رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

شکستن قفل الگویی اندروید با ۵ بار تلاش توسط مهاجمان


Anonymous

ارسال های توصیه شده

شکستن قفل الگویی اندروید با ۵ بار تلاش توسط مهاجمان

 

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که بر روی دستگاه*های اندرویدی از سامانه*ی قفل الگویی استفاده می*کنید، باید به شما هشدار دهیم که ممکن است دستگاه شما در معرض خطر باشد. این نتایج براساس تحقیقات کارشناسان امنیتی از چند دانشگاه بدست آمده است.

 

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , براساس مقاله*ای که منتشر شده، محققان کشف کردند که مهاجمان می*توانند با الگوریتم*های بینایی ماشین با ۵ بار تلاش، سامانه*ی قفل الگویی شما را بشکنند. در این مقاله آمده است:

«وقتی صاحب دستگاه در مکانی مانند یک کافه مشغول نوشیدن قهوه* است و قفل الگویی را بر روی دستگاه می*کشد، می*توان از این کار مخفیانه ویدئو ضبط کرد. مهاجم می*تواند در حالی*که تظاهر می*کند با تلفن همراه خود مشغول بازی است، این ویدئو را ضبط کند. در ادامه مهاجم می*تواند با نرم*افزار بینایی ماشین، اثرانگشت کاربر را نسبت به تلفن همراه ردیابی کند.

این نرم*افزار در عرض چند ثانیه الگوهای پیشنهادی برای باز کردن قفل دستگاه قربانی را تولید خواهد کرد. مهاجم می*تواند این حمله را بدون ضبط ویدئو و مشاهده*ی محتوای صفحه*ی تلفن همراه در فاصله*ای برابر با دو نیم متر نیز انجام دهد. اگر برای ضبط ویدئو از دوربین*های slr استفاده شود، نتایج در فواصل ۹ متری نیز قابل قبول خواهد بود.»

 

گزارش*ها حاکی از آن است که محققان توانستند بر روی دستگاه*های مختلف نزدیک به ۱۲۰ الگوی منحصربفرد را شناسایی کنند و در ۹۵ درصد از موارد می*توانند با ۵ تلاش، الگوی مربوط به دستگاه کاربران مختلف را تشخیص دهند. در ادامه*ی این مقاله می*خوانیم:

«بسیاری از افراد از الگوهای پیچیده (خطوط زیادی بین نقطه*ها) استفاده می*کنند تا تکرار آن توسط کسی که این الگو را مشاهده کرده سخت شود. با این حال محققان دریافتند که شکستن چنین الگوهایی بسیار راحت*تر است چرا که گزینه*ها و حالت*های موجود برای الگویتم ردیابی اثرانگشت تحت این شرایط محدودتر می*شود.»

محققان در آزمایش*های خود توانستند ۸۷.۵ درصد از الگوهای نیمه*پیچیده را بشکنند و ۶۰ درصد از الگوهای ساده نیز در اولین تلاش قفلشان باز شد.

 

راه*کارهای دفاعی

باوجود اینکه یافته*های محققان نگرانی*های کاربران را افزایش می*دهد ولی با انجام برخی از راه*کارهای دفاعی می*توان از چنین رخدادهایی پیشگیری کرد. اگر نگران لو رفتن گذرواژه*ی الگویی خود هستید می*توانید هنگام رسم آن جلوی صفحه*ی نمایش را با دست دیگر خود بپوشانید.

 

همواره از خود این سؤالات را بپرسید: کدام تنظیمات امنیتی برای دستگاه من مناسب است؟ چگونه این تظیمات را پیکربندی نمایم؟ چگونه بررسی کنم که تنظیمات مورد استفاده درست هستند؟

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...