رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

Qcn, cert, efs, frp چیست؟


vso

ارسال های توصیه شده

با سلام

دوستان این آموزش ها برای اساتید محترم پیش پا افتادست اما فکر کردم شاید دوستانی مثل من که منابعی در اختیار ندارند این آموزش ها بدردشون بخوره!

 

فایل QCN چیست ؟

ـQCN مخفف Qualcomm Calibration Network است . فایل QCN حاوی اطلاعات شبکه (2G,3G,4G) میباشد و اطلاعات شبکه را در فایل امنیتی NVM ترمیم میکند.

در مواقعی از فایل QCN استفاده میکنیم که بعد از فلش , آنلاک و … مشکلاتی از قبیل Not Register Network و یا مشکلات دیگر شبکه مواجه باشیم .

 

قبل از استفاده از QCN نکات زیر را توجه کنید :

با فایل QCN نمی توان Basband را ترمیم کرد

در مدل دستگاه و QCN دقت کنید اشتباه در نصب ممکن است باعث پریدن Baseband دستگاه شما شود .

قبل از استفاده از QCN بهتر است توسط باکس از قسمت های مختلف پشتیبان (Backup) بگیرد .

ـQCN مشکلات IMEI را حل نمیکند.

 

فایل Cert چیست ؟

 

تمامی مدل های 2014 و 2015 سامسونگ سیستم امنیتی جدید برای Imei دارند.

ـCert به معنی مجوز و مخفف Certificate است که اطلاعات شبکه (Lock , Unlock) و سریال در این فایل است .

 

قبل از استفاده به نکات زیر را توجه کنید:

 

برای رایت این فایل Cert باید ابتدا EFS دستگاه را ریست کنید و سپس فایل Cert رای بر روی دستگاه خود رایت کنید . در جواب نگرفتن با یک فایل فایل دیگری را تست کنید .

فایل های Cert بر اساس Key ID است . مدل هایی که Key ID آنها یکسان باشد میتوانید از فایل Cert برای یک دیگر استفاده کنید(

بعد از رایت فایل Cert اطلاعات شبکه فایل Cert کاملا به دستگاه شما انتقال پیدا میکند , به عنوان مثال دستگاهی که فایل Cert از آن خوانده(Read) شده آنلاک باشد بعد از نصب فایل Cert دستگاه شما هم آنلاک میشود .

برای استفاده از فایل Cert باید دستگاه روت باشد .

در مدل های جدید سامسونگ با زدن کد #0011#* نیاز به فایل Cert مشخص شده است , به صورتی که بعد زدن کد در صفحه کلید گوشی با پیغام Imei Cert Pass نیازی به فایل Cert ندارد و در صورتی که پیغام Imei Cert Fail داد نیاز به فایل Cert دارد .

 

 

فایل EFS چیست ؟

 

در تمامی گوشی و تبلت های برند سامسونگ پوشه ای بنام EFS وجود دارد که در آن اطلاعات مهمی شامل بیس باند، مک آدرس، IMEI … قرار میگیرد اگر داده های این پوشه به هر علتی نظیر تعویض رام حذف شود بیس باند unknown میشود در نتیجه اسمارت فون شما آنتن ندارد. برای حل این مشکل چاره ای جز بردن گوشی به تعمیرگاه های معتبر موبایل و یا نمایندگی های محصول با صرف هزینه زیاد ندارید. پاک شدن یا آسیب دیدن فولدر EFS بعد از فلش رام در دیوایس های برند سامسونگ رایج است بنابراین قبل از نصب رام و کاستوم رام بر روی اسمارت فون برند سامسونگ خود با آموزش زیر از پوشه EFS بکاپ تهیه کنید تا در صورت مواجه با این مشکل بتوانید آن را رستور کنید با ما همراه باشید.

 

فایل FRP چیست ؟

 

اخیرا گوشی های سامسونگ با امنیت جدیدی وارد بازار میشوند که نام این سیستم امنیتی frp هست.قبل از آموزش برای غیر فعال کردن این امنیت ابتدا به تعریف اون میپردازیم.و بعد از آن نحوه فعال و غیرفعال کردنش میپردازیم.

 

ـ FRP یا همان factory reset protection به امنیتی گفته میشود که در سامسونگ ها تعبیه شده تا افراد دیگری بجز مالک دیوایس سامسونگ نتوانند از دستگاه استفاده کنند.

این قفل چه زمانی فعال میشود؟ اگر به گوشی های سامسونگ حساب جیمیل بدهید این قفل فعال میشود.

چه زمانی گوشی قفل میشود؟اگر به گوشی سامسونگ که frp در آن فعال است بطور ناگهانی فلش زده شود…!

یا اطلاعات گوشی را از منوی ریکاوری حذف کنید، بعد از روشن شدن دستگاه اندرویدی خود خواهید که برای گذراندن مراحل ابتدایی آماده بکار گوشی نیاز به وصل شدن به وایفای را دارد.بعد از وصل شدن به وای فای گوشی وارد صفحه ای میشود که از شما حساب جیمیل را میخواهد و تا زمانیکه این حساب را وارد نکرده اید نمیتوانید از گوشی استفاده کنید.

TALESH People

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...