رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

نخستین سیم*کارت بی*سیم جهان ساخته شد


ارسال های توصیه شده

این فناوری که برمبنای استانداردهای جهانی ساخته شده است شامل سه ماژول اصلی سیم* کارت، بلوتوث و NFC می*شود با مجموعه هر سه آن*ها قابلیت*های متفاوتی را ارایه می*دهد.

شرکت مخابراتی NTT DoCoMo ژاپن اعلام کرد که نخستین سیم**کارت بی*سیم با قابلیت کنترل از راه دور در جهان را تولید کرد و توضیح داد که این سیم* کارت می*تواند اطلاعات را به صورت بی*سیم و بدون هرگونه ارتباط فیزیکی به دستگاه ثانوی انتقال دهد.

از شماران سیستم، این فناوری که برمبنای استانداردهای جهانی ساخته شده است شامل سه ماژول اصلی سیم* کارت، بلوتوث و NFC می*شود با مجموعه هر سه آنها قابلیت*های متفاوتی را ارائه می*دهد.

 

 

دستگاهی که شرکت NTT با این هدف ساخته است به اندازه یک کارت اعتباری جا می*گیرد و پیش*بینی شده است که در نسل آتی فناوری*های پوشیدنی مورد استفاده قرار گیرد. این فناوری Portable SIM نام دارد و زمانی که روی یک دستگاه الکترونیکی مورد استفاده قرار می*گیرد، می*تواند از طریق سیستم ارتباطی بلوتوث و بدون استفاده از فیزیکی از سیم*کارت دیگر خدمات مورد نظر را روی دستگاه ثانوی انتقال دهد.

 

 

 

 

با استفاده از این قابلیت به عنوان مثال صاحبان گوشی*های هوشمند می*توانند فضای کاری خود را از سیستم شخصی به فضای اشتراکی در تبلت انتقال دهند یا در محیط مجزا قابلیت*های کاری مورد نظر خود را در اختیار بگیرند. این سیستم هوشمند همچنین ابزار امنیتی ویژه*ای دارد که در هنگام بروز هرگونه مشکل برای بلوتوث، شماره تلفن کاربر را قفل می*کند و هرگونه سوءاستفاده از آن را از بین می*برد.

شرکت DoCoMo در بیانیه خود توضیح داد که به بررسی*های بیشتر روی فناوری*هایی از این دست کار می*کند و بر همین اساس می*تواند از هم*اکنون به کاربران قول دهد که طی چند سال آینده اساس فناوری*ها و خدمات مخابراتی متحول می*شود.

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...