رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

شدت روشنائی پروژکتور و عمر لامپ


irajector

ارسال های توصیه شده

اجازه دهید بحث را با نشان دادن مشخصات یک پروژکتور نوعی نشان دهیم.

عمر لامپ در شرایط استاندارد : 3000 ساعت

عمر لامپ در حالت Eco یا اقتصادی : 5000 ساعت

جملات بالا معمولا در مشخصات پروژکتورها دیده می شود. یعنی اینکه در حالت استاندارد عمر لامپ مقداری مشخص است و در حالت اقتصادی یا Eco عمر لامپ درصدی بیشتر است.

در عین حال همچنان استثناهائی وجود دارند. بعضی پروژکتورها عمر لامپ را در حالتی بیان می کنند که لامپ در حداکثر شدت خود کار می کند. از این رو همچنان پروژکتورهائی وجود دارند که عمر لامپ شان را 2000 ساعت بیان می کنند.

همچنین پروژکتورهائی وجود دارند که عمر لامپ شان بالای 6000 ساعت بیان می شود. حتی پروژکتورهائی با عمر لامپ 10 هزار ساعت نیز وجود دارند.

لازم به یادآوری است که در اینجا در حال صحبت در مورد لامپ های معمول مبتنی بر جیوه هستیم.

بسیاری از تولید کنندگان عمر لامپ شان را نه تا زمان سوختن لامپ بلکه تا زمانی که شدت روشنائی لامپ به نصف می رسد بیان می کنند.

با توجه به این موضوع در نظر داشته باشید که هنگامیکه به پایان عمر لامپ نزدیک می شوید نور لامپ نه البته به شکلی بسیار زیاد ولی از شدت آن کم می شود. و نور لامپ در طول عمر آن مقدار ثابتی نیست.

هنگامی که صحبت از کاهش 50 درصدی شدت نور می کنیم این به چه معنی است؟

اتاقی را تصور کنید که 2 لامپ 100 وات در آن قرار دارد. تصور کنید که هر 2 لامپ روشن باشند حال با خاموش کردن یکی از لامپ ها کاهش نور کلی 50 درصدی در شدت روشنائی را خواهیم داشت. این موضوع تصویری از کاهش شدتنور را تداعی می کند.

هنگامیکه شدت نور لامپ در طول زمان کاهش می یابد با کاهش نور محیطی اطراف پروژکتور می توان به شرایطی معادل نور لامپ در شرایط نو بودن با نور محیطی زیاد رسید. در واقع شدت نور محیط تاثیر بسیار زیادی در شدت نورانیت ظاهری پروژکتور دارد. کافیست محیط نمایش پروژکتور را تاریک تر کنیم تا تصویر پرنور تر به نظر آید.

فرض کنید برای نمایش فیلم پروژکتوری با شدت نورانیت مشخص خریداری کرده اید. ایده ای کاربردی می تواند این چنین باشد که در ابتدای استفاده شدت نوارنیت تصویر را کاهش دهید . این مقدار می تواند تا 30 درصد شدت نورانیت تصویر باشد. با گذشت زمان که شدت نورانیت لامپ کم می شود می توانید شدت لامپ را افزایش دهید تا در طول زمان شدتی یکسان را تجربه کنید.

حالت حداکثر قدرت در مقابل حالت Eco یا Low

در حالت Eco یا Low که البته امروزه واژه Eco Mode متداول تر است نور لامپ از شدتش کاسته می شود و به عمرش اضافه می شود. برای کسانیکه در این مورد آگاهی ندارند لازم به ذکر است که در منوهای تنظیم پروژکتور قابلیتی به نام Eco Mode وجود دارد می توان آن را فعال یا غیر فعال کرد.

در این رابطه نکته مهمی در مورد طرفداران تماشای فیلم وجود دارد. هنگامیکه پروژکتور را در حالت Eco قرار می دهید کمی تنظیم رنگ و کالیبراسیون پروژکتور تغییر می کند. در این حالت کمی رنگ قرمز افزایش می یابد. البته این تفاوت در بسیاری مواقع بسیار ناچیز است و نگران کننده نیست ولی اگر به این موضوع حساس هستید باید تنظیم رنگ مجدد را در حالت Eco انجام دهید.

همچنین لازم به ذکر است که بعضی پروژکتورها 3 حالت برای تنظیم شدت روشنائی لامپ پروژکتور دارند. و الزاما حالت Full و Eco نیست.

 

ویدئوپروژکتور با کیفیت خوب و گارانتی را ایراژکتور بخواهید

پروژکتور-http://irajector.com/

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...