رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

نکاتی که بارعایت آن میتوانید پست های فیس بوک خود را آماده اشتراک گذاری کنید !


ارسال های توصیه شده

به عنوان یک وبمستر و مدیر سایت باید بدانید که فیس بوک تنها یک شبکه اجتماعی برا ارتباط گرفتن نیست ! و بهترین بستر برای فروش محصولات شماست . و باید بدانید که کاربران خود را پس از خواندن مطالب فیس بوک چگونه به سایت فراخوانی کنید و جذب طراحی سایت خود کنید . .

 

 

 

 

در ادامه مختصری از نکات مهم برای بهینه سازی پست های فیس بوک برای اشتراک گذاری آن و در نهایت جذب کاربر در سایت می پردازیم .

 

 

تغییراتی که در الگوریتم فیس بوک به وجود آمده است

 

 

برای رتبه بندی پست ها، Edgetank وسیله ای برای Facebook می باشد تا مشخص کند که کدام پست ها مهم تر می باشند. این ابزار تصمیم می گیرد که کدام محتواها برای News Feeds انتخاب شوند.

 

 

 

 

 

 

فرمول اصلی که Edgerank به شما پیشنهاد میدهد

 

 

 

 

همان طور که درسایت Edgerank.Net توضیح داده شده است، فرمول الگوریتم این ابزار شامل 3 مورد برای مشخص کردن رتبه پست ها در فیس بوک می باشد :

 

 

 

 

• ارتباط نزدیک بین منبع محتوای منتشر شده با کاربرفیس بوک : هر چه این ارتباط کاربر با محتوای پست شده بیشتر باشد، پست مورد نظر بیشتر در News Feed کاربر نشان داده می شود .

 

 

 

 

• انواعی از عملکردها که روی محتواها انجام می شود، مانند لایک، به اشتراک گذاری، کامنت و غیره می تواند به وزن و معنای پست بیافزاید . کامنت ها، ارزش پست ها را بیشتر از لایک ها بالا می برند.

 

 

 

 

• مدت زمان بین لانچ شدن پست تاجذب شدن کاربر به آ« : محتواها هم چنان که قدیمی می شوند، طرفداران خود را از دست می دهند. پست کردن محتواهای جدید نقش اساسی را در نگه داری مخاطبین ایفا می کند.

 

 

 

 

تمامی این سه مورد بالا برای رتبه بندی پست ها بسیار مهم می باشند، اما سنجش اهمیت و ارزش پست ها پیچیده تر شده است.

 

 

از این رو، این موارد باید در این زمینه در نظر گرفته شود : روابط کاربران، انتخاب دریافت آخرین بروزرسانی ها از صفحات و افراد مشخص، انواع پست ها، گزارش Spam، کلیک ها، نگاه به جدول زمانی، ابزاری که استفاده می شود و غیره.

 

 

به جای این که هر یک از این عوامل را به صورت مجزا مطالعه کنید، باید بدانید که Facebook با به کارگیری روش های نوین برای کاربران محتواهای با کیفتی مهیا می کند و این امر کار شما را ساده تر می سازد.

 

 

 

 

استفاده از محتوای باکیفیت در ارسالی هایتان :

 

 

تحقیقات زیادی انجام شده است تا کشف شود که چه نوع پست هایی توجه مخاطبان را بیشتر جذب می کند و باعث می شود تا برای بازدید طراحی سایت تمایل داشته باشند. انواعی از پست ها وجود دارد که برای به اشتراک گذاشتن درNews Feeds هم چنان ادامه خواهند داشت.

 

 

کاربران در News Feeds چه پست هایی را نخواهند دید؟ شما چه فکر میکنید ؟

 

 

 

 

فیس بوک متوجه شده است که کاربران دوست ندارند پست هایی را ببینند که بسیار تبلیغاتی می باشند و به این ترتیب است که از مشاهده برخی پست ها صرفه نظر می کنند و به طراحی سایت سوق نمی یابند.

 

 

پست هایی با هدف ترغیب مردم به خرید از طراحی سایت مربوطه، درخواست از مردم برای به اشتراک گذاری بیشتر پست ها با دیگران و استفاده از پست هایی که محتواهای قدیمی دارد، می تواند به ندرت در News Feeds دیده شود.

 

 

خیلی مهم است تا زمانی که پست های خود را می سازید، به این موارد توجه کنید، زیرا ساخت این نوع محتواها می تواند ارزش پست های تان را کم کند و باعث می شود کسی رغبت نداشته باشد طراحی وب سایت شما را بازدید کند.

 

 

چگونه این اطلاعات را برای خود تقویت می کنید تا رتبه بندی پست های تان را در Facebook ارتقاء دهید ؟

 

 

 

 

زمانی که آماده هستید تا موارد بالا را برای پست های خود به کار ببرید، نیاز دارید تا درک کنید که طرفداران و دوستان تان نباید الزاما پست های شما را ببینند. کاربران زمانی پست های بروز شما را انتخاب خواهند کرد و به پست های شما جذب خواهند شد که متناسب بودن آن را با خود تشخیص دهند.

 

 

شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که News Feeds برای اشتراک گذاری بیشتر پست های تان عمل خواهد کرد. شما ابتدا باید پست های خود را در معرض عموم قرار دهید و زمانی که محتواهای شما به اشتراک گذاشته شد و هر کسی آن را مشاهده کرد، می توانید مطمئن باشید که پست های تان می تواند افراد بیشتری را به خود جذب کند و به طراحی سایت تان هدایت کند.

 

 

اما چه نکاتی کمک به جذب شدن کاربر میکند ؟

 

 

1 . تصاویر جذاب

 

 

 

 

پست های Facebook همراه تصاویر ها حدود 39 درصد تعاملات بیشتری از پست های بدون تصویر دریافت می کنند. تصاویر 104 درصد کامنت بیشتر و 84 درصد کلیک بیشتر از پست هایی که فاقد تصویر هستند، کسب می کنند. زمانی که چیزی برای گفتن دارید، تصویری انتخاب کنید که به انتقال منظورتان به مخاطب بسیار کمک کند.

 

 

نکته: نباید از مواردی استفاده کنید که حق کپی رایت دیگران زیر پا گذاشته می شود.

 

 

 

 

 

 

2 . متن پست را کوتاه و لذت بخش بسازید

 

 

 

 

متن هایی که دارای کمتر از 80 کاراکتر می باشند به نظر می رسد که 27 درصد بیشتر از پست های طولانی تر لایک می خورند. از این رو، زمانی که می خواهید داستان و یا محتوایی را پست کنید، راهی بیابید که تا جایی که می شود آن را فشرده و خلاصه کنید.

 

 

 

 

 

 

3 . استفاده از استیکرها را فراموش نکنید

 

 

 

 

کاربران Facebook به نظر می رسد به پست های بیشتر جذب می شوند که از استیکرهای نظیر صورتک های خنده و یا چشمک استفاده می کنند. این پست ها 33 درصد بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند و 57 درصد بیشتر از پست بدون استیکر لایک دریافت می کنند.

 

 

 

 

 

 

4 . از تصویرخود همراه یک لینک استفاده کنید

 

 

 

 

زمانی که مقاله و یا دیگر محتوای طراحی سایت را در فیس بوک پست می کنید، یک تصویر و یا توضیح شخصی از ناشر ارائه دهید تا کاربران بتواند روی آن کلیک کنند. این نوع پست ها نسبت به پست هایی که فیس بوک پیش نمایشی به طور اتوماتیک برای آن ها فراهم می کند، کاربران بیشتری را به خود جذب می کند.

 

 

5 . هاست ویدئو ها در فیس بوک

 

 

 

 

می توانید با آپلود کردن ویدئوهایی به طور مستقیم در فیس بوک ، آن ها را به اشتراک بگذارید. می توانید یک لینک را در محتوای و یا پست خود همراه این ویدئو ها قرار دهید.

 

 

ویدئوهای که در فیس بوک قرار می گیرد توجه بیشتری را به خود جلب می کند تا ویدئو های که در وب سایت های نظیر Youtube و Vimeo قرار دارد.

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...