رفتن به مطلب
انجمن توسعه دهندگان موبایل

آشنایی و نحوه تست قطعات موبایل


ارسال های توصیه شده

ویبراتور (Vibrator)

 

 

ویبراتور قطعه*ای در سیستم موبایل می*باشد که وظیفة آن ایجاد لرزش جهت (آلارم و آگاهی) کاربر گوشی می*باشد.

بدین صورت که وقتی تماس با گوشی برقرار می*شود همزمان با به صدا در آمدن بازر زنگ، ویبراتور نیز شروع بکار می*کند و بدین طریق صاحب گوشی مورد نظر از تماس مطلع می*شود. تقریباً تمامی گوشی*های جدید دارای ویبراتور می*باشند.

ساختمان ویبراتور در حالت کلی از یک موتور الکتریکی DC و یک چرخ لنگر (گوی نیم*دایره فلزی) که به انتهای آن متصل است تشکیل شده است.

هنگامی*که جریان در موتور ویبره برقرار شود با چرخش محور داخلی ویبراتور، چرخ لنگر نیز می*چرخد و ایجاد لرزش در گوشی می*کند.

نحوة اتصال ویبراتور به دستگاه معمولاً به دو صورت سوکتی و یا کانکتوری می*باشد و در اکثر گوشی*ها جهت ایجاد لرزش بهتر ویبراتور به شاسی و یا قاب اتصال دارد.

توجه شود بعضاً که ویبراتور کار نمی*کند اتصال ویبراتور به دستگاه چک شود. ضمناً در مدارات موبایل یک قطعه به عنوان درایور (راه*انداز) ویبراتور نیز وجود دارد که چنانچه خود ویبراتور و اتصالاتش سالم باشد امکان دارد این قطعه ایراد پیدا کرده باشد.

 

 

تست ویبراتور

جهت تست ویبراتور می*توان از منبع تغذیه استفاده کرد در این حالت ولتاژ منبع را بر روی 2 ولت و جریان آنرا بر روی 5/0 آمپر تنظیم کنید سپس در صورتیکه این ولتاژ به دو سر پایة ویبراتور اعمال شود چنانچه ویبراتور سالم باشد شروع به لرزش و کار خواهد کرد در غیر اینصورت ویبراتور خراب است.

* در یک سری از گوشی*ها بازر و ویبراتور با هم در گوشی در یک قطعه خلاصه شده است که در صورت خرابی یکی از آنها باید هر دو تعویض شود.

* گاهی اوقات که ویبراتور از کار می*افتد می*توان با یک سرویس معمولی رفع عیب کرد در این حالت با اسپری خشک قطعه را شستشو دهید چنانچه ویبراتور مجدداً بکار نیفتاد باید تعویض شود

سه چیز رو هیچ وقت یادت نره

 

1- به همه نمی تونی کمک کنی

 

2- همه چیز رو نمی تونی عوض کنی

 

3-همه تو رو دوست نخواهند داشت

 

اسماعیل عطایی کچویی

چهارشنبه - ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

الأربعاء - ٣ رجب ١٤٣٦

Wednesday - 2015 22 April

لینک ارسال

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...