رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

معرفی رسمی دو گوشی Redmi 4X و Mi 5C توسط شیائومی


ارسال های توصیه شده

پس از شایعات و گزارشات غیررسمی فراوان، سرانجام روز گذشته طی رویدادی در چین دو گوشی جدید را با عناوین شیائومی Redmi 4X و Mi 5C به طور رسمی معرفی کرد. همچنین این سازنده ی چینی اولین چیپست پردازنده ی خود را نیز با نام Surge S1 معرفی کرد و Mi 5C اولین دستگاهی است که به این چیپست مجهز شده است.

 

1.jpg

 

Surge S1 دارای هشت هسته ی پردازشی است که از چهار هسته ی Cortex A53 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و ۴ هسته ی Cortex A53 دیگر با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز تشکیل شده است. این چیپست از پردازنده ی گرافیکی Mali-T860 نیز برخوردار است و از جدیدترین استاندارد Vulkan نیز پشتیبانی میکند.

 

 

 

ابتدا به سراغ مشخصات می ۵ سی میرویم که اولین چیپست اختصاصی شیائومی را در خود جای داده است. این گوشی با اینکه از نظر سخت افزاری در گروه گوشی های میان رده قرار میگیرد، اما همانند اغلب گوشی های شیائومی دارای کیفیت ساخت بالایی است و از طراحی مناسبی نیز برخوردار است. می ۵ سی دارای نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی فول اچ دی با حداکثر روشنایی ۵۵۰ نیت است و حواشی نمایشگر نیز ۱٫۶۶ میلی متر است.

 

2.jpg

 

انرژی مورد نیاز این دستگاه توسط یک باتری ۲۸۶۰ میلی آمپر ساعتی تامین میشود و از فناوری شارژ سریع ۹V/2A نیز پشتیبانی میکند. این گوشی از اندروید ۷٫۰ نوگا برخوردار است و شیائومی وعده ی بروزرسانی به اندروید ۷٫۱ را در ماه مارس به کاربران داده است.

 

در بخش دوربین، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱٫۲۵ میکرون در پشت می ۵ سی قرار گرفته است. دوربین این دستگاه از الگوریتم دوگانه ی ISP پشتیبانی میکند که به ادعای شیائومی، سرعت عکاسی را تا ۱۵۰ درصد افزایش میدهد. در جلوی دستگاه نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی قرار گرفته است.

 

3.jpg

 

شیائومی توانسته ابعاد و وزن این دستگاه را به خوبی کنترل کند تا می ۵ سی وزنی معادل ۱۳۴ گرم و ضخامت ۷٫۰۹ میلی متری داشته باشد. این گوشی در رنگ های مشکی، طلایی و صورتی وارد بازار خواهد شد. بر خلاف دیگر گوشی های شیائومی، می ۵ سی تنها در یک نسخه ی ۶۴ گیگابایتی و با ۳ گیگابایت رم وارد بازار خواهد شد و قیمت این دستگاه نیز ۲۱۸ دلار عنوان شده است که باز هم قیمت گذاری رقابتی شیائومی را نمایش میدهد.

 

 

همان طور که انتظار میرفت شیائومی در جریان روز گذشته ی خود، مدلی جدید از سری ردمی را نیز به نمایش گذاشت. چند روز پیش این کمپانی گوشی ردمی نوت ۴ اکس را معرفی کرد و اکنون شاهد نسخه ای ارزان قیمت تر از این دستگاه با نام شیائومی Redmi 4X هستیم.

 

این دستگاه دارای یک نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن اچ دی است که توسط شیشه ی ۲٫۵D پوشیده شده است و از یک بدنه ی فلزی برخوردار است و حواشی و گوشه ها نیز به صورت گرد طراحی شده است. با اینکه ردمی ۴ اکس یک گوشی ارزان قیمت است، اما شیائومی مدعی است طراحی و کیفیت ساخت این دستگاه در حد تلفن های پرچمدار است.

 

4.jpg

 

در زیر بدنه ی فلزی این دستگاه، چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون ۴۳۵ قرار گرفته است. شیائومی Redmi 4X در دو نسخه ی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی وارد بازار خواهد شد که به ترتیب از ۲ و ۳ گیگابایت حافظه ی رم برخوردار هستند. یک باتری بزرگ ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی در داخل این دستگاه قرار گرفته که عمر باتری دو روزه را برای کاربر تضمین میکند.

 

به خاطر این باتری بزرگ، ردمی ۴ اکس دارای ضخامت ۸٫۶۵ میلی متری است و گوشی ظریفی محسوب نمیشود. در پشت دستگاه لنز ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است و سنسور اثر انگشت نیز در پشت دستگاه قابل رویت است. قیمت پایه ی ردمی ۴ اکس برای نسخه ی ۱۶ گیگابایتی تنها ۱۰۲ دلار است و نسخه ی ۳۲ گیگابایتی نیز به قیمت ۱۳۱ دلار به فروش خواهد رسید.

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...