا نشان می دهد.

custom.jpg

امیدوار از مقاله خوشتان آماده باشد، افکار خود را در رابطه با رامهای سفارشی را در نظرات با ما در میان بگذارید.

 

لینک در پرتال

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...