رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

صفحه*کلید یک دستی برای آیفون


radvan

ارسال های توصیه شده

برخی مدل*های آیفون همچون آیفون 8 و 8 پلاس به صفحات نمایش بزرگ 4.7 و 5.5 اینچ مجهز هستند.

بزرگ شدن صفحه*نمایش در این دستگاه*ها مزایای بسیاری دارد، اما در مواردی همچون هنگامی که با یک دست تلفن همراه خود را گرفته*اید و قصد دارید یک پیام کوتاه ارسال یا پیامی را در تلگرام تایپ کنید، انجام کار نسبتا دشوار است، چراکه ممکن است دسترسی به همه حروف روی صفحه*کلید به سختی انجام شود و حتی این نبود دسترسی موجب رها شدن گوشی از دستتان بشود.

 

آیا می*دانید در نسخه 11 سیستم*عامل آی*او*اس قابلیتی درنظر گرفته شده که به کمک آن در دستگاه*های هوشمند دارای صفحه*نمایش 4.7 و 5.5 اینچ می*توانید صفحه*کلید مناسب برای تایپ با یک دست (دست چپ یا دست راست) را انتخاب کنید؟

 

برای فعالسازی این صفحه*کلید و استفاده از آن می*توانید به این روش عمل کنید:

هنگام تایپ در هریک از برنامه*های دلخواه، روی آیکون اموجی در صفحه*کلید فشار داده و کمی نگه دارید.

 

در ادامه از منوی پاپ*آپ به*نمایش درآمده روی آیکون صفحه*کلید برای دست راست یا دست چپ فشار دهید.

 

توجه: در صورتی*که چند صفحه*کلید روی دستگاه خود فعال کرده*اید و کلید اموجی را مشاهده نمی*کنید، کافیست روی آیکونی که شبیه به کره زمین است فشار دهید و در صورتی که این آیکون را نیز مشاهده نمی*کنید، ممکن است دیگر صفحه*کلیدها روی دستگاه را غیرفعال کرده باشید که در اینصورت *باید با مراجعه به مسیر Settings » General » Keyboard » Keyboards روی Add New Keyboard فشار داده و Emoji را انتخاب کنید تا آیکون اموجی به صفحه*کلید شما اضافه شود.

 

صفحه*کلید یک دستی به*عنوان پیش*فرض: در صورتی که بخواهید صفحه*کلید یک*دستی را به*عنوان صفحه*کلید پیش*فرض دستگاه فعال کنید باید از صفحه اصلی روی Settings فشار دهید.

 

در ادامه به بخش General مراجعه کرده و روی Keyboard فشار دهید و در پایان نیز با فشار روی گزینه One Handed Keyboard یکی از گزینه*های Right یا Left را برای انتخاب صفحه*کلید برای دست راست یا دست چپ*ها انتخاب کنید. (برای بازگرداندن صفحه*کلید پیش*فرض به حالت اولیه کافیست ضمن تکرار این مراحل گزینه Off را انتخاب کنید.)

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...