رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

ارسال های توصیه شده

بازم سلام براتون مطلبی اماده کردم شاید به کارتون بیاد

 

مپ (Map.ir) سرویس جدید نقشه ایرانی است که به همت مهندسین و کارشناسان بخش خصوصی راه اندازی شده و با توجه به امکانات، نام و ویژگی‌های خوبی که در خود دارد، افق روشنی را می‌توان برای آن تصور کرد، چرا که با توجه به محدودیت‌های ویز و گوگل مپ، وجود نقشه کاملی همانند “مپ” می‌تواند گزینه خوبی برای کاربران ایرانی باشد.

 

11.jpg

 

این سرویس با امکانات نسبتا کاملی به کاربران ارایه خدمت می‌کند که جالب‌ترین نکته، بخشی است که فعلا برای تهران راه اندازی شده و کاربران تهرانی می‌توانند نقاط امن در هنگام زلزله را مشاهده نمایند که اوج ایرانی سازی نقشه در بین اپلیکیشن‌های مشابه است.

نکته دیگری که در این سامانه به آن توجه شده است، در نظر گرفتن طرح زود و فرد و اصلی هنگام آدرس‌دهی است. امکانی که در ویز یا گوگل مپ از آن بهره‌مند نیستیم.

سایت این سامانه نیز از دیگر نقاط قوت آن است که با دامنه خوبش یعنی Map.ir و سرعت خوب و قابل قبول، امکان دسترسی به اکثر نیازهای‌تان را می‌دهد.

سایت این سامانه در دیتاسنتر فرابرد داده‌های ایرانیان میزبانی می‌شود و از نظر کیفیت دسترسی و همچنین سرعت لود از روی شبکه‌های ارتباطی مختلف در رده سایت‌های سطح بالا ارزیابی شده و به نظر می‌رسد با توجه به امکانات فارسی موجود در آن، حتی می‌تواند در مواقعی که دسترسی به شبکه خارج از کشور وجود ندارد، کیس جایگزین خوبی برای گوگل مپ باشد.

در ادامه به معرفی کوتاهی از امکانات و ویژگی‌های کلی مپ (Map.ir) می‌پردازیم:

آدرس‌یابی: طبیعتا این امکان را در سایر اپلیکیشن‌ها نیز مشاهده کرده‌اید ولی تجربه کاربری ما از این سامانه نشان می‌دهد که جستجو و دسترسی به مکان‌های مختلف با وارد کردن یک کلمه امکان‌پذیر است. بدیهی است که این ارزیابی با توجه به مشکلات فارسی-انگلیسی گوگل مپ بوده و مسئولین مپ (Map.ir) حتی بسیاری از کمبودهای موجود در نقشه گوگل را برطرف کرده و جزیی‌ترین موارد نیز به آن اضافه شده است.

آدرس‌دهی: دومین مورد که همانند سایر اپ‌های نقشه در اختیار کاربران قرار گرفته است، مسیریابی و آدرس دهی است که برخلاف گوگل مپ که معمولا در مسیردهی خیابان‌ها و جاده‌های فرعی ایران (لطفا برای عدم ایجاد سوتفاهم به کلمات دقت بفرمایید) را با تاخیر اضافه می‌نماید و یا به کلی دچار اشتباه می‌شود، این سامانه به دلیل ایرانی بودن عملکرد بهتری دارد.

کروکی نقشه: مورد بعدی که در این سامانه به وضوح قابل مشاهده است، بخش کروکی آن است که صاحبان مکان‌های مختلف تجاری، اجتماعی و فرهنگی و حتی زمین داران می‌توانند کروکی محل خود را در نقشه اضافه کرده تا دسترسی به آن‌ها برای سایر مخاطبین میسر شود.

جستجوی نزدیک‌ترین موقعیت‌ها: نکته مهمی که در بررسی‌های‌مان متوجه آن شدیم، نتایجی بود که بر اساس اولویت مکانی ما نمایش داده می‌شد. به معنای دیگر شما اگر در شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی باشید و کلمه آزادی را سرچ کنید، تقریبا مشاهده نتیجه میدان آزادی تهران برای‌تان میسر نخواهد بود و در نتایج پایانی قرار می‌گیرد و اولویت با هر مکان و نقطه‌ای در شهر شماست که کلمه آزادی را داراست. در صورتی که این موضوع را در بعضی دیگر از اپلیکیشن‌های مشابه امتحان کنید، قطعا متوجه تفاوت نتایج نمایش داده شده می‌شوید.

مپ و استارتاپ‌ها: این سامانه به کسب و کارهای نوپا و سازمان‌های مختلف ارایه خدمت می‌کند. این خدمات به شرکت‌هایی ارایه می‌شود که نیازمند ارایه خدمات مکان‌محور به کاربران خود هستند و از این سامانه می‌توانند برای نقشه و آدرس‌دهی و ارایه خدمات بهره ببرند.

دسترسی به هزاران مکان و نقطه خدماتی: از دیگر موارد مهمی که در این سامانه وجود داشته، هزاران نقطه تجاری و غیرتجاری ثبت شده در این سایت است که برخلاف بعضی دیگر از اپ‌های مشابه، کمبودی در آن مشاهده نکردیم. شما در این سامانه به مواردی از جمله پمپ بنزین‌ها، مجتمع‌های بین راهی، بانک‌ها، مراکز غذاخوری، فروشگاه‌های مختلف (که به جز یک اپ، مورد مشابهی ندارد و بسیار کامل است)، مراکز دانشگاهی، مراکز فرهنگی، کافی شاپ‌ها، پارکینگ‌ها و… دسترسی دارید که طبق بررسی‌ها کاملا به‌روز هستند.

مپ (Map.ir) کاربر ویژه می‌پذیرد

یکی از اقدامات این سامانه در فاز اول، دعوت از کاربران حرفه‌ای‌ست که خدمات آن را بررسی کرده و مورد نقد قرار دهند. بدیهی است که هر سرویسی دارای ضعف‌هایی است که صرفا در عملکرد واقعی بروز می‌کند که این اتفاق با همکاری کاربران صورت می‌گیرد.

تا به‌حال بیش از ۲.۵ میلیون کسب و کار در این سامانه معرفی شده‌اند و مسئولین مپ تدارک ویژه‌ای برای کاربران خود دیده‌اند که به نظر می‌رسد باید به زودی شاهد یک اتفاق ویژه در این زمینه باشیم و شکست‌های موجودی که اپ‌های نقشه ایرانی داشته‌اند، توسط مپ جبران شود.

 

امیدوارم خوشتون اومده باشه

 

 پــســتــه لـال , ســکــوتــش دنــدان شــکــن اســت

داری میری بی زحمت Untitled.jpg  تشکر فراموش نشه

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...