رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

ارسال های توصیه شده

محققان دانشگاه رایس موفق شدند با استفاده از افزودن آسفالت به باتری*های لیتیوم-آهن، قابلیت*های آنها را تا حد خوبی افزایش دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، باتری*های لیتیوم-یونی با همه قابلیت*ها و گستردگی*های خود تقریبا به پایان راه خود نزدیک شده*اند و محققان اعلام کرده*اند که این باتری*ها تقریبا به حداکثر قابلیت خود رسیده*اند و نمی*توان از آنها بیش از این انتظار داشت.

 

با توجه به این محدودیت محققان به سمت باتری*های لیتیوم-هوا و لیتیوم-آهن رفته*اند تا بتوانند به قابلیت*های جدیدتر و بهتر دست پیدا کنند.

 

حال محققان دانشگاه رایس در تحقیقات خود متوجه شده*اند که افزودن آسفالت به بخش آندی(anode) باتری*های لیتیوم-آهن سبب می*شود این باتری*ها سریع*تر شارژ شوند و همچنین جلو اتصال در مدار این باتری*ها و ایجاد اختلال در عملکرد آنها را می*گیرد.

 

برای تولید این باتری محققان از ماده*ای به نام "گیلسونیت"(gilsonite) که یکی از مشتقات آسفالت است استفاده و برای ایجاد خاصیت رسانایی در آن، از نانوذرات گرافن استفاده کردند. این ترکیب با استفاده از فرایند رسوب الکتروشیمیایی در فلز لیتیوم یک آند ایجاد می*شود. باتری نهایی با ترکیب این آند با یک کاتد(Cathode) از جنس کربن خالص ساخته شد.

 

محققان بیش از 500 بار این باتری*ها را شارژ و تخلیه کردند و متوجه شدند مواد کربن متخلخل موجود در این باتری سبب پایدارتر شدن عملکرد این باتری شده است.

 

چگالی توانی این باتری*ها 1322 وات بر کیلوگرم و چگالی انرژی آنها 943 وات*ساعت بر کیلوگرم است. تراکم جریانی این باتری*ها بالای 20 میلی*آمپر در هر سانتی*متر مربع است که سبب می*شود بسیار سریع*تر از باتری*های معمولی شارژ شوند. این باتری*ها فقط در پنج دقیقه شارژ می*شوند.

 

قابلیت دیگر این باتری این است که از شکل*گیری "دندریت*" جلوگیری می*کند. این ذرات سبب می*شود که باتری اتصالی کرده و در مواردی آتش گرفته و یا منفجر شود.

 

محققان این پروژه اعلام کرده*اند که علاوه بر تمام قابلیت*های ذکر شده این باتری*ها ارزان*تر از نمونه*های قبلی بوده و نیازی به ایجاد نانولوله*های گرافنی وجود ندارد که سبب می*شود تا حد زیادی فرایند ساخت باتری ساده*سازی شود.

 

نتایج این تحقیق در نشریه علمی ACS Nano منتشر شده است.

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...