رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

ارتقاع حافظه آیفون ها


behnam1991

ارسال های توصیه شده

b2ap3_medium_Post-Thumbnail.jpg

 

آیفون‌ها با گزینه‌های مختلف حافظه ذخیره سازی تولید می‌شوند و کاربران با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانند حافظه بیشتری برای ذخیره عکس، موزیک و موارد دیگر را در اختیار داشته باشند.

از طرف دیگر، بر اساس سیاست‌های همیشگی اپل، هیچ کدام از آیفون‌ها و آیپدها با امکان اتصال حافظه جانبی ارائه نمی‌شوند و کاربر نمی‌تواند کارت‌های حافظه نظیر Micro SD را به این دستگاه‌ها متصل کنند. در عین حال، از دیدگاه بسیاری از کاربران، اپل برای ارائه حافظه ذخیره سازی بیشتر، هزینه بیشتری دریافت می‌کند که این مسئله به هیچ وجه از لحاظ اقتصادی موجه نیست.

اما حالا، Scotty یکی از یوتیوبرهای معروف تصمیم گرفته تا امکان ارتقا پذیری حافظه ذخیره سازی آیفون‌ها را بررسی کند. او تا پیش از این به خاطر قرار دادن ورودی جک 3.5 میلی متری در آیفون 7 معروف شده بود.

در قدم اول، استراتژی او برای ارتقای حافظه آیفون، شامل تعویض یک تراشه با یک تراشه با حافظه بیشتر بود. از آنجایی که اطلاعات تراشه حافظه کمتر برای کارکرد آیفون حیاتی است، او در قدم دوم و برای انجام این کار، تصمیم گرفت تا از یک پروگرامر برای انتقال اطلاعات تراشه اصلی آیفون با تراشه با حافظه بیشتر استفاده کند.

در نهایت وی توانست باتحمل مشقت زیاد حافظه 64 گیگابایتی آیفون خود را به 128 گیگابایت ارتقا دهد و جالب اینجا است که آیفون ارتقا یافته کار هم می‌کرد.

اما سؤال اصلی این است که او برای ارتقای آیفون تا چه میزان هزینه کرده است؟ اپل برای ارتقای آیفون 64 به آیفون 128 گیگابایتی، 150 دلار دریافت می‌کند.

Scotty تراشه 128 گیگابایتی آیفون را 25 دلار خریده بود. البته باید به یاد داشت که او این قطعه را شخصاً از چین خریداری کرده است و ممکن است قیمت آن در کشورهای دیگر بیشتر باشد. همان‌طور که تا پیش از این می‌دانستیم، اپل سفارش اسمبل آیفون‌ها را به کارخانه‌های چینی می‌دهد و به همین دلیل قطعات مربوط به این دستگاه‌ها در این کشور راحت‌تر پیدا می‌شود.

در عین حال باید یک مورد دیگر را نیز به یاد داشت. تمامی مراحل فرایند ارتقای حافظه آیفون نیاز به ابزارهای مختلف و گران قیمتی دارد و از طرف دیگر باید به ریسک عدم کارکرد آیفون نیز اشاره کرد که با تمامی این تفاسیر، گران‌تر از 150 دلار هزینه خرید عادی یک آیفون 128 گیگابایتی خواهد شد. 

فیلم آموزش تعویض حافظه ایفون

 پــســتــه لـال , ســکــوتــش دنــدان شــکــن اســت

داری میری بی زحمت Untitled.jpg  تشکر فراموش نشه

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...