رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

برنامه چینی ها برای رایگان کردن اینترنت در سراسر جهان


ارسال های توصیه شده

یک شرکت فناوری چینی برنامه دارد تا سال 2026 با ارسال ماهواره هایی به فضا، اینترنت رایگان برای تمامی کاربران جهان فراهم کند.
برنامه چینی ها برای رایگان کردن اینترنت در سراسر جهان، شرکت چینی فناوری LinkSure Network قصد دارد تا امکان استفاده از اینترنت رایگان را برای کاربرانی که در نقاط دور افتاده زندگی می کنند و یا حتی هزینه وصل شدن به شبکه های ارتباطی را ندارند،فراهم کند.
 
این شرکت چینی در سال 2013 در شانگهای چین تاسیس شد و اولین ماهواره خود را در 27 نوامبر 2018 به فضا فرستاد. شرکت چینی قصد دارد با ارسال سیستمی متشکل از ماهواره ها تا سال 2026 اینترنت رایگان را در اختیار کل کاربران جهان قرار دهد.
 
ماهواره "LinkSure-1" در سال آینده از مرکز راه اندازی ماهواره جیوکوان در استان گوانگو در شمال غربی چین به فضا فرستاده می شود و تا سال 2020، 10 ماهواره دیگر به سیستم صور فلکی اضافه خواهد شد و تا سال 2026 تعداد ماهواره ها به 272 خواهد رسید. وانگ جینگوینگ مدیر عامل شرکت اعلام کرد برای این پروژه 431 میلیون و چهارصد هزار دلار سرمایه گذاری شده است.
 
طبق آمار سازمان ملل متحد تا پایان سال 2017 هنوز 3 میلیارد و نهصد میلیون نفر دسترسی به اینترنت ندارند. با توجه به تنوع و پیچیدگی ژئومورفولوژی، برخی از امکانات زیربنایی شبکه های مخابراتی در بعضی از نقاط نصب نمی شود و بنابراین ماهواره ها می توانند گزینه مناسبی باشند.
 
در حال حاضر بسیاری از شرکت ها، از جمله گوگل، SpaceX، OneWeb و Telesat، برنامه هایی برای استفاده از ماهواره ها جهت ارائه دسترسی به اینترنت رایگان راه اندازی کرده اند.
لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...